2012-05-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Jaha! Nu förstår jag varför du inte fattar någonting. Du förstår, han var på ön i 70 minuter. Han gick runt på olika ställen, träffade massa olika människor, enligt vissa vittnen log han och enligt andra inte. Det betyder att han på ena sidan av ön kanske log, medan han på andra sidan ön inte log! Fantastiskt va?
Nej, han varken log eller ropade på det sätt som enskilda vittnen har sagt. Det är en efterhandskonstruktion av dem. Det är viktigt att det kommer fram, alldeles oavsett vad man tycker om Breivik. Vittnen ska inte ljuga i en rättssal. Det har redan kommit fram att färjans kapten berättat helt olika händelseförlopp under sitt vittnesmål i rättssalen jämfört med tidigare förhör. Det är illa. Men viktigast är ändå att framtida politiker, kanske Norges framtida statsminister, inte står och ljuger i rättssalen. Det måste du väl ändå förstå?
Citera
2012-05-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Nej, han varken log eller ropade på det sätt som enskilda vittnen har sagt. Det är en efterhandskonstruktion av dem. Det är viktigt att det kommer fram, alldeles oavsett vad man tycker om Breivik. Vittnen ska inte ljuga i en rättssal. Det har redan kommit fram att färjans kapten berättat helt olika händelseförlopp under sitt vittnesmål i rättssalen jämfört med tidigare förhör. Det är illa. Men viktigast är ändå att framtida politiker, kanske Norges framtida statsminister, inte står och ljuger i rättssalen. Det måste du väl ändå förstå?

Ja absolut, frågan är hur du ska göra nu när du vet sanningen? Ska du ringa tingsrätten, norska polisen eller Jens Stoltenberg? Du kommer antagligen få en medalj för att ha förklarat hur det egentligen ligger till. Huvudsaken är iallafall att rätten får veta det här innan Breivik får sin dom!
Citera
2012-05-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Ja absolut, frågan är hur du ska göra nu när du vet sanningen? Ska du ringa tingsrätten, norska polisen eller Jens Stoltenberg? Du kommer antagligen få en medalj för att ha förklarat hur det egentligen ligger till. Huvudsaken är iallafall att rätten får veta det här innan Breivik får sin dom!
Jag går och ringer nu på en gång och jag förväntar mig inget mindre än Krigskorset med tre svärd!
Citera
2012-05-14, 13:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Håll Er till ämnet - inte till debattörernas egenskaper.

Concorder får varning.

Strix/Mod
Citera
2012-05-14, 13:42
Medlem
Carina Bergfeldt:
Okej, jag ber om ursäkt att jag försvann i några minuter.
Det här vittnet var inte med på den lista som mailades ut i morse över vittnen som inte vill namnges, men hon har bett om det nu.

jag har raderat hennes namn.

Lite sent då reportern använt hennes namn frekvent sedan kl 13.10 till 13.37.
Citera
2012-05-14, 13:43
Medlem
Vittnets namn står fortfarande med på VG:s direktrapportering dessutom.
Citera
2012-05-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maddahfakkah
Carina Bergfeldt:
Okej, jag ber om ursäkt att jag försvann i några minuter.
Det här vittnet var inte med på den lista som mailades ut i morse över vittnen som inte vill namnges, men hon har bett om det nu.

jag har raderat hennes namn.

Lite sent då reportern använt hennes namn frekvent sedan kl 13.10 till 13.37.

13:49
Carina Bergfeldt:
Som sagt, det vittnet som var nu hade alltså ändrat sig. Hon har tidigare gått ut med namn och bild, men det gavs besked här inne att hon inte ville ha sitt namn publicerat.
Citera
2012-05-14, 14:23
Medlem
Men varför fick inte ABB:s kommentar sändas nu om att han är kritisk till att hans "förklarning" inte fick sändas(hans försvarstal)? Domar tanten höll ju fan på att gå i taket och säger: Jag tror vi avbryter sändningen där...
WHAT!!!!!!!! irriterande.
Citera
2012-05-14, 14:28
Medlem
Breivik ville også komme med en kommentar til debatten om kringkasting:

- Jeg synes det er helt uakseptabelt at min ideologiske forklaring sensureres i sin helhet og at de psykiatriske sakkyndige sin forklaring blir kringkastet. Dette totaltsett vil bidra til skape ubalanse og bidra til å sykeliggjør meg overfor de som følger saken, sier Breivik.
Citera
2012-05-14, 14:30
Medlem
Aha det var tydligen ett missförstånd enligt NRK att vittnet Ane kollen Evenmo ville vara anonym.
Citera
2012-05-14, 15:02
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Breivik ville også komme med en kommentar til debatten om kringkasting:

- Jeg synes det er helt uakseptabelt at min ideologiske forklaring sensureres i sin helhet og at de psykiatriske sakkyndige sin forklaring blir kringkastet. Dette totaltsett vil bidra til skape ubalanse og bidra til å sykeliggjør meg overfor de som følger saken, sier Breivik.

Ja han kämpar förtvivlat för att inte framstå som sjuk, griper efter varje halmstrå.

Rätten har att ta ställning till om denne moderna variant på fascist är sjuk i skallen. Det är en mycket intressant fråga, jag väntar med spänning på domen.
Citera
2012-05-14, 16:49
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ane, 17: "Ville visa att jag inte är rädd längre"
Anders Behrings Breiviks kulor skadade henne i foten och hon fick fly för sitt liv.
På måndagseftermiddagen mötte Ane Kollen Evenmo, 17, terroristen och massmördaren i rätten i Oslo.
Efter förhöret sökte hon hans blick.
– Jag ville visa att jag inte är rädd längre, säger Ane Kollen Evenmo till Expressen.se.
Länk

Stark av henne att vittna, det råder det inga tvivel om, men skulle en blick visa att hon inte längre var rädd? Jag ser inte den kopplingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in