2013-02-11, 23:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Jag har ett väldigt enkelt förslag på hur man kan minska våldtäkterna rejält i Sverige. Legalisera prostitution och inför statliga bordeller.

Fast det vill ju inte ni feminister för då kan ni inte kollektivt skuldbelägga män för alla våldtäkter som sker. Dessutom försvinner er "pussy power" eftersom sex blir världens enklaste sak att fixa även om man inte har alla de rätta attributen. Dessutom skulle få män välja relationer före singelskapet eftersom den svenska kvinnan inte har mycket mer än sex att erbjuda på den fronten
Enligt ditt resonemang så är ju våldtäkter inte något som en del avarter begår utan något som enbart beror på att män är kåta.... dvs bilden att "alla" män skall betraktas som vandrande våldtäktsfaror blir ju sann i ditt resonemang..

Mitt motförslag blir i så fall att alla män kemiskt kastreras tills en kvinna väljer ut dem och anser att hon har nytta av deras sexuella funktion. På så sätt får kvinnor gå säkrare i samhället och det kön som behandlas som en vara är det kön som faktiskt inte kan kontrollera sig utan behöver stöd i den delen för allas skull..

Givetvis bör man ha statliga bordeller/föreningar där kvinnor som inte vill ha fast sällskap skall kunna hyra få sig en herdestund eller kanske t o m hyra sig sällskap för en lite längre period om hon så önskar..
Citera
2013-02-11, 23:19
Medlem
jaechefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Får man gå naken då enligt lag?
Haha antagligen inte men jag tänkte mer på principen typ. Det ska inte spela någon roll vad du har för kläder på dig, du ska ej bli våldtagen. Burka eller bikini - Våldtäkt är alltid fel
Citera
2013-02-11, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Enligt ditt resonemang så är ju våldtäkter inte något som en del avarter begår utan något som enbart beror på att män är kåta.... dvs bilden att "alla" män skall betraktas som vandrande våldtäktsfaror blir ju sann i ditt resonemang..

Mitt motförslag blir i så fall att alla män kemiskt kastreras tills en kvinna väljer ut dem och anser att hon har nytta av deras sexuella funktion. På så sätt får kvinnor gå säkrare i samhället och det kön som behandlas som en vara är det kön som faktiskt inte kan kontrollera sig utan behöver stöd i den delen för allas skull..

Givetvis bör man ha statliga bordeller/föreningar där kvinnor som inte vill ha fast sällskap skall kunna hyra få sig en herdestund eller kanske t o m hyra sig sällskap för en lite längre period om hon så önskar..

micro ditt förslag var korkad och din hjärna är lika ruttet som rövhålet på ett mongo
Citera
2013-02-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Ironi funkar inte så bra på internet. My bad

Det var inte ironiskt menat. Jag förstår inte ironi i verkligheten heller. Men hets mot folkgrupp har ingenting med våldtäkter att göra.
Citera
2013-02-11, 23:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasinex1
micro ditt förslag var korkad och din hjärna är lika ruttet som rövhålet på ett mongo
Det är klart att det uppfattas som korkat. Det skulle ju innebära att mäns oförmåga att styra sig drabbade männen själva - jobbigt för män ju, och det skulle ju männen aldrig orka med.

Edit:
Att du inte ser Stiffnipples förklaring och lösning som korkad förvånar mig alltså inte .. den passar ju mäns bild så mycket bättre.
Citera
2013-02-12, 17:18
Medlem
Jag ser följande rubrik på en tråd framför mig här på flashback "Blev rånad och hade dyra märkeskläder - klaga inte!"

Då lär det väl ta hus i helvete...
Citera
2013-02-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasinex1

Jag tycker det var en jättebra ide´!
Citera
2013-02-12, 17:22
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Man blev misshandlad till döds hade en Tap-out tröja på sig-Klaga inte

Med TS resonemang så är detta lika??
Citera
2013-02-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag ser följande rubrik på en tråd framför mig här på flashback "Blev rånad och hade dyra märkeskläder - klaga inte!"

Då lär det väl ta hus i helvete...

Varför skulle det bli hus i helvete. Vem som helst vet väl att man inte går omkring i harlem med rolexen synlig osv...
Citera
2013-02-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Varför skulle det bli hus i helvete. Vem som helst vet väl att man inte går omkring i harlem med rolexen synlig osv...

Jag tycker bara det verkar som om rätt många män på detta delforum är ganska bittra på kvinnor.

Sen är det naturligtvis onödigt att utmana ödet men man har rätten att klä sig hur man vill i Sverige. Däremot har man inte rätten att begå våldtäkter vad jag vet.

Det skulle förresten vara intressant att se reaktionen här på en tråd med namnet "Tog hem okänd tjej efter krogkväll. Blev anklagad för våldtäkt - klaga inte!"
Senast redigerad av Hiitsme 2013-02-12 kl. 18:45.
Citera
2013-02-12, 18:50
Medlem
Citat:
Jag tycker bara det verkar som om rätt många män på detta delforum är ganska bittra på kvinnor.

Ifall jag också ger det intrycket ber jag om ursäkt. Det är lite svårt att vara kritisk till feminism utan att ge det intrycket. Man måste liksom ta det.

(Trådens formulering är givetvis trolleri. Det har konstaterats flera gånger.)
Citera
2013-02-12, 18:55
Medlem
Citat:
"Tog hem okänd tjej efter krogkväll. Blev anklagad för våldtäkt - klaga inte!"

Ok, din rackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto