2013-08-23, 17:28
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olath
Hade med mig lappen med varu nummer för kanylerna och pumparna, hon i kassan blir jätteförvirrad och osäker, fick prata med apotekschefen, jag var jättesäker, tydligen och inte alls nervös, han bad om LEG, jag visade det även fast jag inte ens behöver göra det och han frågade vad jag ska ha dem till vilket han inte ens har rätt till heller och ajg sa att jag pluggar till sjuksyrra och fick tips av en klasskamrat att apoteket nu säljer pumpar och kanyler receptfritt. Han verkade gå med på det, sen jag han och pratade med en kollega och de stod och tittade snett med varandra i typ 5 minuter sen kom han tillbaka och bara "Vi kommer tyvärr inte kunna dela ut detta åt det, testa ett annat apotek".
Minns inte exakt, men dem kan väl bara neka en person ifall dem misstänker missbruk av droger. Ifall man då påpekar detta för dem, så måste dem ge dig ett svar, istället för att ställa sig i ett hörn och vara misstänksamma. Misstankarna måste ju ha någon grund, kan man tycka.

Det verkar som om osäkerheten bland apotekspersonal är väldigt utbred.
Citera
2013-08-23, 17:55
Medlem
BlueEyedDevils avatar
På vissa apotek är dom helt okunniga om hurvida man får köpa eller ej. Har hänvisat till dom nya reglerna menndå är dom panntade ibland..
Citera
2013-08-24, 14:51
Medlem
jenny747s avatar
För en som inte har ett behov av att köpa nålar blir jag förvirrad när ni skriver "kanyler och pumpar", vad är det för pumpar ni snackar om? Är det själva plastsprutan som man sen sätter kanylen på eller?

Jag tycker det låter helt vansinnigt att man kan köpa sånthär på apotek, känns rätt obvious att det mest är narkomaner och testo-killar som kommer utnyttja detta. Men visst, ni hade väl använt grejerna ändå fast ev fått återanvända sakerna alt köpa skit på internet.
Citera
2013-08-24, 15:05
Medlem
Hagis124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
För en som inte har ett behov av att köpa nålar blir jag förvirrad när ni skriver "kanyler och pumpar", vad är det för pumpar ni snackar om? Är det själva plastsprutan som man sen sätter kanylen på eller?

Jag tycker det låter helt vansinnigt att man kan köpa sånthär på apotek, känns rätt obvious att det mest är narkomaner och testo-killar som kommer utnyttja detta. Men visst, ni hade väl använt grejerna ändå fast ev fått återanvända sakerna alt köpa skit på internet.

Ge fan i att dela med dig om dina " jag gillar inte åsikter "
Vad gör du då inne på denna del av Flashback ??????????????????????!?!?!?!?!

Är du seriös, tror du verkligen största majoriteten är knarkare och muskelbyggare som köper verktyg på apoteket ?
Citera
2013-08-24, 15:11
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747

Det är väl skitbra?

För att svara på din fråga så är pump ett annat ord för spruta.
Citera
2013-08-24, 15:26
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Ge fan i att dela med dig om dina " jag gillar inte åsikter "
Vad gör du då inne på denna del av Flashback ??????????????????????!?!?!?!?!

Är du seriös, tror du verkligen största majoriteten är knarkare och muskelbyggare som köper verktyg på apoteket ?

Att man kan köpa sprutor och kanyler är väl något som angår folk även utanför doping-forat?

Eller vad menar du annars med din andra mening?

Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Det är väl skitbra?

För att svara på din fråga så är pump ett annat ord för spruta.

Ja, det är det kanske Det är väl mest tanken som är så avlägsen för mig att jag har lite svårt att förstå det. Men som sagt, nu får ni bra alternativ som är lättillgängliga, så det är ju bra.

Tack för svaret.
Citera
2013-08-24, 15:30
Medlem
svennerubinsfans avatar
Varför är det vansinnigt att kura samt att få köpa sprutor och kanyler ö.h.t jenny? Vissa bygger inte upp sin moral kring lagstiftningen, som uppenbarligen du gör. Jag är av åsikten att man skall kunna göra vad man vill med sin kropp, med andra ord får stoppa i sig vad man nu vill. Det gäller allt från partydroger till dopingpreparat.
Citera
2013-08-24, 16:32
Medlem
BlueEyedDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennerubinsfan
Varför är det vansinnigt att kura samt att få köpa sprutor och kanyler ö.h.t jenny? Vissa bygger inte upp sin moral kring lagstiftningen, som uppenbarligen du gör. Jag är av åsikten att man skall kunna göra vad man vill med sin kropp, med andra ord får stoppa i sig vad man nu vill. Det gäller allt från partydroger till dopingpreparat.
Så jävla rätt har du i det! Min kropp mitt liv. Gör vad jag vill med den! Det är inge som bestämmer vad jag ska göra med den mer än jag! Punkt.
Citera
2013-09-15, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueEyedDevil
Så jävla rätt har du i det! Min kropp mitt liv. Gör vad jag vill med den! Det är inge som bestämmer vad jag ska göra med den mer än jag! Punkt.

OT:
Ja jobbar man betalar skatt så absolut "Min kropp mitt liv"
Värre med dom som bara sitter på röven och förväntar sig sjukvård.
Citera
2013-09-15, 18:25
Medlem
Så länge man inte skadar andra så är de upp till var och en.
Citera
2013-09-15, 20:37
Medlem
jonness avatar
hur många sprutor och kanyler kan man köpa samtidigt? Finns det nån maxgräns?
Citera
2013-09-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
hur många sprutor och kanyler kan man köpa samtidigt? Finns det nån maxgräns?
Finns ingen "max gräns", men förslagsvis så köper du inte onödigt mycket som ska dra ögonen åt sig för dom som jobbar. Bättre du tar mindre och handlar fler gånger isf.

Till er andra som hugger om att den ena är korkad och blåst efter den andra, lagen lagen lagen blaa blaa blaa. Finns inget som tvingar dom att sälja om dom inte vill eller känner för det, lagen är bara en riktpunkt och inte tvingande. Jenny747 nämner ungefär en sak som säkert flera anställda på apoteken tänker. Sprutor och kanyler används oftast av missbrukare om det inte köps till sjukvård eller ex ett läkemedel man har på recept som kräver injektion. Där har man bla en punkt som delvis är grogrund till att apoteken inte säljer hur som helst trots att lagen ändrats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in