2014-11-17, 20:19
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

samt när Alex blir kränkt över något, det är alltid lika patetiskt o underhållande.

Det är KALKYLERAT att du ska känna så. "Så känslig han är för kritik men att han delar med sig på det här sättet! Det är ju helt galet! Att få en sån här inblick! Sån där är man ju själv ibland! Igenkänning!".

Det Alexander sysslar med är just det som mediahoror säger sig ogilla allra mest: han koketterar. Han koketterar med hur irriterad och upprörd han blir där framför instagram och det här ska väcka någon slags humor. Han vet att det funkar och därför fortsätter han. Alltid med samma inledning: "jag koketterar inte med detta, men..."

Sanningen, herr handduk, är att du är en följare.

Utan följare så dör det här obegripliga fenomenet till podcast.
Citera
2014-11-18, 13:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det är KALKYLERAT att du ska känna så.

ALLT i A&S:s podcast är kalkylerat. De har till o med erkänt detta i en intervju. Detta är anledningen till att de är sämre när de försöker vara spontana, men bättre när de levererar förberedd underhållning. A&S försöker röra sig i gränslandet mellan manusskriven underhållning och spontant podcast-snack. De vill leverera underhållning i första hand, inte nödvändigtvis 100% sanna anekdoter.

Det förändrar inte det faktum att jag och många andra finner deras snack underhållande. Man kan inte vara kall och cynisk hela tiden och tycka att man "genomskådar" allt. Ibland får man slappna av lite och ta det för vad det är.

EDIT: Kollade dina tidigare inlägg i tråden och ser att du besitter ett brinnande (personligt?) hat gentemot A&S, således är du en stenvägg för eventuell nyanserad diskussion. Tips: lyssna ej på podcasten och besök ej denna tråden - det är bra för ditt blodtryck.
Senast redigerad av mrtowlie 2014-11-18 kl. 14:20.
Citera
2014-11-18, 14:55
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Tips: lyssna ej på podcasten och besök ej denna tråden - det är bra för ditt blodtryck.

Det är kanske du som borde sluta besöka tråden, du har ju uppenbarligen problem med dess innehåll, att folk är "för kritiska" osv, trots dina idoga försök att "städa upp" tråden och be folk sluta skriva i den.

Seså, iväg till Sigges instagram-kommentarer med dig!
Citera
2014-11-18, 16:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är kanske du som borde sluta besöka tråden, du har ju uppenbarligen problem med dess innehåll, att folk är "för kritiska" osv, trots dina idoga försök att "städa upp" tråden och be folk sluta skriva i den.

Seså, iväg till Sigges instagram-kommentarer med dig!

Har inga problem med kritik, jag ger själv kritik när jag anser kritik ska ges. Det är enögt hat där man kallar de psykopater osv o aldrig kommer med vettigt innehåll jag betackar mig för.

Dessutom får jag en kick av att reta upp folk som dig o din polare ovan - fan vad ni ryter till när man manar till besinning och uttrycker positiva ordalag!

Vad sa vi om meta förresten?
Citera
2014-11-19, 17:56
Medlem
Isnatts avatar
A&S håller på att ta hästkörkort. Dom ska tydligen hoppa i nån horse show.
http://www.youtube.com/user/HMWeLoveHorses/
Citera
2014-11-21, 01:03
Medlem
Du har inte lyssnat på de senaste avsnitten va, de har ju pratat en hel del om detta. Såg lite av videon, de kör sitt vanliga autofiktionstjafs, börjar bli rejält trött på att de alltid spelar roller. Deras stil, "humor" är så repetitiv.
All låsas transparens,så fort de pratar manus som ska bygga upp för reklam och låtsad spontanitet. Hade varit mycket mer intressant om de vågat vara lite mer genuina.
Citera
2014-11-21, 02:54
Bannlyst
Ska bli kul att se om IF nämns denna gång, om jag inte missade det helt så var det tyst om IF förra avsnittet.

Fått kicken efter lunchen för någon vecka sedan?
Citera
2014-11-21, 12:44
Medlem
bara jag som tycker att sigge verkar ha tappat greppet helt? Först hans besatthet av lp-skivor och sen spelar han nå klipp av nån finsk vissångare och pratar om hur "otroligt starkt" hon sjunger. Men det kanske är poängen, att de spelar någon roll där man ska tro att sigge håller på att bli psykiskt sjuk? Annars har jag alltid fått lite asbergers-vibbar av sigge.
Citera
2014-11-21, 13:30
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyduck123
bara jag som tycker att sigge verkar ha tappat greppet helt? Först hans besatthet av lp-skivor .

Det där med lp-skivor som Sigge pratade om för några avsnitt sedan hade jag inga som helst problem att förstå . Jag håller med Eklund helt här.

Det är en helt annan närvarokänsla när man går tillbaka till LP-skivor. Man lyssnar mer koncentrerat, man uppskattar musiken mer. Det har inget med nostalgi att göra, det kommer med formatet.
Citera
2014-11-21, 13:43
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Ska bli kul att se om IF nämns denna gång, om jag inte missade det helt så var det tyst om IF förra avsnittet.

Fått kicken efter lunchen för någon vecka sedan?

Har för mig att det nämndes ganska långt in i förra podden. I veckans avsnitt tog dom det precis i början (borde de fortsätta med, så det blir avklarat så att säga).
Citera
2014-11-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyduck123
bara jag som tycker att sigge verkar ha tappat greppet helt? Först hans besatthet av lp-skivor och sen spelar han nå klipp av nån finsk vissångare och pratar om hur "otroligt starkt" hon sjunger. Men det kanske är poängen, att de spelar någon roll där man ska tro att sigge håller på att bli psykiskt sjuk? Annars har jag alltid fått lite asbergers-vibbar av sigge.

Är du verkligen så banal och gammalmodig att du går på besattheten av LP-skivor?
LP:n är tillbaka och har varit det ett tag.
Citera
2014-11-21, 16:15
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Är du verkligen så banal och gammalmodig att du går på besattheten av LP-skivor?
LP:n är tillbaka och har varit det ett tag.

Ja, bland nostalgirunkande 40-åriga hipsters som även gillar att baka surdegsbröd och brygga sitt eget öl...förlåt, "IPA" (samt någon enstaka åldrande DJ). Whiskysamlingen står givetvis komplett i vitrinskåpet.

Det går alldeles utmärkt att njuta av en skiva som en helhet via Spotify, eller varför inte en klassisk CD-skiva genom ett dyrare HIFI-system.

Jag har all respekt för allsköns samlare, faktum är att jag själv gav mig in på att samla LP för några år sedan men att påstå att man får en "renare" upplevelse av musiken stämmer inte. Är man genuin musikälskare är mediet sekundärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in