Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Såg en kul formulering på kickers sida angående Bayern-Wolfsburg "Einbahnstraßenfußball Richtung VfL-Tor" 

Ja och det jäkliga är ju att det var sant, tex efter fem minuter så stod det 5-0 i hörnstatistiken efter första halvlek så stod det 15-1 i skott och efter 52 minuter så fick Neuer gör sitt första ingripande som inte var speciellt farligt.
Angående att jag också skrev i matchtråden att det var bara rätt att Basti gav igen får jag medhåll i från icke München håll.
Kollade även eftersändningen igår och där ser man att det inte heller var något speciellt med Bastis tackling på Diego.
citat angående domaren
"Christian Dingert bewertete einige Zweikämpfe falsch und ließ den Wolfsburgern in der ersten Halbzeit zu viel durchgehen. Dass Fagner ohne Gelb davonkam, ist eigentlich ein Witz"
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Haha, lite kul.
I väldigt väldigt unga år i södra Tyskland skulle jag turista med min då inte helt perfekta tyska. Fick syn på en skylt där det stod "Einbahn". Eftersom jag är spårvägsintresserad så trodde jag direkt att denna skylt visar säkert vägen till någon bergbana typ. Funkade inget bra och jag kom sent om sider tillbaka dit jag började. Lärde mig såsmåningom vad det betyder

I väldigt väldigt unga år i södra Tyskland skulle jag turista med min då inte helt perfekta tyska. Fick syn på en skylt där det stod "Einbahn". Eftersom jag är spårvägsintresserad så trodde jag direkt att denna skylt visar säkert vägen till någon bergbana typ. Funkade inget bra och jag kom sent om sider tillbaka dit jag började. Lärde mig såsmåningom vad det betyder

Haha det är inte alltid så lätt men för det mesta går det att klura ut vad saker och ting betyder.
Jag var för många år sedan nere på Oktoberfesten och hade med mig två kompisar från Sverige varav den ena aldrig tidigare lämnat Norrbottens gränser och på väg till die wiesn så stannade vi på en bierstube och han försökte febrilt beställa in öl och jag lät honom försöka men tillslut så sa jag åt honom att dom har ingen olja här.

Samma kille ville senare beställa in öl i Hacker-tältet då han lärt sig ordet bier så han reser på sig och ropar efter en servitris "Sieg heil drei bier bitte"
Jag bara föll ihop och sa "inte här inte här"
Tur dom var snälla så vi fick våra Maß.