2012-04-20, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Jag misstänker att det har att göra med vad för typ av människor du befattar dig med, som finner återanvänd extremhögerretorik så pass övertygande. Den sanna tragedin är nästan att det finns människor i den här tråden som upplever ABB som elokvent och artikulerad.

Nej. Den sanna tragedin är att du naivt nog verkar leva i någon slags fantasivärld där en person per automatik inte kan föra logiska resonemang för att denne brukat ett tvivelaktivt tillvägagångssätt för att sprida sitt budskap.

Han må vara en grotesk och avskyvärd människa för det han har gjort. Men det betyder inte att han har fel.
Citera
2012-04-20, 05:07
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleach
Antingen är ju den här gubben helt oinsatt i vad han kommenterar eller så har stackarn gått och blivit senil på äldre dagar.
Gubben är över 80-år så det lutar nog åt det sistnämnda, börjar bli gaggig.
Citera
2012-04-20, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Ni som tycker Breivik verkar vara intellektuell; ni hörde att han sade att han inte ens har skrivit hälften av sitt manifest själv?
Han sade själv att hela manifestet är "klipp och klistra" och att han inte skrivit mer än 40% utav det själv.
Att han är intellektuell på något sätt kan ni slå ur hågen.

Jag vet inte ens varför jag bemödar mig med att replikera det här inlägget. Men sen när är kvantiteten av vad man producerat ett kriterium för hur pass intellektuell en individ är? Jag tvivlar starkt på att det finns någon parameter som beaktar kvantitet när man mäter intelligens.

Kanske gäller detta i undantagsfall med herrar som Erdős. Men det primära är fortfarande kvaliteten(=innehållet) av det som produceras.
Citera
2012-04-20, 07:23
Medlem
Någon som har en aning om var ABB hålls just nu? Alltså den tid under dagen som inte utgörs av rättegång.
Citera
2012-04-20, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag prococerar inte, de vill helst sätta en gag-ball i munnen på honom. Hans argument är för svåra att hantera helt enkelt. Rättegången är 100% menlös. Det finns hundra vittnen som kan peka ut hans gärningar och andelen bevis är skeppslaster. Problemet är bara att få honom TYST, därför att han är överintelligent och de är livrädda för honom. Det finns en hel del poänger i hans manifest, så många att den mediepolitiska eliten inte ens disskuterar det. Eliten hoppades på att hitta en galnings osammanhängande ord. De hittade istället iskalla strukturella fakta om dem själva med pedantiska källanvisningar.

Särskilt sidan 804-805 om Jan Helin (Aftonbladet) i manifestet vill jag gärna att Helin kommenterar under rättegången. Om hur svenska medborgaren Jan Helin systematiskt försökte påverka det Norska inrikesvalet. Jan Helin är knäpptyst om detta. Ingen besvärar honom om dessa frågor. Jag vill gärna se Jan Helin under ed besvara Breiviks frågor under rättegången.

Herregud dumjävel, han är INTE överintelligent fattar du väl, han är snarare en idiot som tror han är så jävla smart och bättre än andra. Och detta bara för att han är NORSK (skitsmart kille, mm)!! Rättegången är inte menlös, utan civiliserad. Däremot är den rätt meningslös eftersom Blajvik tillåts sitta och mala sin gamla dynga. Jag har läst delar av manifestet och det är ju helt patetiskt dåligt och saknar ju för fan kritiskt tänkande. Det är tydligt att han har en enda insnöad syn på världen, och den vill han sprida genom media och den här rättegången. Folk är inte rädda för honom, dom är chockade över hur jävla sned han har lyckats bli, och det är sorgligt att se hur det kan bli med vissa asociala individer. Och hans argument är inte för svåra att bemöta, de är svåra att förstå, eftersom han har en så skev och främmande världssyn. Sluta idolisera miffot och utbilda dig bortom grundskolenivå så kanske du ser och förstår mer av vad som händer i det här rättsfallet än vad du gör idag!
Citera
2012-04-20, 08:02
Medlem
finns det något sett och se rättegången idag live?
Citera
2012-04-20, 08:10
Medlem
Breivik spanade på tidigare justitieminister Knut Storbergets hus!

https://www.flashback.org/sp36923933
Citera
2012-04-20, 08:40
Medlem
EggByEggs avatar
Anders Behring Breivik har fått utlevert en bøyelig spesialpenn som ikke skal kunne brukes som våpen under rettssaken.

Då kan vi nog utgå från att även karaffen är av specialutförande.
Citera
2012-04-20, 08:41
Medlem
Elanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Någon som har en aning om var ABB hålls just nu? Alltså den tid under dagen som inte utgörs av rättegång.

Ila fängelse.
Citera
2012-04-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan13
Sluta idolisera miffot och utbilda dig bortom grundskolenivå så kanske du ser och förstår mer av vad som händer i det här rättsfallet än vad du gör idag!

Å ena sidan har vi folk som skriver långa, intelligenta inlägg som - samtidigt som de inte gillar att han har attackerat barn - inser att det finns mer än en gnutta sanning i vad Brevik säger. För att få tyngd i argumenten hänvisas till Malmös situation, det faktum att Olso har en majoritet icke-vita om 28 år, bland annat.

Å andra sidan har vi folk som skriver inlägg, av varierande längd, dess innehåll kan sammanfattas som en enda stor ad hominem. Inga argument utan lösa anklagelser om att Brevik saknar kritiskt tänkande och att han är "galen" (givetvis utan att skriva exakt varför).

Säg mig, johan13, vilken av sidorna övertygar en neutral människa mest?
Citera
2012-04-20, 08:52
Medlem
Någon reagerade i början av denna tråd att Breivik tilläts hälla upp sitt vatten själv. Anledningen var att karaffen lätt kunde förvandlas till ett vapen.
"Anders Behring Breivik har fått utlevert en bøyelig spesialpenn som ikke skal kunne brukes som våpen under rettssaken "
Vissa försiktighetsåtgärder har man doch vidtagit.
Citera
2012-04-20, 08:53
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan13
Herregud dumjävel, han är INTE överintelligent fattar du väl, han är snarare en idiot som tror han är så jävla smart och bättre än andra. Och detta bara för att han är NORSK (skitsmart kille, mm)!! Rättegången är inte menlös, utan civiliserad. Däremot är den rätt meningslös eftersom Blajvik tillåts sitta och mala sin gamla dynga. Jag har läst delar av manifestet och det är ju helt patetiskt dåligt och saknar ju för fan kritiskt tänkande. Det är tydligt att han har en enda insnöad syn på världen, och den vill han sprida genom media och den här rättegången. Folk är inte rädda för honom, dom är chockade över hur jävla sned han har lyckats bli, och det är sorgligt att se hur det kan bli med vissa asociala individer. Och hans argument är inte för svåra att bemöta, de är svåra att förstå, eftersom han har en så skev och främmande världssyn. Sluta idolisera miffot och utbilda dig bortom grundskolenivå så kanske du ser och förstår mer av vad som händer i det här rättsfallet än vad du gör idag!
Han har upprepade gånger i rätten erkänt en självkritik mot vissa delar av manifestet. Han framstår, tycker jag, som normalt begåvad (även om hans åsikter är åt helvette), varken mer eller mindre. Sen kan man inte förkasta hans påstådda motiv förrän det kommit fram om han är sjuk eller inte, och här råder det ju delade uppfattningar mellan rättspsykiatrikerna.

Då drar den femte dagen ingång. Breivik har anlänt till rättssalen.
Senast redigerad av Eddie.H 2012-04-20 kl. 09:00. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in