2014-11-09, 20:03
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Har nu även slutat lyssna på den här podcasten...

Ok, noterat. Må väl!
Citera
2014-11-09, 21:36
Medlem
Brainmydamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Visst, deras sätt att distribuera sponsen gör mig tokig och förstör extremt mycket men det är inte bara det som gör att jag slutar lyssna, känner även att deras samtal nuförtiden och sedan en tid tillbaka bara går på tomgång, det är bara samma jävla segment med
Sigges analyser, Alex skryt och att han känner sig kränkt och deras barn hit och dit, det har blivit jävligt långtråkigt att lyssna på enligt mig :/
Håller med till fullo! Ska väl tillägga att jag fortfarande tipsar om deras podd till vänner men hänvisar då till deras äldre avsnitt då dom enligt mig höll en mycket högre klass. Och som du säger så går dom ofta på tomgång nu..
Citera
2014-11-09, 21:42
Medlem
Brainmydamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Tittar in i den här tråden nån gång i kvartalet och fascineras varje gång över HATET som råder. Tråden dör aldrig, för folk fortsätter att lyssna. Men det är INGEN som gillar podden, alla verkar hata den. Det är samma personer som skriver att podden är skit och piss nu som det var för tre månader sedan. Och så återigen detta med att klaga på reklamsegmenten. Förstår ni hur sinnessjukt det är? Två personer lägger ner ett par arbetsdagar i veckan för att ge er helt gratis underhållning c.a 60 min/vecka och ni sitter och klagar över att de bakar in reklam på 2-3 min i varje podd? Hur mår ni?
Är mer än tacksam för arbetet dom lägger ner och ger oss en fin gratis produkt. Dock ogillar jag att den mer och mer används som en reklampelare, framförallt när det finns exempel på andra poddar som sköter det på ett snyggt sätt.

Tror personligen dom kommer tappa lyssnare och på så sätt bli av med sponsorer den vägen. Sköta reklamen snyggt och behålla lyssnare eller tvärtom och bli av med både och, bara välja.

Jag mår jättebra, tack!
Citera
2014-11-09, 21:46
Medlem
Powens avatar
Har börjat tröttna på siggens jävla läten och skrikande.
Citera
2014-11-10, 07:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Tittar in i den här tråden nån gång i kvartalet och fascineras varje gång över HATET som råder. Tråden dör aldrig, för folk fortsätter att lyssna. Men det är INGEN som gillar podden, alla verkar hata den. Det är samma personer som skriver att podden är skit och piss nu som det var för tre månader sedan. Och så återigen detta med att klaga på reklamsegmenten. Förstår ni hur sinnessjukt det är? Två personer lägger ner ett par arbetsdagar i veckan för att ge er helt gratis underhållning c.a 60 min/vecka och ni sitter och klagar över att de bakar in reklam på 2-3 min i varje podd? Hur mår ni?

I den här tråden samlas 100% av de 2% som hatar podcasten men (av oklar anledning) fortsätter lyssna.

Det är trist då andra podcasttrådar verkar få trevliga diskussioner kring innehållet men just denna satureras av hat.

Har aldrig förstått gnället mot reklamen, ett lågt pris att betala för lite skön underhållning. Visst, ibland blir den lite mer övertydlig än annars men knappast så man högröd i ansiktet känner behov av att "skriva av sig" på flashback. De snackar om en skrivare i 30 sekunder lixom, vem fan bryr sig.
Citera
2014-11-10, 10:20
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är trist då andra podcasttrådar verkar få trevliga diskussioner kring innehållet men just denna satureras av hat.

Det är symptomatiskt att just du får det till att den här tråden är nån sorts näthat. Du är ju av samma skrot och korn som fjäskande "fölket" på instagram.

Att den här tråden innehåller mer klagomål och negativa omdömen beror väl helt enkelt på att podden förtjänar det?

En podcast får det tonfall den förtjänar : Ta Filip och fredrik-tråden t ex. Sen de övergick till engelska är det mest negativa omdömen. Dessa omdömen är inte det minsta orättvisa. Samma med Värvet, i takt med att Triumfs uselhet som person och programledare blev allt tydligare och ju mer podden gick på rundgång, desto mer del av tråden består av kritik.

Försvar som går ut på att "kom igen, den är ju GRATIS" är helt irrelevant. En inflytelserik plattform som många förhåller sig till måste väl diskuteras/kunna kritiseras oavsett om den är gratis eller ej.
Senast redigerad av swimp78 2014-11-10 kl. 10:28.
Citera
2014-11-10, 13:08
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är symptomatiskt att just du får det till att den här tråden är nån sorts näthat. Du är ju av samma skrot och korn som fjäskande "fölket" på instagram.

Att den här tråden innehåller mer klagomål och negativa omdömen beror väl helt enkelt på att podden förtjänar det?

En podcast får det tonfall den förtjänar : Ta Filip och fredrik-tråden t ex. Sen de övergick till engelska är det mest negativa omdömen. Dessa omdömen är inte det minsta orättvisa. Samma med Värvet, i takt med att Triumfs uselhet som person och programledare blev allt tydligare och ju mer podden gick på rundgång, desto mer del av tråden består av kritik.

Försvar som går ut på att "kom igen, den är ju GRATIS" är helt irrelevant. En inflytelserik plattform som många förhåller sig till måste väl diskuteras/kunna kritiseras oavsett om den är gratis eller ej.

Misstänkte att jag skulle lyckas locka fram dig ur din håla med mitt inlägg Du bevakar ju tråden och är snabbt framme om någon riktar lite väl positiva ordalag gentemot A&S eller uttrycker frustration kring den enögda kritiken här i tråden.

Hur många gånger ska man tvingas läsa om kritik mot deras reklam. De gör lite reklam, deal with it. Gå vidare för fan.

Jag har både hånat och hyllat A&S i tråden men uppmuntrar till en lite mer balanserad diskussion.
Senast redigerad av mrtowlie 2014-11-10 kl. 13:15.
Citera
2014-11-10, 16:00
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
I den här tråden samlas 100% av de 2% som hatar podcasten men (av oklar anledning) fortsätter lyssna.

Har aldrig förstått gnället mot reklamen, ett lågt pris att betala för lite skön underhållning. Visst, ibland blir den lite mer övertydlig än annars men knappast så man högröd i ansiktet känner behov av att "skriva av sig" på flashback. De snackar om en skrivare i 30 sekunder lixom, vem fan bryr sig.

Fast du räknar ju inte in att de snackar inte om en skrivare i 30 sekunder, de spenderar 4-5 minuter till det inbakat med extremt mycket fjäsk samt att de ivolverar alla sina sponsorer i sina samtal mer eller mindre.

Multiplicera detta med att de gör reklam för 3-4 andra sponsorer + att de gör reklam för sin föreställning/vin så går det fanimig nästan 1/3 (om inte ännu mer) av podcastens längd endast till reklam

Jag tycker absolut att de ska få ha sponsorer men det finns en gräns för hur mycket man som lyssnare orkar med,gratispodcast eller inte.

Jag kan personligen säga att jag hatar alla deras sponsorer då A&S har pratat alldeles för mycket om dessa så man blir ju bara trött till slut.

Ett enkelt "Vi sponsras av IF skadeförsäkringar" är allt som behövs så länge inte IF har gett dom ett speciellt meddelande som de vill ha sagt (detta har hänt kanske fyra gånger under poddens historia).
Senast redigerad av Reggaeman 2014-11-10 kl. 16:08.
Citera
2014-11-10, 17:48
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker podden har hållit en jämn nivå i de senaste 10-15 avsnitten. Lite kul, lite uselt. Fungerar tycker jag även om jag saknar de där riktiga höjdpunkterna nu för tiden.

"Du får vila sen!".
Citera
2014-11-16, 22:58
Medlem
paprikaflickans avatar
Tycker podcasten börjat bli ganska tråkig om jag ska vara ärlig, känns som att de mest pratar om låtsasfilosofiska saker runt hur meningsfullt det är att vara småbarnsförälder. Kom igen, ingen bryr sig, alla som nånsin har skaffat barn har tänkt samma sak. Jag förstår att man känner så och att det är viktigt för er, men det är inget man inte hört av ca alla småbarnsföräldrar innan. Saknar de roliga höjdpunkterna som Leif GWs brinnande lejon och när sigge var på audition för skorpan osv.

Gillar fortfarande podcasten och den är ok att lyssna på, men minns inte riktigt när jag skrattade senast.

Fast äsh de kanske bara är novemberdeprimerade som resten av landet, svårt att leverera skrattanfall varje vecka då.
Citera
2014-11-17, 16:47
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:

Man får de lyssnare man förtjänar. Filip och Fredrik på svenska var älskade. På engelska not so much, kritiken är stor och befogad. Alexander och Sigvard är hatade därför att de är två cyniska, äckliga narcissister som skor sig på svagsinta, lättlurade människor som köper att de skulle vara sköna "transparenta" mysmän.

Två i grunden ointressanta människor som via föräldrar i media fått en genväg in och därefter lärt sig trycka på exakt rätt knappar i rätt tid för att få människor först provocerade och sedan intresserade.
Citera
2014-11-17, 17:36
Medlem
mrtowlies avatar
Senaste avsnittet var genomtrist, märkes att de ej hade så mycket vettigt att prata om samt att de har annat att tänka på just nu än podcasten. Kvalitén blir helt klart lidande när de spelar in sent o spontant på något hotellrum - här briljerade F&F, de kunde spela in en podjävel i bilen o det blev ändå (oftast) bra. Ja, jag talar i perfekt då F&F numera är döda för mig. Vila i frid.

Håller med om att de har spelat ut småbarnsförälder-kortet, det räcker nu. Får känslan av att de tvingar in småbarnssnack för att blidka de 200.000 medelålders mödrar som i smyg onanerar till podcasten varje vecka. Jag orkar inte höra någon mer anekdot om Charlie.

Ibland levererar de dock, jämförelsen av pojken med gulbyxor-filmerna sist är exakt sådana passager som jag gillar med A&S, samt när Alex blir kränkt över något, det är alltid lika patetiskt o underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in