Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur kan man veta det så säkert? Barndomen är väl inte helt oväsentlig här för att kunna
utröna hur han blev som han blev. När han var föremål för psykiatrisk utredning vid 4-års ålder
så reagerade ju utredande läkare som du vet på en del påfallande besynnerligheter som
han uppvisade där. En märklig kyla bland annat uppmärksammades den gången.
Jag kan leta reda på detta material om så önskas.
"Förvrängd form"...ja, naturligtvis.
Det är den onda norska staten som är boven här. Man gör Breivik sån orätt så det är inte klokt.
Denne goe kille som bara ville alla väl. Men inte fan har alla insett det ännu. Så orättvist...
Hade du haft juristutbildning, NothingToLose, så hade du varit rena önskeadvokaten för ABB.
Men du jobbar ju på rätt bra här också i ditt ihärdiga försvar av grabben.
Hur många beundrarbrev har du hunnit skicka till honom förresten?
Bara fortsätt du runka på och slicka röv på norrmannen. Och vinkla och ha dig!
Nån ska göra det också...

Visst kan det ha en
viss betydelse hur Breivik var som barn och vad han var med om då men jag är säker på att det som står i hans cirka trettio år gamla barnjournaler aldrig kan försvara det han har gjort nu som vuxen.
Om rättspsykiatrerna skulle påstå att Breivik uppvisade psykopatiska symtom redan som barn och nu så betyder det inget för frågan om tillräknelighet, eftersom en person med en antisocial personlighetsstörning som begår brott anses kunna ansvara för sina handlingar och därför kan straffas med fängelse.
Breivik har dessutom talat om att han hade det bra när han var liten, och att han hade många vuxna runt omkring honom som kunde ta hand om honom förutom hans föräldrar så det finns ingen anledning att gräva mer i det.
Att jag tar Breivik i försvar då och då är bara när jag märker att han blir orättvist behandlad. När man till exempel skapar en ny tillbakaverkande speciallag för att kunna hålla honom inlåst på livstid och andra märkliga ting makthavarna hittar på som de aldrig skulle komma på tanken att göra om det gällde någon annan kriminell.
Och jag är ledsen över att göra dig besviken men jag har inte skickat ett enda brev till massmördaren, så dina fördomar om mig stämde inte den här gången.