2015-06-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedensd
Nu låter ja säkert helt korkad men så det ni säger är att jag kan köpa sprutor på Apoteket bara så där? Gäller det även om jag inte har något bevis på någon medicin som kräver sprutor?
Jag bor i en väldigt liten by där ALLA känner varandra så jag undrar om jag kan helt enkel köpa dessa saker på nätet lagligt från Apoketekt.se? Då jag vill inte att ryktet ska storma runt byn att jag köper sprutor...
Nästa fråga. Fins det någon annan aktuell och grön leverantör på nätet som skickar inrikes som ni kan rekommendera som är grön?
Är svensk tillbringat mer än hälften av mitt liv i USA där jag har alltid kunnat gå in på vilket apotek som helst och köpa up till 30 sprutor utan att dom ställer några frågor alls.
Hjälpsamma svar uppskatas något enormt.
Tusen tack :-)
går inte att köra online köp hos apoteken, bara över disk som gäller.
verktygs-kiosken kränger online och varit gröna dom ggr ja handlat från dom.
Citera
2015-06-25, 15:47
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Nu låter ja säkert helt korkad men så det ni säger är att jag kan köpa sprutor på Apoteket bara så där? Gäller det även om jag inte har något bevis på någon medicin som kräver sprutor?
Jag bor i en väldigt liten by där ALLA känner varandra så jag undrar om jag kan helt enkel köpa dessa saker på nätet lagligt från Apoketekt.se? Då jag vill inte att ryktet ska storma runt byn att jag köper sprutor...
Nästa fråga. Fins det någon annan aktuell och grön leverantör på nätet som skickar inrikes som ni kan rekommendera som är grön?
Är svensk tillbringat mer än hälften av mitt liv i USA där jag har alltid kunnat gå in på vilket apotek som helst och köpa up till 30 sprutor utan att dom ställer några frågor alls.
Hjälpsamma svar uppskatas något enormt.
Tusen tack :-)

Nu är ju köpa kanyler i sverige på apoteket, att det bara är att glida in är ju en sanning med viss modifikation tyvärr
Om det är förordnat av läkare så är ju det deras skyldighet enligt lag att sälja till dig,, men inte annars
då är det den "enskilde" expediten som avgör och det är ju roligt att en kork ska få vara beslutsfattare om du ska få dom eller inte

Så att bara glida in betyder inte att du får köpa dom :/

/shady
Citera
2015-06-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd
Nu är ju köpa kanyler i sverige på apoteket, att det bara är att glida in är ju en sanning med viss modifikation tyvärr
Om det är förordnat av läkare så är ju det deras skyldighet enligt lag att sälja till dig,, men inte annars
då är det den "enskilde" expediten som avgör och det är ju roligt att en kork ska få vara beslutsfattare om du ska få dom eller inte

/shady

Så har du eller någon några tips på vad man bör säga till dom för att få denna affär att gå igenom? Eller någon som har provat som kan berätta hur det gick.
Citera
2015-06-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd

/shady

+1 Gled in, bad om som stod här i tråden artikel nummer , blev nekad samt påpekade återkom med recept.
Citera
2015-06-30, 09:43
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Så har du eller någon några tips på vad man bör säga till dom för att få denna affär att gå igenom? Eller någon som har provat som kan berätta hur det gick.

Nej tyvärr, alla här verkar dra olika historier, men dom sagt, allt hänger på den bakom kassan tyvärr,
/shady
Citera
2015-06-30, 15:47
Medlem
Citat:
Såg till att låta lite tafatt och sa att min kompis sagt att warhammer blir lättare att limma med sprutor. Sa att jg fått artikelnummer och honom och bad henne om hjälp. Ansträngde mig för att lpta som om jag inte hade en aning om vad jag pratade om. Gick bra
Citera
2015-07-27, 10:16
Medlem
414-414s avatar
Tjenare jag undrar vad ni brukar betala för kanyl och pump? 100 av varje. Är 400 kr för 100 omnifix och 100 sterican blå ett bra pris?
Citera
2015-09-03, 03:47
Bannlyst
Detta fungerar inte.. Man måste väl ha något intyg eller liknande.
Citera
2015-09-03, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Detta fungerar inte.. Man måste väl ha något intyg eller liknande.
Men fan va alla håller på, har gjort det själv, köpte blå nålar samt pumpar också att jag skulle ha det till att limma modeller.
Citera
2015-09-03, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty474
Men fan va alla håller på, har gjort det själv, köpte blå nålar samt pumpar också att jag skulle ha det till att limma modeller.

Vad var det för märke på pumparna, var dom bra? Jag fick ett par lila pumpar som man skulle mata djur med eller ngt skit.

Vart var detta? måste varit i ngn storstad?
Citera
2015-09-03, 04:58
Bannlyst
Hittar inte ens artikel nummer på pumpar och nålar på hemsidan... Bara nålar och de verkar inte direkt vara några orangea vanliga..
Citera
2015-09-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Vad var det för märke på pumparna, var dom bra? Jag fick ett par lila pumpar som man skulle mata djur med eller ngt skit.

Vart var detta? måste varit i ngn storstad?
BD syringe. Ja det va inen större stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in