Citat:
Ursprungligen postat av
tryffel
....
För mig som säkerligen inte tjänar mer än bråkdel av deras löner och samtidigt sparar flera tusen i månaden så kan jag inte hjälpa att känna mig lite provocerad av det, speciellt med tanke på att båda två är så tydligt vänster-profilerade men finns det egentligen nånting i deras liv som speglar att dem faktiskt lever som dom lär? Ett ganska vanligt beteende bland just vänster-människor.
Nej det klingar falskt med Alex vänstersympatier när han lever så mycket överklassliv som möjligt.
Han bor i en stor lägenhet på Östermalm och tar in på Grand hotell för att lägenheten renoveras, och skryter om minnen han har omkring Cardierbaren på nämnda hotell. Hela tiden nämns luncher och middagar på Sturehof och Riche, weekender på lyxhotell i London, New York och andra flashiga storstäder och platser. Varje vinter reser familjen till Thailand och naturligtvis bor man på snordyrt hotell.
Han vill leva livet på gräddhyllan på alla sätt och vis men ändå säger han sig vara vänster, det går inte riktigt ihop. Han borde vara moderat så mycket som han vill leva som en typisk östermalmsmoderat.