Resultat: .
0%
röster
2012-06-22, 16:03
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
26/6 1100, http://www.bundesliga.de/en/liga/news/2011/0000214960.php

Gebre Selassie klar för Bremen, http://www.werder.de/de/profis/news/39568.php

Inte långt kvar nu tills kvällens match, finns det någon risk för skräll?

Grattis till ett bra nyförvärv......

Vis av erfarenheten, ja det finns risk för skräll bara för att ingen tror det

Edit: http://www.fotbollskanalen.se/tyskland/tyskland-kor-reserverna-mot-grekland/
Senast redigerad av fchansa 2012-06-22 kl. 16:48.
Citera
2012-06-22, 18:03
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Grattis till ett bra nyförvärv......

Vis av erfarenheten, ja det finns risk för skräll bara för att ingen tror det

Edit: http://www.fotbollskanalen.se/tyskland/tyskland-kor-reserverna-mot-grekland/

Bra nyförvärv på rätt plats, försvaret har inte varit det bästa senaste säsongerna.

Vilken rubrik, inga b-spelare som kommer in (om det stämmer). Podolski har ju dessutom inte varit helt lyckad i sina tidigare matcher. Tyskland skulle kunna spela hela bänken från start och ändå vara storfavoriter.
Citera
2012-06-22, 19:43
Medlem
Kom nyss i byxan, Tyskland börjar me Schürrle Klose OCH Reuss !
Enda lite trista för min del är att inte Gomez börjar, men han gör säkert ett extraordiänt inhopp och nu har vi ännu fler jokrar att kasta in när det börjar närma sig slutet av ordinarie tid ifall inget avgjorts innan. Om det mot förmodan blir straffar så får vi hoppas den engelska Gary Lineker siar rätt om att

''Fotboll är ett spel i 90 minuter, och sen vinner tyskarna på straffar''
Citera
2012-06-22, 20:22
Medlem
fchansas avatar
Har satt mina sista bayerska flaskor Memminger Gold på kylning och väntar med spänning på starten. Ska bli riktigt kul att se Reus från start.
Citera
2012-06-22, 22:42
Medlem
Bara jag som lagt märke till Hummels klantiga ingripanden eller brist på i stort sett varje mål som tyskarna släppt in under detta EM? Annars har han flutit på rätt bra.

Özil tar nog hem världens bästa spelare om några år, vilken jädrans spelare.
Citera
2012-06-22, 22:44
Medlem
Ewrus avatar
Inte mycket till spänning i dagens match... Semin blir betydligt roligare!
Citera
2012-06-22, 22:47
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Inte mycket till spänning i dagens match... Semin blir betydligt roligare!

Hade dock lite dåliga vibbar vid 1-1 men det gick snabbt över. Ser fram mot semin oavsett vilka det blir. Nu ska jag ta en stort glas Danziger Goldwasser! Prost!
Citera
2012-06-22, 23:25
Medlem
therifs avatar
Även Sami Khedira stod för en bra insats. Kanske bäst på plan? Kändes nästan som han fanns överallt på planen. Vill lyfta fram Reus insats också. Hans avslut vid 4-1 målet var ren och skär beslutsamhet!
Citera
2012-06-23, 07:45
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Har satt mina sista bayerska flaskor Memminger Gold på kylning och väntar med spänning på starten. Ska bli riktigt kul att se Reus från start.

Var nog rätt val av öl! (Själv mådde jag risigt och drack te.) Segern smakade i alla fall mumma. Förresten är två spelare, Götze och Badstuber födda i just Memmingen i Bayern.

Det var många som imponerade igår, är så kul med lagets stora bredd. Man kan inte direkt kalla sådana som Reus, Schürrle, Bender eller Götze för b-lagsspelare, de är ju mer "tänkbara spelalternativ". Och så Klose, i 10 år har han regelbundet producerat mål i stora mästerskap, otroligt!

Om ni tittar noga på grekernas 1-1 mål så kan man se att Samaras drar rejält i Boateng tröja, så mycket att han kommer före till bollen. Boateng är härmed ursäktad men inte domarna. Det skulle ha underkänts.
Citera
2012-06-23, 09:22
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Var nog rätt val av öl! (Själv mådde jag risigt och drack te.) Segern smakade i alla fall mumma. Förresten är två spelare, Götze och Badstuber födda i just Memmingen i Bayern.

Hade jag ingen aning om faktiskt! Mycket trevlig liten stad. Särskilt under Memmingen blüht (i maj) när jag var där senast. FC Memmingen gick upp i Regionalliga Süd inför förra säsongen. Inför den kommande säsongen har man gjort om regionalligorna enligt följande:

Regionalliga Bayern
Regionalliga Südwest
Regionalliga West
Regionalliga Nord
Regionalliga Nordost

FC Memmingen kommer förstås att spela i Regionalliga Bayern och gör det tillsammans med:

SpVgg Greuther Fürth II
FC Ingolstadt 04 II
1. FC Nürnberg II
TSV 1860 München II
FC Bayern München II
TSV 1860 Rosenheim
SpVgg Bayern Hof
SC Eltersdorf
TSV Buchbach
TSV Rain
SV Seligenporten
VfL Frohnlach
1. FC Eintracht Bamberg
FC Ismaning
SV Heimstetten
Kickers Würzburg
FC Augsburg II
Viktoria Aschaffenburg
FV Illertissen

Många "andra-lag" men en del av de andra kanske du känner till? Annars kanske Cyberkalle är familjär med några av dem? Rosenheim är väl mest känd för hockeylaget. Såg faktiskt AIK möta dem i någon Europeisk Hockey-cup i början av 80-talet
Citera
2012-06-23, 11:07
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
...
Om ni tittar noga på grekernas 1-1 mål så kan man se att Samaras drar rejält i Boateng tröja, så mycket att han kommer före till bollen. Boateng är härmed ursäktad men inte domarna. Det skulle ha underkänts.
Reagerade också på det, domren var inte speciellt lyckad igår, flera underlig beslut. Straffen va inte rätt den heller... Bara tur att felen kommer in en match mot så dåligt motstånd att det inte har någon betydelse.
Citera
2012-06-23, 12:21
Medlem
marc0p0l0s avatar
Är inte i tillstånd att skriva en längre analys, men Jogi Löw.

Tror absolut att Podolskis tid i landslaget drar sig mot ett slut nu, går inte att ignorera Schürrle, Reus, (Götze och Kroos)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in