Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, de är beundransvärt hur välskött klubben är. Men det som retar upp en del folk(i alla fall utomlands) är att BM styrelse ofta kommer med synpunkter och åsikter kring att klubbar nuförtiden betalar överpris och hutlösa löner helt i i onödan, och att de förstör fotbollen. Men när de i själva verket gör exakt likadant så är det tyst. Ingen gillar hycklare och jag får den känslan av Bayern. Annars har jag full respekt för hur klubben sköts, ett föredöme för alla tycker jag.
Antar att du menar på Javi Martínez. Ledningen har gått ut och kritiserat marknaden flera gånger för att skjuta i höjden tack vare klubbar som spenderar pengar de inte har och inte stora affärer i sig vad jag förstått det.
I affären med Martínez var det från början förhandlat om €7m i lön till honom i 5 år om man hade fått igenom buden på €30m. Nu gick ju dock inte det och ett nytt kontraktsförslag förhandlades fram där man genom sitt utköp på €40m istället skulle betala €5m i lön i 5 års tid. Dvs. betala precis samma summa i slutändan.
Det har också ryktats om att Adidas betalat en stor del av summan.