2014-10-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Per avsnitt och sponsor alltså.

Nu är det 2-4 sponsorer/avsnitt så om vi räknar lågt att de får 30k/sponsor blir det alltså runt 90k/avsnitt - 45k/person. De skulle då tjäna 180k/månad på podcasten.

Det kanske inte är helt orimligt. Sigge får väl lite mer än p.g.a att han klipper. De har ju en jävla bra timlön faktiskt. Men de får ju bara ut en tredjedel efter skatt typ om de vill ta ut allt i lön. Men det myglas väl med diverse resor till London och Provence för att slippa skatten.
Citera
2014-10-08, 05:05
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Det kanske inte är helt orimligt. Sigge får väl lite mer än p.g.a att han klipper. De har ju en jävla bra timlön faktiskt. Men de får ju bara ut en tredjedel efter skatt typ om de vill ta ut allt i lön. Men det myglas väl med diverse resor till London och Provence för att slippa skatten.

Allt går nog inte direkt in på lönekontot som för en vanlig svenne.

Dom har väl bolag som pengarna går in på och sen tar dom ut en valfri summa i lön från bolaget.
Citera
2014-10-08, 14:01
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Ojojoj. Trodde inte att podcasten som format kommit upp så högt i status hos marknadsförare. "Nymodigheter" har en tendens att släpa efter 10 år i samhället. Det kan förklara varför Herr S. taxerar som han gör.
Citera
2014-10-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Allt går nog inte direkt in på lönekontot som för en vanlig svenne.

Dom har väl bolag som pengarna går in på och sen tar dom ut en valfri summa i lön från bolaget.
Ne så klart det förstår jag men jag tänkte bara säga att OM de tar ut allt får de bara ut 1/3 av det i rena pengar. Det ÄR värt att notera =)
Citera
2014-10-09, 01:43
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Ne så klart det förstår jag men jag tänkte bara säga att OM de tar ut allt får de bara ut 1/3 av det i rena pengar. Det ÄR värt att notera =)

Om de inte tar ut det som utdelning istället för att slippa viss del av skatten.
Men aa skatt betalas så klart.
Citera
2014-10-10, 08:32
Medlem
Admiral Krags avatar
Sluta gagga om amerikanska TV-serier! nångång.

Men tack för reklamen för Jag ringer.

https://www.google.se/search?q=s%C3%A4llskapspel+ring+mig&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=Tnw3VJOjL5Gr8weO_ILQBw#r ls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=sb&q=www.jagringer.se
Citera
2014-10-10, 08:36
Medlem
Reggaemans avatar
Utan att ha lyssnat på dagens avsnitt ännu, "förlåt" ... ska de äntligen ta tag i saken och be om ursäkt för att de är sådana sellouts som har med 60% reklam i sin podcast?
Citera
2014-10-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Utan att ha lyssnat på dagens avsnitt ännu, "förlåt" ... ska de äntligen ta tag i saken och be om ursäkt för att de är sådana sellouts som har med 60% reklam i sin podcast?

Ännu en påhittad historia om hur Alex ollar en bröllopstårta och 20 år senare råkar slå upp sin bildörr och brudgummen drar in i den med cykel, där kommer ursäkten in.
Senast redigerad av kungmelvins 2014-10-10 kl. 10:25.
Citera
2014-10-10, 14:21
Medlem
IF
Frilans Finans
Oatley
Läkerol
Jag ringer-spelet

Det är mycket reklam nu.

Bra podd annars förutom att Sigge flamsa till det vid 2 tillfällen. 1. När han började flamsa om Alex Anders Björkman historia. 2. En gång i slutet jag glömde.
Citera
2014-10-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Ännu en påhittad historia om hur Alex ollar en bröllopstårta och 20 år senare råkar slå upp sin bildörr och brudgummen drar in i den med cykel, där kommer ursäkten in.
Ja, man undrar ju onekligen om denna historia är sann eller inte. Otroligt lågt om den skulle vara påhittad. I så fall ett rejält lågvattenmärke - en riktig mytoman.
Citera
2014-10-10, 16:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamabamaobama
IF
Frilans Finans
Oatley
Läkerol
Jag ringer-spelet

Det är mycket reklam nu.

Bra podd annars förutom att Sigge flamsa till det vid 2 tillfällen. 1. När han började flamsa om Alex Anders Björkman historia. 2. En gång i slutet jag glömde.

Japp, till o med jag som har haft överseende med reklamen (då jag tycker man ska få tjäna pengar på en populär produkt man producerar, vi bor inte i nordkorea) kände att det var lite mycket idag, speciellt med inövat/repeterat "småprat" kring produkten.

MEN - podden är trots allt gratis och bjuder på lite småkul underhållning.

Angående reklam, jag klev på deras erbjudande med tidningen Icon. Där betalar jag för en produkt och det visar sig att det är ett jävla reklamhäfte med ett fåtal artiklar inslängt. De första 10 uppslagen är reklam, sen är typ varannan sida reklam. Tidningshelvetet borde vara gratis med så mycket reklam.
Citera
2014-10-10, 18:26
Medlem
Reggaemans avatar
Herregud Alex..."Bollgeni" och "200000 olika sätt att dribbla"

NÄR är min fråga, NÄR ska vi få se bevis på detta påstådda bollgeni som skryter så jävligt i sin podd...

"Är det någon som har sagt: - Du är ett bollgeni Alex" och svaret blev ääääääääh njä inte direkt

Alex din jävla pajjas skärp dig för fan, det är dags att bevisa detta nu eller ge fan i att använda din podd för att skryta.

Och det ska bevisas på riktigt, inga dribblingar mot din dotter och inga simpla trick som vilken sportintresserad 15 åring som helst kan, det skall vara mot bra fotbollspelare.

Upp till bevis.
Senast redigerad av Reggaeman 2014-10-10 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in