2013-09-15, 20:47
Medlem
jonness avatar
Men är det verkligen så lätt nu att bara gå in och fråga? Eller måste man visa leg o förklara sig mm?
Citera
2013-09-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
Men är det verkligen så lätt nu att bara gå in och fråga? Eller måste man visa leg o förklara sig mm?
Det är långt i från så lätt, en del personal säljer glatt en lagom mängd medan många inte vill sälja.
I dom flesta fallen måste det beställas och man måste i vissa fall även fylla i en försäkran där namn och annat ska finnas med och ofta leg koll till beställningar också. Men som alltid med mänskliga faktorer så slipper en del leg, en del får köpa utan att fylla i försäkran etc.
Citera
2013-09-15, 20:59
Medlem
jonness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
Det är långt i från så lätt, en del personal säljer glatt en lagom mängd medan många inte vill sälja.
I dom flesta fallen måste det beställas och man måste i vissa fall även fylla i en försäkran där namn och annat ska finnas med och ofta leg koll till beställningar också. Men som alltid med mänskliga faktorer så slipper en del leg, en del får köpa utan att fylla i försäkran etc.

ok så det beror på personen. Vilka apotek är lättast? Cura, Medstop, Apotek+, Kronan`tex?
Citera
2013-09-15, 21:01
Medlem
Citat:
ok så det beror på personen. Vilka apotek är lättast? Cura, Medstop, Apotek+, Kronan`tex?
Har inte med apoteket i sig att göra utan mer en personlig faktor. Rätt apotekare är avgörande om det blir knöligt eller enkelt. Inte "statligt/privat"!
Ett tips är att klä dig lite lagom snyggt (vardags klätt menat) och se allmänt proper ut.
Skriv ned dom artikelnr du ska ha och antalen, säg att du ska använda det till modell byggen eller nått sånt och har blivit rekommenderad dessa saker i hobby affären för det ska vara lagligt nu mera utan recept också.
Senast redigerad av Av_anledning 2013-09-15 kl. 21:03.
Citera
2013-09-15, 21:03
Medlem
jonness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
Har inte med apoteket i sig att göra utan mer en personlig faktor. Rätt apotekare är avgörande om det blir knöligt eller enkelt. Inte "statligt/privat"!
ok fint det, då får man göra till sig som extra trevlig, innan man stiger in.
Citera
2013-09-15, 21:12
Medlem
Citat:
ok fint det, då får man göra till sig som extra trevlig, innan man stiger in.
Låter kanske lite halv skojigt men det kan göra stor skillnad med hur man ser ut och uppfattas.
Kommer det in en nisse med värsta hänget på byxor, rastaflätor och någon färg glad tröja i storlek xxxxxl så är det rätt vanligt att man tittar små snett på den personen.
Citera
2013-09-17, 15:31
Medlem
sandra92s avatar
Verkar ju för bra för att vara sant. Tråkigt man bor i en håla med bara 2 apotek, hur stor är chansen för mig tror ni att få tag i sprutor m. kanyl här? Lite tips för att lyckas bäst uppskattas
Citera
2013-09-17, 16:12
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Verkar ju för bra för att vara sant. Tråkigt man bor i en håla med bara 2 apotek, hur stor är chansen för mig tror ni att få tag i sprutor m. kanyl här? Lite tips för att lyckas bäst uppskattas
beror ju som sagt på hur du ser ut och hur du framför det, men mest av allt hur personalen på apoteket är.
jag har frågat på två apotek bara för att testa, men den gubben gick inte, detta är i en stor stad med c:a 200 000 invånare.
Citera
2013-09-17, 16:30
Medlem
Jag lämnade bara fram artikelID, då frågas det nog inte lika mycket. Mitt lokala apotek sålde mig iaf "mängder" med pumpar och kanyler när jag var där, ett 100-300 av varje, kostade någon hundralapp minns ej alls mängden var väck på etylfenidat när jag gjorde inköp

Fast relativt städad klädd, konverserade inte i onödan, sa de skulle användas till något helt random, mätningar, hobbysaker, ja det var inga problem. Använder det inte själv så gav bort nålarna och sparade några pumpar till 2an...
Citera
2013-09-17, 19:18
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
beror ju som sagt på hur du ser ut och hur du framför det, men mest av allt hur personalen på apoteket är.
jag har frågat på två apotek bara för att testa, men den gubben gick inte, detta är i en stor stad med c:a 200 000 invånare.

mjo, och personalen är oftast inte så trevliga på dessa apotek.. :/ men får ta mod till mig och gå in och fråga. annars får de bli via nätet.

en annan fråga, kanske inte rätt ställe att fråga på, isf får moderater gärna flytta.
när man ska injicera & de kommer med en luftbubblá med in i sprrutan, är de farligt eller bara att köra på?
Citera
2013-09-17, 19:23
Medlem
Olaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
mjo, och personalen är oftast inte så trevliga på dessa apotek.. :/ men får ta mod till mig och gå in och fråga. annars får de bli via nätet.

en annan fråga, kanske inte rätt ställe att fråga på, isf får moderater gärna flytta.
när man ska injicera & de kommer med en luftbubblá med in i sprrutan, är de farligt eller bara att köra på?
Inget att oroa sig över!
Citera
2013-09-17, 19:36
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olath
Inget att oroa sig över!

va skönt o höra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera