Citat:
Ursprungligen postat av merlin_sniper
Media lyckas just nu med konststycket att på alla sätt realisera ABB:s högsta önskningar..
Jag är orolig att detta inte är endast i hans huvud i dag, så länge media inte håller sig objektiva till det som framkommer och inte försöker förvrida varje artikel eller reportage med en "expert", psykolog eller annan "bättre vetande" som skall förklara hur vi både skall tänka, tolka och i förlängningen fördömma ABB:s verklighetsuppfattning så kommer vi leva med risken att någon annan likasinnad känner sig tvungen till att försöka åskådligöra verkligheten med ett "utropstecken" av samma dignitet.
Jag är fruktansvärt orolig för att någon annan (media) tagit på sig ansvaret kring vad vi skall tänka, analyserar och för fram "våra åsikter" utan vår medverkan. Vill vi det? Har vi bett om det? Skall vi inte själva välja? Vart är alla dessa undersökningar som kvällspressen gärna lägger ut på hemsidorna, varför inte fråga vad vi tycker? Vad tror vi innerst inne är orsaken till det som sker i vårt samhälle idag?
I värsta fall talar han sanning och det finns 2 till som är beredda att bevisa "sanningen", vad gör vi då? Ojdå, han hallucinerade inte, whups!
Jag tror han talar sanning faktiskt...
Du är inte den enda som är orolig, jag känner mig fullt medveten om hotet från islam, Mediacensuren och planen på att byta ut den Europeiska befolkningen. För några år sedan var jag fruktansvärt skeptiskt till allting och hade avfärdat ABB som en dåre, men det har under dessa år bara bekräftats mer och mer vad alla "Rasister" har sagt hela tiden...
Jag tänker vänta 2-3år och se ifall saker förbättras (Bla hur det kommer gå för SD 2014 och om media och politikerna slutar föra vårt folk bakom ljuset), men sedan tänker jag förbereda mig för det krig som så många talar om... För jag är helt övertygad om att det kommer, och det gör mig väldigt nedstämd.
Enligt mig har vi rätt att försvara vårt folk ifall Islam utgör ett hot, jag ser det som vår plikt gentemot Europa att stoppa detta...
Hur man än önskar att Breivik gick och sköt ner politikerna och lite Journalister istället för "ungdomarna" på Utøya ,så kan man inte undgå att se att en hel del av vad han pratar om faktiskt stämmer hyfsat bra med verkligheten. (Och det är hemskare, än gärningen i sig).