Resultat: .
0%
röster
2013-01-17, 12:24
Medlem
motvalls avatar
Spännande med Guardiola till Bayern, men märkligt att se och höra om nyheten i italiensk press. Som jag tidigare skrivit tror jag att han kommer att fungera mycket bra, klubbarna är förvanande snarlika i mycket. Framför allt är de tva lagens spel passningsbaserat redan fran början.

Bayern har verkligen gjort en storsatsning detta ar, först värva Sammer som sportchef, sedan storköpet av Martinez och nu Pep som tränare inför nästa ar. Hoeness och grabbarna vill verkligen öka klubbens attraktionsförmaga pa alla sätt, i regionen och i världen. Vilken ung tysk/österrikare/schweizare vill inte spela för Bayern nu? Kanske t o m nagra spanska eller andra spelare till ¨är sugna pa att komma honom/oss och München.

Den stora nackdelen, som jag ser det, är att det kommer att bli ännu knepigare att kunna fa biljetter till Allianz! Âr tillräckligt komplicerat idag, ständigt fullbesatt!!

Men som kalle skrev, nu gäller det att fokusera pa de närmaste matcherna i BL och CL.

Kommer hem pa lördag och kommenterar mer därefter. Nu ska jag strax äta lite god pasta igen!
Citera
2013-01-17, 12:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det intressanta är att alla, som inte ens följer klubben något, nu helt plötsligt vet precis hur den kommer styras och vad som kommer hända.
Gomez är en av de mest delaktiga spelarna i dagens Bayern och Robben har visat mer ödmjukhet de senaste året än förmodligen totalt sett hela sitt tidigare fotbollsliv. Men även fast det har osat försäljning av Robben sedan Müller började spela så fantastiskt fint på högerkanten så har han klamrat sig fast och sagt saker som att han vill avsluta karriären i klubben osv.

Frågorna är självklart många inför tränarbytet och så men det är så löjligt att slänga ut sig ganska stora påståenden utan att ens ha någon koll på klubben i princip.

Ok.

Mina spekulationer rör sig mest kring det spelmässiga. Robben är i mina ögon en spelare som passar illa in i Peps filosofi (om vi antar att han vill implementera den även i Bayern). Han är mer Real Madrid än Barcelona s a s. Robben är ju inte direkt killen som kör 5 passningar hemåt eller i sidled i väntan på rätt läge. Å ena sidan kan man tycka att Pep inte skall förändra allt för mycket med tanke på de senaste årens facit, kanske behövs det "bara" några små 'tweaks'. Jag tycker dock att Gomez' misslyckande i slutet av CL var tämligen iögonenfallande och förmodligen avgörande.
Citera
2013-01-17, 12:38
Bannlyst
du Snillet_, Gomez är Gomez!

Han bränner lägen. Eller chanser. Hans signum
Citera
2013-01-17, 13:05
Medlem
Chandl3rs avatar
Är Bayern München ungefär som Manchester United när de gäller popularitet inhemskt? Dvs, Inte speciellt omtyckta av motståndarfansen för deras fans är (ganska) dryga, bortskämda och har en stor andel gloryhunters? (detta är ingen digg mot Unitedfans) Ja, jag hoppas ni förstår. Finns det någon likhet helt enkelt?
Citera
2013-01-17, 13:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandl3r
Är Bayern München ungefär som Manchester United när de gäller popularitet inhemskt? Dvs, Inte speciellt omtyckta av motståndarfansen för deras fans är (ganska) dryga, bortskämda och har en stor andel gloryhunters? (detta är ingen digg mot Unitedfans) Ja, jag hoppas ni förstår. Finns det någon likhet helt enkelt?
Bayern är överlag enormt populära i hela Tyskland, spelar dom ute i Europa så har dom nästan ett 100% stöd av befolkningen.
Citera
2013-01-17, 13:46
Avslutad
Pep till Bayern alltså, intressant som fan. Kommer nog gå fint, även om han inte är en av mina största favoriter så är han en stor gentleman. Bayern är redan en av giganterna i Europa och denna förstärkning förstärker bara giganten.

Hoppas bara inte detta påverkar spelarna allt för mycket denna säsong.
Citera
2013-01-17, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu skiter jag i Pepsi för ett tag framöver och riktar min kraft åt det som komma skall härnäst.

FC Bayern München - Greuther Fürth 15.30 på lördag.
Mike Büskens har aldrig förlorat på Allianz i och för sig så var han andre tränare i Schalke tidigare.

Tror att Bayern är jävligt taggade och matcherna under vinteruppehållet har sett riktigt lovande ut.
14-0 på fyra matcher mot lite blandat motstånd.

Robben skall vara frisk men tar han Müllers eller Shaqiris plats?
Tror han får det tufft men Heynckes gillar honom så vi får se.

Väderprognosen för lördagen ser allt annat är trevlig ut. -6 och snöfall får inte mig att jubla precis.
Med all respekt till denne busken så är det - FURTH han kommer med. Iofs var det premiär sist men hade fan inget att säga till om. Har inte skett några större förändringar sen dess för laget vad jag sett...

... Allt mindre än 3-0 i baken får nog ses som något bra av furth.

Är verkligen robben 90% då?
(Går inte att tillämpa 100 på han ;[ )
Citera
2013-01-17, 14:06
Medlem
cyberkalles avatar
Dårarnas dåre Tim Wiese blev idag av med kaptensbindeln från Ho€€enheim och den delas numera utav Andreas Beck och Sejad Salihovic.
Det gick inge bra för honom och han som bytte Bremen mot sin nya klubb för att få spela ute i Europa.

Nu börjar alla stora spelare plötsligt knytas till Bayern, senast i raden är Neymar mm mm
Citera
2013-01-17, 14:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandl3r

Svårt att säga...men..Jag tror det handlar mer om avundsjuka i Tyskland..Det finns en diskret beundran för BM till mans, och dom flesta inom fotbollen (och bland vettiga fans) vet att man har gjort väldigt mycket för tysk fotboll, och alltid velat det bästa.

Bayern har fans brett utspritt över hela det tyskspråkiga området. Det kommer ingen annan klubb upp i på samma sätt.
Senast redigerad av Steff83 2013-01-17 kl. 14:30.
Citera
2013-01-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Svårt att säga...men..Jag tror det handlar mer om avundsjuka i Tyskland..Det finns en diskret beundran för BM till mans, och dom flesta inom fotbollen (och bland vettiga fans) vet att man har gjort väldigt mycket för tysk fotboll, och alltid velat det bästa.

Bayern har fans brett utspritt över hela det tyskspråkiga området. Det kommer ingen annan klubb upp i på samma sätt.

Ja, de är beundransvärt hur välskött klubben är. Men det som retar upp en del folk(i alla fall utomlands) är att BM styrelse ofta kommer med synpunkter och åsikter kring att klubbar nuförtiden betalar överpris och hutlösa löner helt i i onödan, och att de förstör fotbollen. Men när de i själva verket gör exakt likadant så är det tyst. Ingen gillar hycklare och jag får den känslan av Bayern. Annars har jag full respekt för hur klubben sköts, ett föredöme för alla tycker jag.
Citera
2013-01-17, 15:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, de är beundransvärt hur välskött klubben är. Men det som retar upp en del folk(i alla fall utomlands) är att BM styrelse ofta kommer med synpunkter och åsikter kring att klubbar nuförtiden betalar överpris och hutlösa löner helt i i onödan, och att de förstör fotbollen. Men när de i själva verket gör exakt likadant så är det tyst. Ingen gillar hycklare och jag får den känslan av Bayern. Annars har jag full respekt för hur klubben sköts, ett föredöme för alla tycker jag.

Kallar du dom för hycklare?
Bayern tar av egna medel och köper det dom vill, dom låter inte EUs skattebetalare betala det dom köper.
Citera
2013-01-17, 15:34
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Antar att du menar på Javi Martínez. Ledningen har gått ut och kritiserat marknaden flera gånger för att skjuta i höjden tack vare klubbar som spenderar pengar de inte har och inte stora affärer i sig vad jag förstått det.

I affären med Martínez var det från början förhandlat om €7m i lön till honom i 5 år om man hade fått igenom buden på €30m. Nu gick ju dock inte det och ett nytt kontraktsförslag förhandlades fram där man genom sitt utköp på €40m istället skulle betala €5m i lön i 5 års tid. Dvs. betala precis samma summa i slutändan.
Det har också ryktats om att Adidas betalat en stor del av summan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in