Citat:
Ursprungligen postat av IK
Du har ju ett passande citat i din signatur:
PK-ismen är ännu värre i Sverige än i USA. Hur det står till i Norge vet jag inte riktigt. Hur som helst ska man inte tro att PK bara påverkar nyhetsrapporteringen, det har en djupt förstörande verkan på många aspekter i samhället, t ex psykvården.
Notera att denna kända och vida spridda text om "kulturmarxismen" och Frankfurtskolan faktiskt nämner juden. ABB har garanterat läst just denna text av
William Lind. Det är förmodligen den internationellt mest spridda texten om "kulturmarxism" och politisk korrekthet och jag har stött på den i många olika sammanhang.
The Origins of Political Correctness
http://www.academia.org/the-origins-of-political-correctness/
Citat:
The members of the Frankfurt School are Marxist, they are also, to a man, Jewish. In 1933 the Nazis came to power in Germany, and not surprisingly they shut down the Institute for Social Research. And its members fled. They fled to New York City, and the Institute was reestablished there in 1933 with help from Columbia University. And the members of the Institute, gradually through the 1930s, though many of them remained writing in German, shift their focus from Critical Theory about German society, destructive criticism about every aspect of that society, to Critical Theory directed toward American society. There is another very important transition when the war comes. Some of them go to work for the government, including Herbert Marcuse, who became a key figure in the OSS (the predecessor to the CIA), and some, including Horkheimer and Adorno, move to Hollywood.
Den utmärkta och vida spridda dokumentärfilmen på samma tema och som är gjord av samma personer nämner inte juden rakt ut, även om alla personer som nämns som förgrundsfigurer inom "kulturmarxismen" råkar vara judar om man orkar kolla upp det hela.
The History of Political Correctness
http://video.google.com/videoplay?docid=8630135369495797236#
Jag undrar om de kommer gå in mer i detalj och fråga honom just om "kulturmarxism" och politisk korrekthet under rättegången? Det kanske kan bli en ganska het potatis för det kulturmarxistiska etablissemanget? Kommer hans världsbild och verklighetsbeskrivning att bekräftas och kanske styrkas av vittnen och media (oavsiktligt då som de gjorde igår angående norrmännens kommande minoritetsstatus i Norge).