2014-05-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace
Alex är riktigt korkad ibland.
Hur kan en fullvuxen man inte ha hört om uppfinningen proppskåp som sitter i alla lägenheter?

Om du inte kan stänga av en lampa är det bara att gå dit och skruva ur säkringen.

Minns när han skrek ut sitt hat på bloggen ang. en diskmaskinstablett som han inte kunde få av plasten på - vad fan är det för jävla skit menade han. Självklart ska tabletten läggas i diskmaskinen som den är vilket de flesta förstår. Sen finns den inga problem som inte kan lösas med en enkel googling eller t.ex. genom att fråga här på Flashback där han ändå är inne och läser allt som skrivs om honom själv, som den narcissist han är. Men vad kan man begära av en person som inte ens kan hantera diskmaskinstabletter.
Citera
2014-05-17, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Kontrollfråga, hur många har ni lyssnat på?
Lyssnar på, en varg söker sin podd. Enda kvinnliga podden jag följer. Den bästa.
Citera
2014-05-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Det saknas snarare kvinnliga poddar där de medverkande inte bara sitter och fnittrar sig igenom ett avsnitt. Schulmans systers (eller om det är frus) podcast är rent utsagt bedrövlig. Jag skulle gissa att fördelningen av poddar är relativt jämn men att det endast är ett fåtal kvinnopoddar som håller en tillräckligt hög nivå för att klättra högt på topplistorna.

Ja, det är väl som det alltid är med den saken: kvinnor kan helt enkelt inte prestera på den nivå som krävs för att det ska bli en framgång - se t.ex. på kvinnliga komiker, det är helt enkelt ingen som är tillräckligt bra för att det ska gå hem, så enkelt är det med den saken. Men de får väl börja kvotera in kvinnor i humorbranschen och sen får de väl sitta där och vara mediokra - huvudsaken är ju att fler kvinnor är med! I annat fall kan de väl fortsätta sitta och klaga över hur män stoppar dom överallt, men sanningen är att en kvinna blir bra mycket mer uppmuntrad än en man om hon är bra på något, män älskar ju när kvinnor är bra på något som oftast endast män sysslar med, men det händer ju så extremt sällan då de inte har koll på något annat än vad som händer i Bonde söker fru och annat trams. Finns INGENTING en kvinna kan som inte en man kan göra ännu bättre, och det säger jag inte för att vara fientlig utan konstaterar bara fakta! Orkar inte höra deras gnäll mer, PRESTERA på den nivå som krävs så ordnar det sig, så enkelt är det med den saken.
Citera
2014-05-17, 07:48
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Kontrollfråga, hur många har ni lyssnat på?
Ett tio tal kanske, En varg söker tycker jag dock mycket om då jag gillar Liv Strömqvist.
Citera
2014-05-17, 08:29
Medlem
Finns det inga poddar med mixade kön? Ja av de kvinnliga poddpar jag lyssnat på blir det mycket mer av "tjejpodd" medan A&S samt F&F mer tar upp generella ämnen. Sen vet jag inte om de finns ett genusperspektiv på detta, i bemärkelsen att grabbflabbet tycker jag är rätt kul, dras med, men tjejfnittret stör mig.
Citera
2014-05-17, 08:37
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Finns det inga poddar med mixade kön? Ja av de kvinnliga poddpar jag lyssnat på blir det mycket mer av "tjejpodd" medan A&S samt F&F mer tar upp generella ämnen. Sen vet jag inte om de finns ett genusperspektiv på detta, i bemärkelsen att grabbflabbet tycker jag är rätt kul, dras med, men tjejfnittret stör mig.

Innan fanns ju Maktpodden med Viggo Cavling (som är en tönt) och Dominika Peczynski (som är rätt skön). Den kunde vara rätt underhållande men verkar nerlagd.
Citera
2014-05-17, 09:06
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Geniförklarat med Messiah Hallberg. 2 män 2 kvinnor.
Citera
2014-05-17, 11:50
Medlem
Citat:

Crazy Town, Geniförklarat, Lilla drevet.
Citera
2014-05-17, 18:45
Medlem
Går han oxå på droger, som brorsan, eller är han bara alkad? Kanske nedåttjack?
Citera
2014-05-17, 19:48
Medlem
[quote=Aryt|48825952]Hur menar du? Kan man inte vara slösaktig och vänster, hur lär de som de inte lever? Tycker det är så tröttsamt med diskussionen om att sossar/vänstern inte ska använda de pengar de tjänar. Alex har ju sagt att han tycker han ska betala mer skatt, och innan någon säger "bara att betala in" så tillhörde också vänstern att tycka att detta inte ska läggas på individen.

Kan och kan, här finns väl inga självskrivna regler för vad man bör och inte, detta är ju utifrån min syn på det. Rent generellt så tycker jag självklart att man kan kan tjäna stora summor pengar och samtidigt vara vänster. Det är ju bara att se på vad Bill gate gjort med en stor del av hans tillgångar. Jag reagerar dock på att båda två drivs av ett så enormt personligt penga-begär som är så uppenbart. Förutom deras vanliga sysslor så är det enormt mycket företags-gig där de enligt källor som jag har hört tackar ja till det mesta. Vad är det för vänster med att samla på sig en massa miljoner och sedan inte göra något annat än att förverkliga sig själv? Varför kan duon inte likt Filip och Fredrik ställa upp på en massa välgörenhets-projekt? Filip och Fredrik har vid massor med itllfällen gjort framträdanden och uppdrag där de skänkt pengar till välgörenhet och ställt upp exempelvis för någon barn-gala där de sålde sig som receptionister för en dag och fick in över 200 000 kronor på budgivningen på tradera. Vad gör Alex och Sigge?

Att dessutom snacka om högre skatter hit eller dit när man tjänar mång-miljon-löner är väldigt lätt när man har så extremt höga marginaler på sin sida, det påverkar honom knappt i nån riktning alls. För den underbetalda undersköterskan så kan däremot en höjd tusenlapp i skatt vara av ganska markant betydelse. Sen får man väl tycka vad man ivll, för mig känns det inte ärligt helt enkelt
Citera
2014-05-18, 02:42
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
....
För mig som säkerligen inte tjänar mer än bråkdel av deras löner och samtidigt sparar flera tusen i månaden så kan jag inte hjälpa att känna mig lite provocerad av det, speciellt med tanke på att båda två är så tydligt vänster-profilerade men finns det egentligen nånting i deras liv som speglar att dem faktiskt lever som dom lär? Ett ganska vanligt beteende bland just vänster-människor.

Nej det klingar falskt med Alex vänstersympatier när han lever så mycket överklassliv som möjligt.

Han bor i en stor lägenhet på Östermalm och tar in på Grand hotell för att lägenheten renoveras, och skryter om minnen han har omkring Cardierbaren på nämnda hotell. Hela tiden nämns luncher och middagar på Sturehof och Riche, weekender på lyxhotell i London, New York och andra flashiga storstäder och platser. Varje vinter reser familjen till Thailand och naturligtvis bor man på snordyrt hotell.

Han vill leva livet på gräddhyllan på alla sätt och vis men ändå säger han sig vara vänster, det går inte riktigt ihop. Han borde vara moderat så mycket som han vill leva som en typisk östermalmsmoderat.
Citera
2014-05-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Nej det klingar falskt med Alex vänstersympatier när han lever så mycket överklassliv som möjligt.

Han bor i en stor lägenhet på Östermalm och tar in på Grand hotell för att lägenheten renoveras, och skryter om minnen han har omkring Cardierbaren på nämnda hotell. Hela tiden nämns luncher och middagar på Sturehof och Riche, weekender på lyxhotell i London, New York och andra flashiga storstäder och platser. Varje vinter reser familjen till Thailand och naturligtvis bor man på snordyrt hotell.

Han vill leva livet på gräddhyllan på alla sätt och vis men ändå säger han sig vara vänster, det går inte riktigt ihop. Han borde vara moderat så mycket som han vill leva som en typisk östermalmsmoderat.

Fast det Alex verkar göra är ju att spendera sina pengar väldigt friskt istället för att spara eller investera. Han och hans fru är vräkiga. Mycket med Alex verkar det ju också handla om något slags konstig förorättad inställning om att detta är vad han egentligen är "värd". Men med åtminstone lite självinsikt kan man vara vänster i så motto att man vill att staten går in och korrigerar en solidaritet man själv inte klarar av. Att Alex verkar leva lite "lyxfällan" liv och känner behov av att vara skrytsamt slösig borde han nog ta med psykolog vad det handlar om egentligen.

Sen tror jag nog A&S kommer göra mer välgörenhet framöver, F&F har ju haft längre karriärer där de hunnit med mer. Men visst saknas de initiativ från deras egen sida, typ om det hänt något som de pratar om, Husby, vad som så skulle de kunna ge bort intäkterna eller procent av intäkterna för den veckans podd till något bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in