2012-04-23, 16:53
Medlem
loungepuppys avatar
ABB har ju i sitt manifest en slags manus för vad en Tempelriddare ska säga då man är i rättegång för terrordåd.

Slutpläderingen ska bla innehålla detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Brieiviks slutpläderingmanus
The evidence I have present has not only proven that I am innocent of the crimes I have been accused of.

It has been proven that we, the PCCTS, Knights Templar, and the rest of the National Resistance Movement are in fact the highest military authority in this country, and we have the right and a duty to temporarily seize political and military control of our country until all category A and B traitors have been hunted down and executed and all Muslims have been deported.

There is currently approximately xxxx category A and B traitors operating freely within the borders of our nation and these individuals continue to undermine and weaken our country every single day. Trust me when I say, every single one of them will be hunted down and executed by my brothers and sisters, the National Resistance Movement, the free people of our country.
Intressant att se om han kommer hålla sig till det. Undrar också vilket antal "kategori A och B förrädare" han i såfall har bestämt ska jagas upp och avrättas.

Jag förstår också att han hade velat ha sin uniform i rätten, eftersom han tänkt hävda att han är den militär som har högst rang i Norge. Eller så blev det inte som han tänkt, att han den här gången avstår att genomföra en stadskupp där han tar kontrollen över militärer och därefter avrättar alla oliktänkande.
Citera
2012-04-23, 16:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
En befogad fråga är väl om man över huvud taget kan göra det Breivik gjort och samtidigt vara mentalt frisk? Jag tvivlar på det i alla fall.

Klart man kan. Gör man som Breivik beskrivit under rättegången att han gjorde så går det nu för de allra flesta. Lite steroider och mental träning så är problemet löst.
Citera
2012-04-23, 16:54
Medlem
Citat:
Döms Breivik till sluten vård så rämnar ju allt det han anser sig stå för. Då förlorar han helt fotfästet och blir också medveten om att ingen har anledning att ta honom på allvar.
Han slåss nu för livet.

Vilket är ungefär vad jag sa, ja...?
Citera
2012-04-23, 16:55
Medlem
INGEN som sitter på länkar till fler sändningar ifrån förra veckan?
Citera
2012-04-23, 16:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alizonas
INGEN som sitter på länkar till fler sändningar ifrån förra veckan?

Allt som finns i filmväg finns på vgtv.no.
Sammanfattningar från vecka 1 hittar du här.
Citera
2012-04-23, 17:06
Medlem
semen.12s avatar
Skulle nu Breivik anses som psykisk sjuk är det en politisk dom och alla som vill se han dömnd för sina handlingar inklusive de anhöriga kommer att förlora.

Som jag sagt förut dett finns flera bättre debattörer här på Flashback än vad han någonsin kommer att bli.
Hans egna ord är ju att han bara är en vanlig fotsoldat och en föregångsman som vill visa vägen när de demokratiska medlen inte funkar! Se bara på det Franska presidentvalet.

Le Pens parti är väldigt restiktivt med invandring och dom blev 3 e största pari med en fransk väljarkår på 45 miljoner väljare. England diskuterar just nu en mer hårdför invandringspolitik.

Nej i och med Breivik är bollen i rullning, ge han ännu mer mediautrymme och han blir den martyr jag förutspår. Sen får expo och sossarna ligga och sparka sig trötta i sängen som ett barn som vill ha godis,
det hjälper ju föga som vi alla vet
Senast redigerad av semen.12 2012-04-23 kl. 17:14. Anledning: stavfel
Citera
2012-04-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Allt som finns i filmväg finns på vgtv.no.
Sammanfattningar från vecka 1 hittar du här.

Tackar.
Skulle vara mycket intressant att se honom tala. Dessa sekvenser är dock inte offentliggjorda, korrekt?
Citera
2012-04-23, 17:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Tackar.
Skulle vara mycket intressant att se honom tala. Dessa sekvenser är dock inte offentliggjorda, korrekt?

Ja det stämmer.
Citera
2012-04-23, 17:14
Medlem
Vad gäller straff eller vård för Breivik kan vi med all säkerhet säga att han aldrig kommer ut bland folk igen. Det finns nämligen ingen som vågar undertekna ett sådant beslut och ta ett frisläppande på sitt ansvar. Det har redan presenterats juridik för att kunna hålla honom inspärrad tills han dör även om det blir fängelse. Men blir det sluten vård så är ju saken lättare.
Citera
2012-04-23, 17:14
Medlem
MrSlimeFishs avatar
Citat:
Tackar.

Tyvärr inte, så vitt jag vet.
Citera
2012-04-23, 17:16
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Vad gäller straff eller vård för Breivik kan vi med all säkerhet säga att han aldrig kommer ut bland folk igen. Det finns nämligen ingen som vågar undertekna ett sådant beslut och ta ett frisläppande på sitt ansvar. Det har redan presenterats juridik för att kunna hålla honom inspärrad tills han dör även om det blir fängelse. Men blir det sluten vård så är ju saken lättare.

Lättare med vård? Hur tänker du då? För att överhuvudtaget våga vistas i samma rum som honom kommer de ju behöva proppa honom så full av psykofarmaka att han inom en väldigt snar framtid blir en grönsak.
Citera
2012-04-23, 17:18
Medlem
raxtoren4evers avatar
Nu är jag förvisso ca 10 år yngre än ABB. Men, om ABB är 33... och får sitta 21 års fängelse, han är ändå då 54. Det kan mycket väl vara så att om 20+ år att de flesta glömt bort tragedin, jag menar de flesta pratar inte ens om Columbine eller Virgina Tech i USA längre. Jag kan mycket väl tänka mig att ABB, om han anses frisk, får komma ut om 25-30+ år. Han kommer även sannolikt beklaga och "ångra sig" sedan om han gör det enbart för att slippa fängelset eller om han är ärlig... det låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in