2012-04-24, 10:10
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ni som kollar nu, vart tittar ni? Sänder de live överhuvudtaget eller är det bara text som det vart de senaste dagarna
Citera
2012-04-24, 10:10
Medlem
Jag fattar inte varför man låter Breivik hålla låda och framföra sitt budskap. Skuldfrågan är faktiskt avgjord.
Citera
2012-04-24, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ni som kollar nu, vart tittar ni? Sänder de live överhuvudtaget eller är det bara text som det vart de senaste dagarna

http://avpixlat.info/

Är live, vet inte hur mkt man kommer få se idag dock, just nu är det nån slags bombexpert som vittnar.
Citera
2012-04-24, 10:16
Medlem
Powergirls avatar
Undrar hur "smart" bomben var med tanke på sprängverkan dvs hur Breivik hade tänkt sig att "oskyldiga" offer skulle undvikas.
Citera
2012-04-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Undrar hur "smart" bomben var med tanke på sprängverkan dvs hur Breivik hade tänkt sig att "oskyldiga" offer skulle undvikas.

Jag tror inte att han trodde att ingen civil skulle dö av hans bomb.
Citera
2012-04-24, 10:28
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
Jag fattar inte varför man låter Breivik hålla låda och framföra sitt budskap. Skuldfrågan är faktiskt avgjord.

Han har rätt att försvara sig precis som alla andra. Sen att hans budskap är en del av hans försvar är inte så mycket att göra åt.
Man gör i alla fall så gott man kan genom att censurera det.
Citera
2012-04-24, 10:29
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya

Om det är så som du skriver var/är varken han eller bomben speciellt "smart."
Citera
2012-04-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Om det är så som du skriver var/är varken han eller bomben speciellt "smart."

Jag vet inte om det är som jag skriver, jag skriver bara vad jag tror. Har inte vi redan gått igenom det här?
Citera
2012-04-24, 10:40
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya

Han ansåg väl att något civilt offer skulle vara värt att offra för att "rädda landet"?
Citera
2012-04-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Han ansåg väl att något civilt offer skulle vara värt att offra för att "rädda landet"?

Ja precis. Det var det jag försökte få fram.
Citera
2012-04-24, 10:44
Medlem
Gamlestads avatar
Jag blev väldigt illa berörd när rättegången startade förra måndagen. Vad det bara jag som såg hur två personer från domarbåset snubblade fram i sin iver att ta kadavret i hand, ivrigt leende o nickande..

Kanske har det tagits upp här i trådarna tidigare men man kan ju inte sitta o läsa igenom allt.. Ber om ursäkt isf
Citera
2012-04-24, 10:44
Medlem
Brillans avatar
Jag är förvånad att media inte gett förövaren en offer-roll som så ofta annars. Jag tänker då på parkerings-mordet, misshandeln i GBG osv. I de fallen får media förövare att framstå som offer av omständigheter. Här finns inga sådana tendenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in