Förra veckan var det halshuggningar... Nu hade han haft planer på att stjäla ett flygplan för att fly... Att flyga hade han lärt sig genom youtube-filmer...
HAHAHAHAHAHAHAHA!!!
Hur länge skall de hålla på att rapportera sådan bullshit? Det skulle vara intressant att ha sett ABBs min när han sa detta...
Nu är jag förvisso ca 10 år yngre än ABB. Men, om ABB är 33... och får sitta 21 års fängelse, han är ändå då 54. Det kan mycket väl vara så att om 20+ år att de flesta glömt bort tragedin, jag menar de flesta pratar inte ens om Columbine eller Virgina Tech i USA längre. Jag kan mycket väl tänka mig att ABB, om han anses frisk, får komma ut om 25-30+ år. Han kommer även sannolikt beklaga och "ångra sig" sedan om han gör det enbart för att slippa fängelset eller om han är ärlig... det låter jag vara osagt.
Fast, med tanke på att hans frisläppande förmodligen skulle tas upp i media i så fall, så skulle detta högst sannolikt blossa upp igen, det tror jag.
Fast, med tanke på att hans frisläppande förmodligen skulle tas upp i media i så fall, så skulle detta högst sannolikt blossa upp igen, det tror jag.
Vi som är i 20 års åldern är lite över 40+ då. Det är vi som styr och ställer allt då.
De som är 40 nu är snart pensionärer då. De flesta unga kommer inte kunna associera eller bry sig särskilt mycket. Tro mig, om 20-25 år är det många som inte bryr sig alls. Det enda de skulle kunna göra...är att göra den dagen till en minnesdag, dvs kommunistpartiet (... arbetarpartiet).
"ler Ja ju mer Breivik får hålla på ju mer "folklig" blir han och man undrar om han bara driver med åklagarna, en sak är säker han njuter just nu och är precis där han vill vara i händelsernas centrum där kan han påverka och få sympastörer. Någon nämnde Oklahoma 95 e.l när det nu var Timothy McVeigh. Jag var 30+ då men rättegången fick verkligen inget mediautrymme i klass med denna ute i världen!
Nu ska jag umgås med mina barn..
Senast redigerad av semen.12 2012-04-23 kl. 17:30.
Nu är jag förvisso ca 10 år yngre än ABB. Men, om ABB är 33... och får sitta 21 års fängelse, han är ändå då 54. Det kan mycket väl vara så att om 20+ år att de flesta glömt bort tragedin, jag menar de flesta pratar inte ens om Columbine eller Virgina Tech i USA längre. Jag kan mycket väl tänka mig att ABB, om han anses frisk, får komma ut om 25-30+ år. Han kommer även sannolikt beklaga och "ångra sig" sedan om han gör det enbart för att slippa fängelset eller om han är ärlig... det låter jag vara osagt.
Om han döms som frisk - tillräknelig - så är den längsta tiden han kan få sitta 21 år. Inte 25-30.
Har i dagsläget mycket svårt att se att han skulle uttrycka ånger. Men, vad vet jag om vad några decennium i fängelse gör med en.
Eh, Breivik är KNAPPAST psykopat. Han har offrat sig själv för ett, enligt hans världåskådning, högre syfte, som en martyr. Knappast något en psykopat skulle göra. Därtill ser han sig själv som en fotsoldat. Även det extremt otypiskt för en psykopat. Därtill saknar han del impulsivitet och oförmåga till långsiktig planering som är typiska för en psykopat, utan har tvärtom visat på stort tålamod och förmåga att tänka och agera långsiktigt.
Mycket kan man säga om ABB, men någon psykopat är han definitivt inte.
Om han döms som frisk - tillräknelig - så är den längsta tiden han kan få sitta 21 år. Inte 25-30.
Har i dagsläget mycket svårt att se att han skulle uttrycka ånger. Men, vad vet jag om vad några decennium i fängelse gör med en.
Jo han kan visst få sitta 25-30år. Om han döms till förvar efter sin avslutade strafftid kommer han få sitta minst 5 år till (då förvar omprövas var 5e år). Så 25-30år+ är fullt möjligt.
Eh, Breivik är KNAPPAST psykopat. Han har offrat sig själv för ett, enligt hans världåskådning, högre syfte, som en martyr. Knappast något en psykopat skulle göra. Därtill ser han sig själv som en fotsoldat. Även det extremt otypiskt för en psykopat. Därtill saknar han del impulsivitet och oförmåga till långsiktig planering som är typiska för en psykopat, utan har tvärtom visat på stort tålamod och förmåga att tänka och agera långsiktigt.
Mycket kan man säga om ABB, men någon psykopat är han definitivt inte.
Nu skrev jag ju psykopatiska "anlag"... och menade givetvis att han har en del gemensamt med arketypen. Du har dock rätt i att han inte är en skolbokspsykopat. Helt rätt.
Lättare med vård? Hur tänker du då? För att överhuvudtaget våga vistas i samma rum som honom kommer de ju behöva proppa honom så full av psykofarmaka att han inom en väldigt snar framtid blir en grönsak.
Tror knappast Breivik vågar ge sig på personalen. Det blir ju bara isolering av det.
Sedan är det en klar fördel med vårdalternativet eftersom den inte är tidsbestämd utan patienten prövas med jämna mellanrum.
Jo han kan visst få sitta 25-30år. Om han döms till förvar efter sin avslutade strafftid kommer han få sitta minst 5 år till (då förvar omprövas var 5e år). Så 25-30år+ är fullt möjligt.
Det är vad jag misstänker med, att han får sitta ca 5-10 år extra utöver 21-perioden.
Ok, my bad! Vad krävs för att han ska dömas till förvar efter strafftiden?
Och om man i vilket fall som helst kan hålla honom bakom lom och bås resten av livet, vad skulle vara vitsen med att döma honom till psyk, bortsett ifrån att idiotförklara hans ideologi?