Resultat: .
0%
röster
2013-01-23, 20:57
Medlem
cyberkalles avatar
Nya rykten fast inga lär då komma före Guardiola kommer tippar då jag.
Inigo Martinez (21, San Sebastian), Isco (20, Malaga) Iker Muniain (20, Bilbao) figurerar alla i ryktes floran.

Gomez är lycklig igen efter seperationen med förra flickvännen så har han hittat kärleken igen och Kalle blir så glad.

Motvall kul siffror och tackar för dom posterna.
Citera
2013-01-24, 08:41
Medlem
motvalls avatar
Du glömde några rykten under Silly Season som att Messi, Falcao, Pjanic, Suarez, Osvaldo eller Neymar ska komma till Bayern. Otroligt vad folk fantiserar och när Guardiola nu tar över under sommaren.

Andra idiotrykten som florerat är Götze och/eller Hummels till Arsenal, både här och till min stora förvåning på Fotbollskanalen. Ryktet kommer ursprungligen från ett inlägg på forumet Fanatix, sedan blivit citerat av caughtoffside.com för att så hamna hos Daily Express. Tre icke-trovärdiga källor i rad sålunda och samma ursprung. Detta går Fotbollskanalens sillyskribent på????

Något som däremot verkar sant och har ett samband med Guardiola är att FC Bayern fått 3000 nya medlemmar sedan nyheten släpptes. Undrar vilket lag de höll på innan?
Citera
2013-01-24, 09:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Du glömde några rykten under Silly Season som att Messi, Falcao, Pjanic, Suarez, Osvaldo eller Neymar ska komma till Bayern. Otroligt vad folk fantiserar och när Guardiola nu tar över under sommaren.

Andra idiotrykten som florerat är Götze och/eller Hummels till Arsenal, både här och till min stora förvåning på Fotbollskanalen. Ryktet kommer ursprungligen från ett inlägg på forumet Fanatix, sedan blivit citerat av caughtoffside.com för att så hamna hos Daily Express. Tre icke-trovärdiga källor i rad sålunda och samma ursprung. Detta går Fotbollskanalens sillyskribent på????

Något som däremot verkar sant och har ett samband med Guardiola är att FC Bayern fått 3000 nya medlemmar sedan nyheten släpptes. Undrar vilket lag de höll på innan?

Finns väl alltid några finniga, naiva tonåringar som går på ryktena..så det genererar säkert tillräckligt med klick för Fotbollskanalen.
Citera
2013-01-24, 10:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Det där kommenterade jag på en Tysk site när jag såg det och hade samma syn på saken som dig.

Jag vet egentligen inte om Bayern behöver så mycket nytt folk egentligen, Robben är ju frisk och säger att han brinner för att få spela igen och om(när) han blir skadad igen så finns ju både Müller och Shaqiri.

Schweinsteiger tror jag kommer lämna om han får chansen, han har alltid velat komma ut i Europa och var redan 2008 på väg till en Europeisk toppklubb enligt han själv.
Han har kontrakt till 2016 som han vill fullfölja i alla fall.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/1301/News/bastian-schweinsteiger-ausland-hat-immer-seinen-reiz-wechsel-transfer-fc-bayern-muenchen-vertrag-erf uellen.html

Lahm sa igår att han kommer bli Bayern trogen till han lägger av.
Citera
2013-01-24, 10:09
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det där kommenterade jag på en Tysk site när jag såg det och hade samma syn på saken som dig.

Jag vet egentligen inte om Bayern behöver så mycket nytt folk egentligen, Robben är ju frisk och säger att han brinner för att få spela igen och om(när) han blir skadad igen så finns ju både Müller och Shaqiri.

Schweinsteiger tror jag kommer lämna om han får chansen, han har alltid velat komma ut i Europa och var redan 2008 på väg till en Europeisk toppklubb enligt han själv.
Han har kontrakt till 2016 som han vill fullfölja i alla fall.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/1301/News/bastian-schweinsteiger-ausland-hat-immer-seinen-reiz-wechsel-transfer-fc-bayern-muenchen-vertrag-erf uellen.html

Lahm sa igår att han kommer bli Bayern trogen till han lägger av.

Bayern kommer att ha €278 miljoner i transferbudget? Herre min skapare. Guardiola behöver knappt spendera en tredjedel för att få ihop ett tillräckligt bra lag.

http://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Le-bayern-aura-278m-pour-recruter/344866
Citera
2013-01-24, 10:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Bayern kommer att ha €278 miljoner i transferbudget? Herre min skapare. Guardiola behöver knappt spendera en tredjedel för att få ihop ett tillräckligt bra lag.

http://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Le-bayern-aura-278m-pour-recruter/344866
Sjukt mycket pengar och som du säger det räcker gott och väl med en tredjedel.

Vet inte om det skall tas pengar därifrån nu när Sammer vill bygga ut träningsanläggningen med ett jätteområde enbart för ungdomsspelare.
Citera
2013-01-24, 10:42
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:

Känns inte så troligt, inte ens över 3 år lagt. Finns inte så mycket i laget som man kan förbättra ens med så mycket pengar. Spelare må vara möjligt att köpa, men inga LAG.

MÖJLIGTVIS att man tar in en ny 9a eller 10a, men annars är det väl bara reservspelare när Tymo, DvB, Rafinha? och Pizarro försvinner?
Citera
2013-01-24, 12:00
Medlem
therifs avatar
Goal.com la upp en artikel/krönika som rör Europas fyra största ligors TV-intäkter.

Real Madrid får in drygt 199 miljoner euro i TV-pengar varje år. 110 miljoner euro mer än vad Bundesligas största mottgare av TV-pengar får, Bayern München. Dortmund är tvåa av de tyska klubbarna på 60 miljoner euro.

Tyska fotbollsklubbar får relativt lite pengar i form av TV-intäkter alltså. Detta verkar dock inte vara något större problem, eftersom TV-inkomsterna bara utgör drygt 25% av de tyska klubbarnas totala omsättning. I franska League 1 är samma siffra 52%, La Liga 38%, Serie A 53% och Premier League 39%.

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013/01/24/3694216/tv-rights-and-wrongs-the-impact-of-broadcasting-deals-on-europes-
Citera
2013-01-24, 13:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Håller med alla att det verkar för mycket och onödigt. I förra säsongen la man ut €70M och det skulle inte förvåna mig på samma nivå detta år. Några nya kommer säkert med en ny tränare. Men en sådan gigantisk transferbudget känns inte som Bayern, man brukar föredra att skola ungdomar eller talanger före att förvärva stjärnspelare utom i undantagsfall.

Att det blir satsningar på ungdomsspelare som kalle nämner är däremot säkert. Att FCB både knutit till sig Sammer och Guardiola i år är väl det tydligaste tecknet man kan få för detta?
Citera
2013-01-24, 13:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Goal.com la upp en artikel/krönika som rör Europas fyra största ligors TV-intäkter.

Real Madrid får in drygt 199 miljoner euro i TV-pengar varje år. 110 miljoner euro mer än vad Bundesligas största mottgare av TV-pengar får, Bayern München. Dortmund är tvåa av de tyska klubbarna på 60 miljoner euro.

Tyska fotbollsklubbar får relativt lite pengar i form av TV-intäkter alltså. Detta verkar dock inte vara något större problem, eftersom TV-inkomsterna bara utgör drygt 25% av de tyska klubbarnas totala omsättning. I franska League 1 är samma siffra 52%, La Liga 38%, Serie A 53% och Premier League 39%.

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013/01/24/3694216/tv-rights-and-wrongs-the-impact-of-broadcasting-deals-on-europes-

Detta är egentligen gamla nyheter, har varit så i flera år. Att Real och Barcelona har sådana enorma TV-intäkter beror ju på att de själva förhandlar om sina TV-rättigheter. Är lite mer attraktiva på den marknaden än lag som Getafe, Malaga eller Bilbao. Ligorna i England, Tyskland och Italien har ett annan modell, hela ligan är avtalspartner inte den enskilda klubben. Där fördelas dessa pengar mycket mer jämlikt mellan lagen i högsta divisionen. I mina ögon är detta en bättre modell.

Sedan är det tyvärr så att Bundesliga inte är lika attraktiv ute i världen som den förtjänar, blir därför inte lika mycket pengar för TV-rättigheterna som för vissa andra ligor. Det sker dock en kraftig förbättring fr o m i år, + 50%. Frågan om att öka hela BL:s marknadsandel av TV-intäkterna är en viktig sådan för hela den tyska fotbollen. De förbättrade resultaten för lagen i europeiska turneringar är ett sätt, men mer behövs. Guardiola till Bayern är därför inte bara positivt för FCB, det är positivt för alla lag.

Apropå ekonomi så finns nu Deloittes årliga rapport angående fotbollsklubbars omsättning ute för nedladdning på deras hemsida. Bayern är som vanligt 4:a och Dortmund har klättrat till plats 11 från 14 året innan. Även Schalke (14) och HSV (18) ligger i topp 20.
Citera
2013-01-24, 18:03
Medlem
Oranginas avatar
Macheda Äntligen, ryktena om han verkade döda sen signa han

Lån resten av säsongen men jag tror han kan tillföra mycket.

Mer speltid åt Rani och Stöger också, tack!

Gulaschen, fuck off!
Citera
2013-01-25, 10:54
Medlem
motvalls avatar
Då var det matchdag igen, blir en bra början med att BVB möter Nürnberg ikväll. Omgången har också flera derbyn, både de "klassiska" i nord (HSV-Werder) och syd (VfB-FCB) men också ett niedersachiskt (H96-VW) och ett mer vanligt sådant i Ruhrtrakterna.

Undrar om vi får se några nyförvärv på planerna? En del lag har värvat som galningar och ännu är det inte över. (H96 4 st och Hoffenheim 3 eller 5 st beroende på hur man räknar.)

Vintern verkar vara igång i Tyskland med minusgrader överallt, så det lär bli lite kylslagna matcher, speciellt de på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in