2012-04-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Det är en romersk hälsning med knuten näve. Killen är en nazist fast han är för dum i huvudet att inse fakta.

Breivik är alltså en nazistisk sionist? Ja du, det var något nytt.
Citera
2012-04-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merlin_sniper
Media lyckas just nu med konststycket att på alla sätt realisera ABB:s högsta önskningar..

Jag är orolig att detta inte är endast i hans huvud i dag, så länge media inte håller sig objektiva till det som framkommer och inte försöker förvrida varje artikel eller reportage med en "expert", psykolog eller annan "bättre vetande" som skall förklara hur vi både skall tänka, tolka och i förlängningen fördömma ABB:s verklighetsuppfattning så kommer vi leva med risken att någon annan likasinnad känner sig tvungen till att försöka åskådligöra verkligheten med ett "utropstecken" av samma dignitet.

Jag är fruktansvärt orolig för att någon annan (media) tagit på sig ansvaret kring vad vi skall tänka, analyserar och för fram "våra åsikter" utan vår medverkan. Vill vi det? Har vi bett om det? Skall vi inte själva välja? Vart är alla dessa undersökningar som kvällspressen gärna lägger ut på hemsidorna, varför inte fråga vad vi tycker? Vad tror vi innerst inne är orsaken till det som sker i vårt samhälle idag?

I värsta fall talar han sanning och det finns 2 till som är beredda att bevisa "sanningen", vad gör vi då? Ojdå, han hallucinerade inte, whups!

Jag tror han talar sanning faktiskt...

Du är inte den enda som är orolig, jag känner mig fullt medveten om hotet från islam, Mediacensuren och planen på att byta ut den Europeiska befolkningen. För några år sedan var jag fruktansvärt skeptiskt till allting och hade avfärdat ABB som en dåre, men det har under dessa år bara bekräftats mer och mer vad alla "Rasister" har sagt hela tiden...

Jag tänker vänta 2-3år och se ifall saker förbättras (Bla hur det kommer gå för SD 2014 och om media och politikerna slutar föra vårt folk bakom ljuset), men sedan tänker jag förbereda mig för det krig som så många talar om... För jag är helt övertygad om att det kommer, och det gör mig väldigt nedstämd.
Enligt mig har vi rätt att försvara vårt folk ifall Islam utgör ett hot, jag ser det som vår plikt gentemot Europa att stoppa detta...

Hur man än önskar att Breivik gick och sköt ner politikerna och lite Journalister istället för "ungdomarna" på Utøya ,så kan man inte undgå att se att en hel del av vad han pratar om faktiskt stämmer hyfsat bra med verkligheten. (Och det är hemskare, än gärningen i sig).
Citera
2012-04-19, 20:30
Medlem
kuntakinte55s avatar
Jag undrar varför rätten och media fokuserar så mycket på motiv och förberedelser. Rättegången borde väl endast handla om dådet i sig eftersom han erkänner och redan har beskrivit allt och därför borde motivet och bakgrunden vara irrelevant. Enda anledningen skulle vara att visa att någon annan varit inblandad men det verjar redan uteslutet.

Därför kan man undra vad rätten och media vill uppnå, kanske har många av dem insett vad som pågår i europa och ser detta som ett sätt att indirekt öppna ögonen på norges och europas ursprungsbefolkning. Uppenbart uppfylls nu många av Breiviks önskningar.

Dålig konspirationsteori eller inte?
Citera
2012-04-19, 20:39
Medlem
Elwisps avatar
Är det bara för mig som SVT's liverapportering från rättegången inte finns kvar? Tidigare dagar har man kunnat läsa i efterhand men nu är det tomt.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=178185&a=2767790
Citera
2012-04-19, 20:39
Avslutad
Tycker psykologerna från den 2a utredningen fortfarande att han verkar "normal" ?
Citera
2012-04-19, 20:43
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Jag undrar varför rätten och media fokuserar så mycket på motiv och förberedelser. Rättegången borde väl endast handla om dådet i sig eftersom han erkänner och redan har beskrivit allt och därför borde motivet och bakgrunden vara irrelevant. Enda anledningen skulle vara att visa att någon annan varit inblandad men det verjar redan uteslutet.

Därför kan man undra vad rätten och media vill uppnå, kanske har många av dem insett vad som pågår i europa och ser detta som ett sätt att indirekt öppna ögonen på norges och europas ursprungsbefolkning. Uppenbart uppfylls nu många av Breiviks önskningar.

Dålig konspirationsteori eller inte?
Han har beskrivit i förhör med polisen, men inte inför rätten.
Citera
2012-04-19, 20:49
Medlem
Kan någon förklara varför dom väljer att inte sända när Breivik Pratar i rätten ? Kommer man inte få höra honom prata nått mer i rättegången ? Hur fan tänkte dom här -.- Vad skulle detta ta för skada om det sändes live istället för att censurera bort det ?
Citera
2012-04-19, 20:52
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guar
Det är sant det du säger, men det finns par väsentliga skillnader:

1. Den hotbild som Brevik målar upp är mer konkret än "det kapitalistiska förtrycket". Du kan som vanlig norrman t.ex. se med dina egna ögon att främmande folkslag snart är i majoritet i Oslo, du kan känna otryggheten då du passerar invandrargäng på stan, o.s.v. Hotbilden är heller inte svår att bekräfta, det räcker med att slå upp en tidning och läsa om de händelser som följer av en totalhavererad invandringspolitik.
Det finns alltid orättvisor, upplevda eller inte, inbillade eller inte, som ligger i tiden. För UNA-bombaren Ted Kasczynski var det miljöförstöring. För Andreas Baader var det kapitalism. För Breivik muslimsk invandring. Det jag frågar mig är om inte Breivik skulle ha kunnat suttit hemma i källare och läst Maos Lilla Röda samtidigt som han skruvade ihop bomber om han verkat i mitten av 70-talet?

Citat:
Ursprungligen postat av Guar
2. "Det kapitalistiska förtrycket" syftar till ekonomiska orättvisor i samället, något som inte alls har en lika "uppvaknande" och radikaliserande effekt som personliga möten med mångkulturen. Det är inte tillräckligt personligt helt enkelt.
Det beror nog på. En fattig daglönare på en plantage i ett våldsamt land i Sydamerika är nog betydligt mer mottaglig för kommunismens läror än en relativt välmående svensk byggnadsarbetare. En hårt arbetande svensk vars gamla föräldrar får zigenarbesök blir i de flesta fall förbannad och vill slänga ut det laglösa packet, men det betyder inte att man går och lägger sig på ett hustak och skjuter ner alla svarthåriga man ser. Jag tycker inte det är radikalisering att kräva hårdare kontroll, hårdare straff och mer utvisningar. Det tycker däremot PK-media som kallar detta för "Breivikisering" och det är det sjuka.
Citera
2012-04-19, 21:10
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertt24
[b]Kan någon förklara varför dom väljer att inte sända när Breivik Pratar i rätten ?Kommer man inte få höra honom prata nått mer i rättegången ? Hur fan tänkte dom här -.- Vad skulle detta ta för skada om det sändes live istället för att censurera bort det ?
För att hans propaganda inte ska spridas ytterligare och så man kan censurerar bort det allra värsta.
Vi kommer inte få se någon av hans försvarsdagar via TV-kameror i alla fall (fram till och med måndag). Vad som händer på tisdag återstår att se.
Den största skadan är redan skedd så det är en riktigt bra fråga. Det är väl för att kunna censurerar bort det allra grövsta kanske.
Citera
2012-04-19, 21:16
Medlem
Borde inte Breivik ta in politiker och media som styr Norge nu att vittna om vad dom faktiskt vill, även fast alla vet om det så ska allt som är relevant upp i rättegången.

Att mångkulturen är så fin och de är knappt några problem med det. Det ska få välla in hur mycket löst folk som bara strövar omkring på gatorna. UTAN invandrare så klarar vi oss inte. Och det här är skrivet i sten, det går inte att ändra på. Hur mycket som helst, ju trasigare människor desto bättre. Helst krigshärjade somalier och MENA folk, dom ska ju ta hand om våra äldre och baka din kebab

haha vem fan är det egentligen som har VANFÖRESTÄLLNINGAR
Senast redigerad av vindihavet 2012-04-19 kl. 21:25.
Citera
2012-04-19, 21:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
För att hans propaganda inte ska spridas ytterligare och så man kan censurerar bort det allra värsta.
Vi kommer inte få se någon av hans försvarsdagar via TV-kameror i alla fall (fram till och med måndag). Vad som händer på tisdag återstår att se.
Den största skadan är redan skedd så det är en riktigt bra fråga. Det är väl för att kunna censurerar bort det allra grövsta kanske.

Personligen skulle jag gärna ha sett en eftersändning på typ 5 min. Där man hade kunnat sätta in ett "piip" om han vill gå in på goore. Finns ju en förståelig hänsyn att ta till släktingar till offren.

Det jävliga som det är ju nu, är att man skall lita på vad journalister refererar/snabbtolkar.
Citera
2012-04-19, 21:27
Bannlyst
Breiviks mamma vittnar inte, det var henne han var mest rädd för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in