Resultat: .
0%
röster
2012-06-02, 17:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Förlåt mig om jag kritiserar trådstartaren, men denna eftersökta allmänna tråd om tysk fotboll verkar övertas av de som söker annat än att diskutera tysk fotboll. Vem kan man värva därifrån ungerfär, FM generationen.

Tysk fotbolls focus just nu är EM, Bayerns sätt att reagera på förra säsongen, Dortmunds sätt att göra detsamma, Hertha och ekonomin. (Personligen tycker jag att frågan om varför vi förlorade CL-finalen när våra spelare ändå är de som alltid bär Tyskland i tävlingsmatcher är underskattad. )

Özil usel igår, någon som begrep vad han gjorde? Undeutsch spiel nor
einmal?
Jag är megabakis idag och är lite trög men vad menar du i din kritik mot Hansa?
Snart är jag på g igen och då kanske det klarnar.

En liten sak bara, när jag som 17-18 åring skulle säga till min kusin där nere att jag var bakis så sa jag" ich bin so zurückgessoffen heute"
Vet inte om ni förstår för det gjorde inte han heller.
Citera
2012-06-02, 18:13
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är megabakis idag och är lite trög men vad menar du i din kritik mot Hansa?
Snart är jag på g igen och då kanske det klarnar.

En liten sak bara, när jag som 17-18 åring skulle säga till min kusin där nere att jag var bakis så sa jag" ich bin so zurückgessoffen heute"
Vet inte om ni förstår för det gjorde inte han heller.

Ja jag undrar faktiskt också vad jag gjort för ont

Är också megabakis idag efter en utekväll igår med min bror som jag inte sett på väldigt länge. Försöker komma igång med ett par Radeberger innan jag ska kolla England - Belgien.

Har aldrig behövt tala om på Tyska att jag är bakis. Det har synts på så långt håll ändå

I morgon drar jag till Prag en vecka för att hälsa på bekanta åter i tråden lagom till EM-premiären

Ha de'
Citera
2012-06-03, 10:41
Medlem
fchansas avatar
Som jag skrev igår så drar jag strax till Prag. Inget mer flashback för mig innan EM.

För er som kan tyska och inte redan känner till den så ska jag tipsa om en hyfsad tysk fotbollsnyhetssida innan jag drar:

http://www.fussballportal.de/

Där kan man idag läsa att Löw, enligt Sammer, sitter säkert även vid ett EM-fiasko. Dessvärre kan man också läsa om stackars ex-bayraren Luca Toni
Citera
2012-06-03, 11:43
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Som jag skrev igår så drar jag strax till Prag. Inget mer flashback för mig innan EM.

För er som kan tyska och inte redan känner till den så ska jag tipsa om en hyfsad tysk fotbollsnyhetssida innan jag drar:

http://www.fussballportal.de/

Där kan man idag läsa att Löw, enligt Sammer, sitter säkert även vid ett EM-fiasko. Dessvärre kan man också läsa om stackars ex-bayraren Luca Toni
wow hur kan man ha missat denna sida. Tack!
Citera
2012-06-03, 12:45
Medlem
2mass avatar
Varför har man så dålig tröjtradition i tyskland? Lagen i BL ändrar ju matchställ hur som helst varje år, randigt vissa år och andra inte, olika färger ibland tom osv.
Citera
2012-06-03, 15:03
Medlem
Steff83s avatar
Hummels har förlängt kontraktet till 2017.
Citera
2012-06-03, 20:22
Medlem
Bayern visar stort intresse för Javi Martinez (Enligt goal..)
Är detta en vettig värvning? känns som att det slängs ut värvningar hit och dit från Bayerns sida just nu. Jag ser hellre att man bygger ett stabilt lag på det man har och kanske värvar in någon enstaka talang eller dylikt. Klara är väl nu Dante, Shaqiri, Pizarro och Weiser?

PS. Skulle gärna se Giroud i Bayern DS.
Citera
2012-06-03, 20:53
Medlem
dippsis avatar
Boenisch ryktas mot Stuttgart, inte mycket som finns kvar i Bremen snart
Citera
2012-06-03, 20:58
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Bayern visar stort intresse för Javi Martinez (Enligt goal..)
Är detta en vettig värvning? känns som att det slängs ut värvningar hit och dit från Bayerns sida just nu. Jag ser hellre att man bygger ett stabilt lag på det man har och kanske värvar in någon enstaka talang eller dylikt. Klara är väl nu Dante, Shaqiri, Pizarro och Weiser?

PS. Skulle gärna se Giroud i Bayern DS.

Martinez känns väll enormt överprisad, €40m är hemskt mycket pengar för en försvarare. Då ser jag någon annan helst.

Stabilt lag är väl vad man har, men det är bredden som har förstört i inte bara en säsong. Som jag ser det just nu tror jag att det blir ett par till under sommaren för att öka bredden ytterligare.

Weiser och delvis Shaqiri är för framtiden, det är den nuvarande bredden som behöver förstärkas. Pizzaro, Starke och Dante är väl det man breddat med hittills med Olic, Pranjic, Breno, Butt, Usami och (Petersen?) som lämnar.
Citera
2012-06-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Martinez känns väll enormt överprisad, €40m är hemskt mycket pengar för en försvarare. Då ser jag någon annan helst.

Stabilt lag är väl vad man har, men det är bredden som har förstört i inte bara en säsong. Som jag ser det just nu tror jag att det blir ett par till under sommaren för att öka bredden ytterligare.

Weiser och delvis Shaqiri är för framtiden, det är den nuvarande bredden som behöver förstärkas. Pizzaro, Starke och Dante är väl det man breddat med hittills med Olic, Pranjic, Breno, Butt, Usami och (Petersen?) som lämnar.

Är Pranjic klar för någon klubb än? Har jag missat det. (Dock förstår jag om du menar att det är väldigt låga odds på att han lämnar)

Angående Shaqiri är han väl mest för framtiden men nog tycker jag han håller måttet för att bredda truppen i matcher mot de flesta lag i Bundesliga om startspelare behöver vilas.
Citera
2012-06-03, 22:52
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Är Pranjic klar för någon klubb än? Har jag missat det. (Dock förstår jag om du menar att det är väldigt låga odds på att han lämnar)

Angående Shaqiri är han väl mest för framtiden men nog tycker jag han håller måttet för att bredda truppen i matcher mot de flesta lag i Bundesliga om startspelare behöver vilas.

Kina är det väl som gäller för Pranjic va? Trodde det var så gott som klart.

Shaqiri är bra absolut och breddar mycket, men det behövs mer än det. Ett helt lag i reserv helst.
Citera
2012-06-04, 14:44
Medlem
cyberkalles avatar
Herthas Lewan Kobiaschwili fick ett rekordlångt straff för händelsen i kvalet, avstängd till den 31 December.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in