2013-07-24, 19:31
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Försökt en gång, och va inga problem. Gick in och beställde 100st 0,5ml insulinverktyg, Terumo. Hade bara kollat upp det innan på hemsidan, som f.ö är för jävla jobbig att hitta något på vad gäller dessa verktyg...:/ Blev tillfrågad, och flickan här har ju diabetes så klart, och ville inte gå själv, så man får ju ställa upp...

Ska beställa nytt. Hittar nålar, Microlance, blå nål 0,4x30mm troligen, hittar alla andra med bara man söker på Microlance. MEN, vill ha 1ml insulinare utan nål till dom, och så ska ju nålarna passa med så klart. Är tänkt vid mindre mängder mediciner, när vi kommer under 1ml per injektion. Blir så mkt svinn med 2.5ml,5ml osv. Ryker ju 0.1ml typ, vilket är mkt om man ska sätta 0,5ml.

Så någon som VET vilken sort 1ml's pumpar som passar ihop med Microlance nålar? Söknamn/artikelnr. på vanliga apoteket vorde dunder med. Där jag lyckades första gången i alla fall, inte Hjärtat eller Kronan eller dyl. Eller vet ni på dessa ställen så visst, men märkena är ju samma överallt ändå iofs.

* Så, 1ml pumpar som passar med Microlance nålar, någon?

Testade plocka av nål på några andra 1ml insulin, men passade inte alls. Så därför jag frågar så man inte sitter med saker som inte passar ihop.

Stort tack på förhand!

Braun Omnifix

Varunummer: 250779
Citera
2013-07-24, 19:56
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Braun Omnifix

Varunummer: 250779

Tackar!

Frågar, om du nu vet, då info. man får på apotekets hemsida är obefintlig. Men hittade,

Tillverkare: B.Braun Medical
Varunummer: 250647

Precis sammtidigt, 1ml pump, med samma tillverkare. Skilde några kr på hemsidan. Inga bilder osv. så man vet ju nada. Kan det vara 2komp. vs 3komp?

Hittade denna nämligen där det mesta fanns med...hitta inte ditt varunr. dock. Men det fanns med när man sökte på apotekets hemsida.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/djur/Documents/Produktkatalog%20maj%202012.pdf

Kostar inte mkt så kan ju ta lite av allt möjligt, men kommer inte se lika bra ut då...
Citera
2013-07-24, 23:35
Medlem
På TLV's hemsida i deras databas kan du söka på alla läkemedel och förbrukningsartiklar som man ska kunna beställa genom apoteken. Samma varunr ska gälla på alla apotek. Hittade ditt varunr 250647 som är en tvåkomp. http://www.tlv.se/beslut/sok/forbrukningsartiklar/
Citera
2013-07-31, 12:13
Medlem
itsasins avatar
Blev scammad på beställning (hushboard) för några veckor sedan på mina sista kronor så har väntat på att få pengar så jag kan gå till apoteket. Var dit igår, var bara att ge dom beställningsnr + mobilnr sen var det klart. Skönt att slippa köpa på nätet, bara hoppas bååååålan blir lika lätt att köpa nångång
Citera
2013-07-31, 14:50
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsasin
Blev scammad på beställning (hushboard) för några veckor sedan på mina sista kronor så har väntat på att få pengar så jag kan gå till apoteket. Var dit igår, var bara att ge dom beställningsnr + mobilnr sen var det klart. Skönt att slippa köpa på nätet, bara hoppas bååååålan blir lika lätt att köpa nångång

statligt/privatägt?
Citera
2013-08-06, 21:13
Medlem
itsasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
statligt/privatägt?

Statligt, är för långt till det privata i byhålan. Dock sjukt lång lev tid, en vecka för att få in sakerna :/
Citera
2013-08-07, 13:14
Medlem
Djyrizs avatar
Var in på ett statligt ägt apotek idag och beställde hem 100 pumpar och 100 blå nålar, när hon fråga vad jag skulle ha det till sa jag "hobbyverksamhet". Mycket trevlig och tillmötesgående var inga problem skulle komma på fredag.
Citera
2013-08-07, 13:21
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djyriz
Var in på ett statligt ägt apotek idag och beställde hem 100 pumpar och 100 blå nålar, när hon fråga vad jag skulle ha det till sa jag "hobbyverksamhet". Mycket trevlig och tillmötesgående var inga problem skulle komma på fredag.

Handlade 100 5ml pumpar och 100 av varje grön och blå nål på statligt apotek i förra veckan utan problem. Dom frågade inte varför jag behövde det utan var mest bara förvånad över hur billigt det var. Köpte samma uppsättning fast 3 ml pumpar i juni på ett annat apotek så nu har jag jag så jag kan sticka mig ngr år framåt Kostar ju fan nästan ingenting att handla dom lagligt.
Citera
2013-08-07, 13:45
Medlem
Djyrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBumB
Handlade 100 5ml pumpar och 100 av varje grön och blå nål på statligt apotek i förra veckan utan problem. Dom frågade inte varför jag behövde det utan var mest bara förvånad över hur billigt det var. Köpte samma uppsättning fast 3 ml pumpar i juni på ett annat apotek så nu har jag jag så jag kan sticka mig ngr år framåt Kostar ju fan nästan ingenting att handla dom lagligt.

Nej det är fan perfekt. Handla på netmedical innan men det här är ju skitsmidigt. ME LIKE!
Citera
2013-08-07, 20:13
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsasin
Statligt, är för långt till det privata i byhålan. Dock sjukt lång lev tid, en vecka för att få in sakerna :/

Det är ju fan värt o vänta för att få bra priser o via apoteket =)
Citera
2013-08-23, 10:25
Medlem
Malrs avatar
Jag fick då inte handla några kanyler eller sprutor, de hävdade att jag inte hade medicinskt bruk av dom, trots att som 25-åring ska ha rätt oavsett ändamål, eller?
Citera
2013-08-23, 16:52
Medlem
Olaths avatar
Hade med mig lappen med varu nummer för kanylerna och pumparna, hon i kassan blir jätteförvirrad och osäker, fick prata med apotekschefen, jag var jättesäker, tydligen och inte alls nervös, han bad om LEG, jag visade det även fast jag inte ens behöver göra det och han frågade vad jag ska ha dem till vilket han inte ens har rätt till heller och ajg sa att jag pluggar till sjuksyrra och fick tips av en klasskamrat att apoteket nu säljer pumpar och kanyler receptfritt. Han verkade gå med på det, sen jag han och pratade med en kollega och de stod och tittade snett med varandra i typ 5 minuter sen kom han tillbaka och bara "Vi kommer tyvärr inte kunna dela ut detta åt det, testa ett annat apotek".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in