Resultat: .
0%
röster
2012-10-25, 12:25
Medlem
marc0p0l0s avatar
Fantastisk match av Dortmund igår. Bortsett från de 10 första var det en otrolig press ifrån Dortmund hela matchen. Visst är det intressant hur Schmelzer verkar vara en bättre spelare i Dortmund än i tyska landslaget? Han har kanske Gomez-syndrom. Nästan lite synd att Weidenfeller är utsorterad av Löw, han är i riktigt fin form. Reus, vilken spelare! Han löper överallt, gör fantastiska genomskärning, Götze har börjat blekna i jämförelse. Stämningen verkade underlig på Westfalen igår, kanske inte kom igenom tvn, men efter 2-0 kom inte südtribune igång riktigt.

3100 Hannover-fans i Helsingborg ikväll och runt 6000 HIFare, ska bli en trevlig match.
Senast redigerad av marc0p0l0 2012-10-25 kl. 12:37.
Citera
2012-10-25, 13:01
Medlem
cyberkalles avatar
Auf wiedersehn Herr Magath.

Idiot eller geni eller kanske en kombination av bägge delarna.
Men onekligen rätt lustig att följa.

En liten sång för dig Felix: http://www.youtube.com/watch?v=18O5tyLc_Xo

Edit: Till TKD 1337 Gomez är på gång och tränar stenhård just nu denna bild är från dagens träning: http://www.ladda-upp.se/bilder/nlakxfhdgmnxeg/

Man blir så lycklig.
Senast redigerad av cyberkalle 2012-10-25 kl. 13:17.
Citera
2012-10-25, 13:18
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Det var på tiden, en tränare med bättre spelarkännsla är vad VW behöver.
Citera
2012-10-25, 14:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ingenting är avgjort på långa vägar det är ju bara att kolla till det Tyska landslaget.
Sedan så håller jag Schalke som en riktigt bra utmanare till Bayern och får Frankfurt bara behålla sin trupp skadefri och fortsätter med sin anfallsfotboll då är dom nog också där och hugger.

Klart Dortmund kommer igen och fram till dess att vi möts om sju omgångar så har dom på pappret en lättare väg, det känns som att vi haft dom lättaste matcherna så här långt in på säsongen.

Gomez snart tillbaka? Var har du läst det samma med Robben han är ju iofs ett specialfall där han vissa stunder känner sig bra för att bara lite senare ha fruktansvärda smärtor.

Martinez har varit så där så här långt och inte alls så bra som jag trott, synd att han inte fått göra något mål på dom solklara chanser som han haft.

Det är nått konstigt med mig lika mycket som jag avskyr Dortmund och Schalke i ligan lika mycket älskar jag dom när dom slåss ute i Europa, kul som fan för dom igår.

Citat:

Edit: Till TKD 1337 Gomez är på gång och tränar stenhård just nu denna bild är från dagens träning: http://www.ladda-upp.se/bilder/nlakxfhdgmnxeg/

Man blir så lycklig.

Det om Robben och Gomez läste jag här i tråden.

Dortmund må ha haft svårare matcher men jag tror inte någon trodde att Bayern skulle ha dubbelt så mycket poäng efter åtta matcher och att Bayern skulle vinna (minst) åtta matcher på raken.

Vad gäller Martinez så tycker jag fortfarande att det är en uppgradering jämfört med Gustavo.
Citera
2012-10-25, 14:13
Medlem
dippsis avatar
Före Magath gick till Wolfsburg sa han att detta var hans sista tränarposition i Tyskland, drar han mot utlandet nu må tro?
Citera
2012-10-25, 14:16
Medlem
TKD_1337s avatar
Det var väntat att Wolfsburg skulle kicka Felix Magath. Det är uruselt att ligga sist tillsammans med Greuther Fürth (tagit fem poäng var). Det sägs förövrigt att tränaren för Wolfsburg II, Lorenz-Günther Köstner, ska ta över.
Citera
2012-10-25, 14:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det om Robben och Gomez läste jag här i tråden.

Dortmund må ha haft svårare matcher men jag tror inte någon trodde att Bayern skulle ha dubbelt så mycket poäng efter åtta matcher och att Bayern skulle vinna (minst) åtta matcher på raken.

Vad gäller Martinez så tycker jag fortfarande att det är en uppgradering jämfört med Gustavo.
Helt klart men jag tycker inte att han utmärker sig speciellt mycket och han sågar ju sig själv en hel del efter första halvleken mot Lille tex.

Angående Gomez och Robben så är det jäkligt tur att truppen är så stark och att nyförvärven och dom gamla(om man kan kalla Müller för gammal) levererat riktigt bra.

Dortmund anhängarna hånar ju Bayern konstant för dom dyra värvningarna men dom skall enbart hålla käft för till skillnad mot dom så drabbas inte Bayern av ekonomisk ruin när dom köper in spelare vilket speciellt dom Svenska fansen inte har en aning om.
Citera
2012-10-25, 14:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det var väntat att Wolfsburg skulle kicka Felix Magath. Det är uruselt att ligga sist tillsammans med Greuther Fürth (tagit fem poäng var). Det sägs förövrigt att tränaren för Wolfsburg II, Lorenz-Günther Köstner, ska ta över.

Kanske blir det så men Bayerns förre sportchef Christian Nerlinger nämns också som ett alternativ.
Citera
2012-10-25, 14:32
Medlem
Citat:
Helt klart men jag tycker inte att han utmärker sig speciellt mycket och han sågar ju sig själv en hel del efter första halvleken mot Lille tex.

Angående Gomez och Robben så är det jäkligt tur att truppen är så stark och att nyförvärven och dom gamla(om man kan kalla Müller för gammal) levererat riktigt bra.

Dortmund anhängarna hånar ju Bayern konstant för dom dyra värvningarna men dom skall enbart hålla käft för till skillnad mot dom så drabbas inte Bayern av ekonomisk ruin när dom köper in spelare vilket speciellt dom Svenska fansen inte har en aning om.

Skillnaden är väl att Dortmund köpte in en massa spelare man egentligen inte hade råd med under millennieskiftet.
Citera
2012-10-25, 14:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Skillnaden är väl att Dortmund köpte in en massa spelare man egentligen inte hade råd med under millennieskiftet.

Bayern började redan under 70-talet att prata om hur viktigt det är med en sund ekonomi och har hållit stenhårt på det.

Dortmund ville bli som sina idoler men det gick åt pipan men idolerna var snälla och stötte till och hjälpte till med ekonomin och nu ser det riktigt ljust ut för Dortmund och många andra Tyska klubbar som haft det tungt.

Efter Magaths värvarhysteri i Schalke så börjar det se ljust ut även där.
Citera
2012-10-25, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Före Magath gick till Wolfsburg sa han att detta var hans sista tränarposition i Tyskland, drar han mot utlandet nu må tro?
Nordkorea månne?

Delar väl en del värderingar...

Vem vill ha Felix Magath? Förstår mig inte på detta..
Citera
2012-10-25, 16:26
Medlem
Vad hände egentligen med Magath? vunnit en del tunga titlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in