Resultat: .
0%
röster
2012-10-17, 00:20
Medlem
Oranginas avatar
Ulreich till landslaget!
Citera
2012-10-17, 00:57
Medlem
motvalls avatar
Svårt att sova av någon anledning.
Inte bara kalle har minnen av detta äldre möte, för mig också äntligen en svensk revansch.

http://www.youtube.com/watch?v=QKGitn4Ia-k

Aldrig har varken Sverige eller Tyskland spela mer märkliga matcher än dessa, i länken är kommentatorn något lite lätt tyskvänlig, likt Granqvist på radiosporten idag är svenskskrikande. http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=179&play=4204552&playtype=L judklipp

Finn ett samband
Citera
2012-10-17, 02:12
Medlem
JustZlatans avatar
Ligger Tyskland fortfarande tvåa i världsrankingen efter 4-4 matchen mot Sverige?
Citera
2012-10-17, 06:40
Medlem
cyberkalles avatar
Kul klipp med mycket nostalgi Motvall.

Som Fula Gubben tror jag det var skrev i någon tråd så är Tysklands anfall i världsklass medan försvaret håller knappt Europaklass.

För det första så är Neuer alldeles för ostabil som vanligt.
Badstuber fumlar två gånger vid Sveriges två första mål.(nå Zlatans mål går det inte att göra så mycket åt)
Mertesucker har sina träben och fumlar rätt friskt speciellt vid 4-3 målet.
Boateng är också märkligt stabbig i sitt agerande och tillsammans med Mertesucker skyldig till 4-3 målet.

Löw måste verkligen fundera på sitt jobb när han byter ut den spelare som var inblandad i det mesta framåt och passade fram till dom första tre målet nämligen Müller.

Kroos visade varför Khedira fortfarande är nummer 1 på den platsen.
Citera
2012-10-17, 08:11
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Svårt att sova av någon anledning.
Inte bara kalle har minnen av detta äldre möte, för mig också äntligen en svensk revansch.

http://www.youtube.com/watch?v=QKGitn4Ia-k

Aldrig har varken Sverige eller Tyskland spela mer märkliga matcher än dessa, i länken är kommentatorn något lite lätt tyskvänlig, likt Granqvist på radiosporten idag är svenskskrikande. http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=179&play=4204552&playtype=L judklipp

Finn ett samband
.

Uff, har knappt hämtat mig ännu från igår

"Klose klasse, Neuer orientierungslos - Das bislang schwächste Spiel der deutschen Nummer eins im Nationaltrikot" Skriver Der Spiegel.

- Ja den där matchen minns man ju som igår. Vad gäller oavgjort mot Tysklnad minns jag dock denna väldigt väl. Var själv på plats och såg den på Råsunda.

http://www.youtube.com/watch?v=U19C9UpI5gE
Citera
2012-10-17, 08:53
Medlem
Mastodontishs avatar
Tycker själv det är lite fel att beskylla de tyska mittbackarna för detta stora tapp. Som jag ser det hänger de tyska mittfältet inte med i form av Kroos och Schweinsteiger när Sverige börjar trycka upp laget efter 60 min. Källström får helt ostört slå två bollar rakt ned i straffområdet med underbar vinkel på som mittbackarna har problem att nicka iväg.
Vad som var i första där de svenska ytter- och innermittfältarna är långt tillbakadragna och Schweinsteiger tillsammans med Kroos inte har några problem att möta upp med sina väldigt anfallsinriktade positioner långt upp i banan. Det blir helt annorlunda efter 4-0 när sverige trycker upp hela mittfältet och stora stora ytor öppnar sig när den tyska defensiven måste jobba djupt samtidigt som hela mittfältet ligger på rulle och vill framåt med aggresiva positioner.

Så här i efterhand är det lätt att peka på saker men Löw borde ha tagit in en defensiv spelare som Höwedes efter i alla fall 4-2 för att stänga det öppna fältet i mitten och beordra Schweini att inta en betydligt defensivare position.

Som det belv nu på slutet vann Sverige alla andrabollar i dueller och kunde då lätt sätta upp ett spel igen.

Hur som helst var det en underbart rolig match som man kommer minnas länge länge. Men nu är det fullt fokus på ligan igen och hoppas att de tyska spelarna studsar tillbaks bra med en överkörning i helgen!
Citera
2012-10-17, 09:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Tycker själv det är lite fel att beskylla de tyska mittbackarna för detta stora tapp. Som jag ser det hänger de tyska mittfältet inte med i form av Kroos och Schweinsteiger när Sverige börjar trycka upp laget efter 60 min. Källström får helt ostört slå två bollar rakt ned i straffområdet med underbar vinkel på som mittbackarna har problem att nicka iväg.
Vad som var i första där de svenska ytter- och innermittfältarna är långt tillbakadragna och Schweinsteiger tillsammans med Kroos inte har några problem att möta upp med sina väldigt anfallsinriktade positioner långt upp i banan. Det blir helt annorlunda efter 4-0 när sverige trycker upp hela mittfältet och stora stora ytor öppnar sig när den tyska defensiven måste jobba djupt samtidigt som hela mittfältet ligger på rulle och vill framåt med aggresiva positioner.

Så här i efterhand är det lätt att peka på saker men Löw borde ha tagit in en defensiv spelare som Höwedes efter i alla fall 4-2 för att stänga det öppna fältet i mitten och beordra Schweini att inta en betydligt defensivare position.

Som det belv nu på slutet vann Sverige alla andrabollar i dueller och kunde då lätt sätta upp ett spel igen.

Hur som helst var det en underbart rolig match som man kommer minnas länge länge. Men nu är det fullt fokus på ligan igen och hoppas att de tyska spelarna studsar tillbaks bra med en överkörning i helgen!
Instämmer i ditt inlägg och jag kommer inte fatta att han inte bytte ut Kroos och ev Schweini efter 4-2 målet.
Citera
2012-10-17, 10:55
Medlem
dippsis avatar
Michael Rensing klar för Leverkursen.
Citera
2012-10-17, 12:34
Medlem
motvalls avatar
Håller med ovanstående angående den tyska defensiven. Man behöver inte vara expert för att se det sammanlagda resultatet de två senaste matcherna, 10-5 (!) som ett tecken på att något inte stämmer där. Liksom att offensiven däremot fungerar mycket bra.

Ett tips, såg att kanal5 play visar matchen gratis idag till kl 23 för oss som ännu inte riktigt fattat vad som hände den andra halvleken igår. Blir att titta på den när jag kommer hem.
Citera
2012-10-17, 13:24
Medlem
cyberkalles avatar
En förjäkla rolig kommentar av den Tyska längdhopparen Christian Reif.
"Selbst ein IKEA Regal ist stabiler als die deutsche Abwehr"
En IKEA-hylla är stabilare än det Tyska försvaret.

Oliver Bierhoff kommer ha det tungt att analysera detta som hände.
Fan försvaret är uselt så är det bara och till förvaret hör faktiskt mittfältet.
Citera
2012-10-17, 15:36
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kul klipp med mycket nostalgi Motvall.

Som Fula Gubben tror jag det var skrev i någon tråd så är Tysklands anfall i världsklass medan försvaret håller knappt Europaklass.

För det första så är Neuer alldeles för ostabil som vanligt.
Badstuber fumlar två gånger vid Sveriges två första mål.(nå Zlatans mål går det inte att göra så mycket åt)
Mertesucker har sina träben och fumlar rätt friskt speciellt vid 4-3 målet.
Boateng är också märkligt stabbig i sitt agerande och tillsammans med Mertesucker skyldig till 4-3 målet.

Löw måste verkligen fundera på sitt jobb när han byter ut den spelare som var inblandad i det mesta framåt och passade fram till dom första tre målet nämligen Müller.

Kroos visade varför Khedira fortfarande är nummer 1 på den platsen.
Det var väl ändå Reus som spelade fram till de två första målen?
Reus såg dock ganska ointresserad ut i andra halvlek. Men du har rätt i att han var inblandad.
Senast redigerad av Quorthon 2012-10-17 kl. 15:39.
Citera
2012-10-17, 17:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Det var väl ändå Reus som spelade fram till de två första målen?
Reus såg dock ganska ointresserad ut i andra halvlek. Men du har rätt i att han var inblandad.
Jupp han var suverän som hela laget fram till kollapsen men kroppsspråket och inställningen efter Sveriges 4-2 mål var inte bra.
Inte bara han hade den inställningen men han har blivit så tokhyllad och ingen har sett något negativt i honom därför är jag extra hård mot honom kanske dumt och oförtjänt av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in