2014-04-20, 09:50
Medlem
Sigge Eklund i Nyhetsmorgon. Någon som sett? Inte utan att man tänker att han använder podden primärt som språngbräda för att bli mer läst. Han säger det själv också, innan läste 500 men nu kommer många att vilja läsa.

Sen är Jesper smooth när han inleder Filter diskussionen med, de porträtterar dig som narcissist och då känner jag så här, känner du igen dig i de dem beskriver dig som, ordet narcissist känns det...

I alla fall lite småkul att se.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/sigge-eklund-om-sin-popul%C3%A4ra-podcast-och-br%C3%A5ket-med-filter-2597491
Citera
2014-04-20, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av romanov01
Ett bra avsnitt. Igen.

Noah-snacket var ju dock alldeles för långt. Sånt snack blir nästan alltid värdelöst om man inte har sett filmen, vilket nästan alla lyssnare inte har gjort.
Vilken tid är Noah-snacket??
Citera
2014-04-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
Vilken tid är Noah-snacket??

I början...
Citera
2014-04-20, 15:10
Medlem
romanov01s avatar
Alex Shulmans inkomst:

2010 - 1 627 500
2011 - 2 575 700
Citera
2014-04-21, 00:21
Medlem
Så bra att Sigge släpper sin bok som ljudbok! Det betyder att den inom överskådlig framtid kommer finnas på tpb! Underbart! Sparar man ytterligare 177kr! Skulle kunna beställa deras vin för dom pengarna istället, ELLER INTE! Hahahaha underbart. Älskar känslan av att snika den fyllesnackande-lättmjölksfilosofen på några kronor.

Fan, varför lyssnar jag ens på podden längre.

Hans teser har de senaste 40 avsnittet varit överhängande fylleteorier och av lägre kvalité och underhållningsvärde än tidigare. Kuksugeriet från tonåringar som ser honom som ett geni och en källa för djupa existensiella tankar har nog gett honom luft under vingarna. Så det Filter (aha, yä yä, pun intended) som tidigare rensade bort fylleteorierna har gett vika.

Kanske har rollen som tespresentatör, som placerats i hans knä, gjort så att han känner sig pressad att leva upp till vad som förväntas av honom, därav har kvalitén på teserna dalat, teser som tidigare inte dög, tas nu upp ändå för det förväntas leverans av en tes i varje avsnitt. Andelen fylleteorier har blivit större och lättmjölksteserna är sällsynta, synd, lättmjölksteserna var trots allt underhållande och intressanta i några fall.

Tes står med på den lista av saker som man ska kunna bocka av efter att ha lyssnat på ett avsnitt, lika så tack if och alex schulmans jävla "hummande".

Näe, pass dig, Ikaros Eklund. Ehehehe.

Förresten, schulis hummande/mumlande (Mmmmm) är som att han står där, knappt synlig bakom den Jabba-the-hut-kompatible Sigge då Sigge "briljerar", och hoppar och vinkar ivrigt med armarna för att påminna lyssnaren om att han minsann också står där uppe på scenen. Pinsamt är vad det är.
Citera
2014-04-21, 00:37
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fghann
Så bra att Sigge släpper sin bok som ljudbok! Det betyder att den inom överskådlig framtid kommer finnas på tpb! Underbart! Sparar man ytterligare 177kr! Skulle kunna beställa deras vin för dom pengarna istället, ELLER INTE! Hahahaha underbart. Älskar känslan av att snika den fyllesnackande-lättmjölksfilosofen på några kronor.

Fan, varför lyssnar jag ens på podden längre.

Det var det löjligaste jag hört på mycket länge. Om du tycker om boken bör du köpa den. Man brukar kunna provläsa några sidor på adlibris eller motsvarande. Tycker du inte om det du läser kan du helt enkelt avstå från ytterligare läsning men skulle du finna den intressant kan du väl bjussa den "fyllesnackande lättmjölsfilosofen" på några spänn.
Citera
2014-04-21, 08:15
Medlem
Hade jättegärna lyssnat på en del av Sigges andra böcker som ljudbok, snarare än läst, tyvärr har inte denna fångat mitt intresse. Men Sigge verkar ju tro att nu kommer alla podd-lyssnare att bli hans läsare så då kanske han kan läsa in de andra också.

För övrigt ur aspekten att de båda herrarna egentligen vill vara författare men inte kan leva på det kan jag se all reklam med lite blidare ögon. Fast önskar de kunde göra som F&F, sist inledde de ju med sponset innan de drog igång podden.
Citera
2014-04-21, 09:38
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Det var det löjligaste jag hört på mycket länge. Om du tycker om boken bör du köpa den. Man brukar kunna provläsa några sidor på adlibris eller motsvarande. Tycker du inte om det du läser kan du helt enkelt avstå från ytterligare läsning men skulle du finna den intressant kan du väl bjussa den "fyllesnackande lättmjölsfilosofen" på några spänn.

Verkligen. Såna bisarra figurer här. Ungefär som jag skulle säga "jag hatar bob dylan men kommer ladda ner hans skiva och njuta av den, älskar att blåsa den giriga juden på några spänn".
Citera
2014-04-21, 09:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Sigge Eklund i Nyhetsmorgon. Någon som sett? Inte utan att man tänker att han använder podden primärt som språngbräda för att bli mer läst. Han säger det själv också, innan läste 500 men nu kommer många att vilja läsa.

Sen är Jesper smooth när han inleder Filter diskussionen med, de porträtterar dig som narcissist och då känner jag så här, känner du igen dig i de dem beskriver dig som, ordet narcissist känns det...

I alla fall lite småkul att se.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/sigge-eklund-om-sin-popul%C3%A4ra-podcast-och-br%C3%A5ket-med-filter-2597491

Han sa ju att han mest tycker det är kul att någon bryr sig om det han gör. Tycker han verkar soft och ödmjuk i intervjun, samt nästan lite ledsam. Ser inget drygt o narcissistiskt där. Som Sigge själv säger, det ordet är urvattnat. Här har ni en narcississitisk kändis, på riktigt:

https://www.youtube.com/watch?v=RQmqcaS5LIM
Citera
2014-04-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Han sa ju att han mest tycker det är kul att någon bryr sig om det han gör. Tycker han verkar soft och ödmjuk i intervjun, samt nästan lite ledsam. Ser inget drygt o narcissistiskt där. Som Sigge själv säger, det ordet är urvattnat. Här har ni en narcississitisk kändis, på riktigt:

https://www.youtube.com/watch?v=RQmqcaS5LIM

Vet inte, han brukar vara ungefär sådär när man ser honom i rörlig bild, ja inte sketcherna då. Klart han tycker att det är kul att någon bryr sig, och helst många. Tycker han säger mer eller mindre rakt ut att han tror många fler kommer vara intresserade av hans bok nu efter podden. Inget fel med det.

Tyckte mesta att Jesper var lite konstig när han ställde den frågan, eller det han säger är ju typ - har de inte lite rätt ändå? Som första fråga. Men visst då fick ju Sigge förklara sig, igen.

Sen nämnde han ju det här om hans teser, att han menade att man söker förklaringar och de blir lätt lite storvulet, men sen slutar det med ett garv. För övrigt finns det forskning som visar att vi alltid tror att "stora" saker som händer också ska ha orsaker i paritet med det. Därav så mycket konspirationsteorier.
Citera
2014-04-21, 20:08
Medlem
Siggis som fyller 40 idag, var med i Babel också tydligen, det går bra nu!
Citera
2014-04-21, 20:48
Bannlyst
Efter Filter-gate har Sigge blivit en människa igen. Filter-gate kanske gjorde honom gott till slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in