2012-04-23, 16:07
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alizonas
Är för övrigt också helt övertygad om att Breivik inte ser någon fördel i att dömas till psyk. Hans propaganda förlorar mycket av sin slagkraft om han förklaras psykiskt sjuk, och hans främsta agenda är att sprida den. Han har sagt vid upprepade tillfällen att han är en bricka i spelet, och själv personligen inte viktig i sammanhanget.

Jag tror han vinner på en psyk-dom. Folk kan komma att uppfatta domen som politisk. Tvångsmedicinering kommer att innebära att de aldrig mer kan visa upp honom i TV... De går i ABBs fälla nu.
Citera
2012-04-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Jag tror han vinner på en psyk-dom. Folk kan komma att uppfatta domen som politisk. Tvångsmedicinering kommer att innebära att de aldrig mer kan visa upp honom i TV... De går i ABBs fälla nu.
En sådan dom är politisk. Den första rapporten om Breiviks psykiska hälsa är ett enda stort skämt. Trots att de första rättspsykiatrerna inte hade övervägt andra alternativ till schizofreni så blev rapporten godkänd av den rättsmedicinska kommissionen!
Citera
2012-04-23, 16:17
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
En sådan dom är politisk. Den första rapporten om Breiviks psykiska hälsa är ett enda stort skämt. Trots att de första rättspsykiatrerna inte hade övervägt andra alternativ till schizofreni så blev rapporten godkänd av den rättsmedicinska kommissionen!

Hela rättegången är ett stort skämt. Kulturmarxisterna går i hans fälla nu. Det är en win-win för ABB. De gör alla generalfel som kännetecknar kulturmarxismen. De förlöjligar hela hans liv och dissekerar hans ideologi.
Bättre bas för rekrytering till sin sak kunde han inte få.
Citera
2012-04-23, 16:31
Medlem
semen.12s avatar
Nej den som tror Breivik är sjuk har gått i hans välplanerade fälla, som någon sade hur han än blir dömd vinner han
Betänk bara hur han ringde polisen och ville överlämna sig själv för att gemomföra steg 3.
Propagandan för det han tror på.

Breivik har samlat alla som hatar den nya intergrationspolitiken i ett läger och då kan de flesta av oss förlåta e.l åtminstonde snabbt glömma det som hände på Utöja.

Jag tycker att han är en martyr på samma sätt som Nelson Mandela han ville oxå rädda sitt folk.
Senast redigerad av semen.12 2012-04-23 kl. 16:33. Anledning: Stavfel
Citera
2012-04-23, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Alla vill se ett dreglande monster och så kliver den här prydliga unga mannen fram. Nu tror jag att han en skruv lös någonstans, men Norrmännen vet nog inte riktigt hur de ska förhålla sig till honom.
Citera
2012-04-23, 16:38
Medlem
drautdens avatar
MB: jag ska nu tillbaka till Utøya. Valde du offer utifrån etnisk bakgrund?

ABB: nej, varför skulle jag ha gjort det?

MB: Du är ju emot multikultur?

ABB: Jag vill bara deportera muslimer.
Citera
2012-04-23, 16:38
Medlem
Är det ingenting sedan dag 1 som sänts live? Finns det arkiverat att se på i efterhand, i så fall? Hittar bara 1a dagen i SVTs arkiv.
Senast redigerad av Alizonas 2012-04-23 kl. 16:40.
Citera
2012-04-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alizonas
Är för övrigt också helt övertygad om att Breivik inte ser någon fördel i att dömas till psyk. Hans propaganda förlorar mycket av sin slagkraft om han förklaras psykiskt sjuk, och hans främsta agenda är att sprida den. Han har sagt vid upprepade tillfällen att han är en bricka i spelet, och själv personligen inte viktig i sammanhanget.

Döms Breivik till sluten vård så rämnar ju allt det han anser sig stå för. Då förlorar han helt fotfästet och blir också medveten om att ingen har anledning att ta honom på allvar.
Han slåss nu för livet.
Citera
2012-04-23, 16:48
Medlem
Roadworkers avatar
Psykologerna som hade gjort den andra utvärderingen skrattade bara och sa: Inga kommentarer!
det säger ju en del om vad som händer i bakgrunden.
Citera
2012-04-23, 16:50
Medlem
En befogad fråga är väl om man över huvud taget kan göra det Breivik gjort och samtidigt vara mentalt frisk? Jag tvivlar på det i alla fall.
Citera
2012-04-23, 16:52
Medlem
MrSlimeFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Bakgrunden är en sak - ideologin är en annan. Islamisternas ideologiska bas ifrågasätts aldrig.

Inte öppet, i alla fall ...
Det närmsta skulle väl vara Lars Vilks karikatyr målningar, och vi vet ju alla vilken uppståndelse det blev av detta...
Citera
2012-04-23, 16:53
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
En befogad fråga är väl om man över huvud taget kan göra det Breivik gjort och samtidigt vara mentalt frisk? Jag tvivlar på det i alla fall.

Tja... om man har psykopatiska anlag så... som många chefer har.
http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko.22.html

http://www.psykopat.se/

Edit tillägg länk
Senast redigerad av JanBeckman 2012-04-23 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in