Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag förstår dina tankar och kan delvis hålla med dig då Bayern inte är någon liten klubb utan en klubb som nästan alltid når topp två/tre i ligan och ofta går långt i CL.
Jag ser en ny CL-titel som huvudmål för Pep.
Kommer BL få mer uppmärksamhet i Svensk media nu och när eller om Svennis också kommer till München.
Personligen skiter jag i Zlatan äventyr i Spanien eller i spansk fotboll / Barcelona, så jag kommer inte börja kolla tysk fotboll tack vare detta. (även om jag ser ett par tyska matcher om året när ingen annan fotboll är på, precis som jag slår på en stream med spansk fotboll är på när ingen annan fotboll är på).
Men, ja, jag tror att tysk fotboll kommer blir större i Sverige, många hade ju varit Barca-supporters hela livet när Zlatan signade för Barca, precis som att många hade varit PSG supporters hela livet när Zlatan signade där (tycker synd om dem som hade varit Inter supporters sen barnsben och sen var Milan supporters också.).
Men ja, många av "Zlatanisterna" i Sverige, som faktiskt är genuint fotbolls intresserade, som sen började hålla på Barca, kommer nog följa hur det går i BM tack vare detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
På vilket sätt "fegt"? Bayern hungrar efter en CL-titel..och har varit nära sista åren. Det är ett ypperligt läge nu att bli den som "gör det" igen.
Och även om Bayern ofta vinner och har störst chans i Bundesliga så är det mycket jämnare än i Spanien med Barca/Real s. resten.
Mjo det är inte som i Spanien, menade dock att det ändå är ett fegt fal. Som sagt, jag har världens respekt för BM, speciellt hur de sköter sin organisateion ihop med deras framgångar.
Men, det är ändå ett färdigt lag som han igen tar över.
Något som hade varit kul är om han tagit över ett nyrikt lag, kort sagt: Här är pengarna - köp detr du vill ha - få dem att spela ihop eller en mindre klubb - här är det du har att spela med - gör så bra du kan.
Om han vinner ligan med BM som det ser ut nu - det hade jag nog också klarat.
Vinner han ligan nästa år igenn - hade jag nog inte klarat, men har man lite kunskap och pengar, inte så svårt.
Igen, missförstå mig rätt, har all respekt för Guardiola, men har inte direkt behövt bevisa någon tränarkunskap.