2012-04-21, 21:13
Medlem
CindyLocaloves avatar
Vad är maxstraffet i Norge?
Citera
2012-04-21, 21:14
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinkelspeil
Men om ABB ÄR en tempelriddare, om han är Malteser korsriddare som han påstår,då är han både statslös och diplomat, Malta ordern är erkänd som stat, av mer än 150 länder,men utan "land", som diplomat kan han ej dömmas av främmade makt.Då har han imunitet, det är förståligt att detta är genant för beslutsfattarna, men ABB "spelar" med och accepterar att sitta häktad, vi undrar har han imunitet?? han kanske inte kan bli dömd,det är därför han är så självbelåten ,

Nej, ABB är inte riddare av Malta och tillhör inte Tempelriddar-orden. Han är väl dock Frimmurare har jag för mig?
Citera
2012-04-21, 21:17
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosuck
såklart räknade han med att han inte skulle dö, för vem skulle inte göra det? alla vet innerst inne att döden är det absolut tråkigaste och intetsägande som finns, och hade han dött så skulle han varit bortglömd på en vecka. att han sedan säger att han ville dö och så vidare är bara en charad, för att påpeka att han var beredd på att dö för sin sak. planerar man något i x antal års tid så finns allt med i beräkningarna.

Edit: och som jag har förstått det så agerade han inte det minsta hotfullt när polisen väl var på plats. låter det som någon som vill bli skjuten? och ett ungdomsläger, come on, sist jag kollade så var det inte mycket till motstånd på ett ungdomsläger, mer än finniga tonåringar som aldrig sett ett skjutvapen tidigare.
Det märks att du inte har hängt med i annat än i vad pressen har skrivit,
du hittepåar ju hela tiden och försöker leka psykolog med det skrivandet,
men det är ju så mytomaner håller på.

Av mig får du inget medhåll i alla fall.
Citera
2012-04-21, 21:17
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Efter ett smått förvirrat inlägg önskar jag bara kommentera det sista. Har du egna idéer och tankar och varför tror du att de är de rätta. För att de är dina? Är de dina? Pajas!

mitt utlägg om Breivik är bara teoretiskt, jag grundar inget i fakta, eftersom man omöjligt kan veta de exakta tankarna han hade bakom hela spektaklet. om du anser att jag har fel eller på något sätt tänker kommentera mitt uttalande så får du gärna göra det, för det var inga åsikter, jag utgick från logik, vad som antagligen var ett motiv.

jag tar mig friheten och ställer en fråga också: varför tror du han bjöd in de där muslimska ledarna(eller vilka det nu var som hade uttalat något lustigt) för att vittna mot honom?
Citera
2012-04-21, 21:18
Medlem
Citat:
såklart räknade han med att han inte skulle dö, för vem skulle inte göra det? alla vet innerst inne att döden är det absolut tråkigaste och intetsägande som finns, och hade han dött så skulle han varit bortglömd på en vecka. att han sedan säger att han ville dö och så vidare är bara en charad, för att påpeka att han var beredd på att dö för sin sak. planerar man något i x antal års tid så finns allt med i beräkningarna.

Edit: och som jag har förstått det så agerade han inte det minsta hotfullt när polisen väl var på plats. låter det som någon som vill bli skjuten? och ett ungdomsläger, come on, sist jag kollade så var det inte mycket till motstånd på ett ungdomsläger, mer än finniga tonåringar som aldrig sett ett skjutvapen tidigare.

Han har väl aldrig sagt att han ville dö, bara att han räknade med det. Han har själv sagt att han övervägde att ta livet av sig men valde att leva. Och var det inte så att han räknade med att det skulle finnas beväpnade vakter på ön? Det är jag dock osäker på.
Citera
2012-04-21, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag är varken det ena eller det andra du skriver där!
Jag är humanist först och främst med moral och empati.
Får man lov att vara det eller ska man be om lov först...?

Och jag skulle råda dig att tänka över ett och annat vad det gäller massmördarsvinet
från Oslo. Mannen som inte tvekar om att mata kula efter kula in i huvudena på
försvarslösa ungdomar som kanske i flertalet fall bara deltog på sammankomsten på ön
för att ha trevligt och kul under några sommardagar i juli, utan något större utvecklat
politiskt tänkande. Det spelar ändå ingen roll hur det än är med den saken - helhjärtat
politiskt engagemang eller inte - de förtjänade under inga som helst omständigheter
att slaktas som byrackor. De har inga liv att leva längre.
Men han har, deras självutnämnde bödel och domare, och får fortsätta att ha, därför att
det samhälle han hatar så mycket har andra värderingar än hans.

Tror du att man i Breiviks "RIKE", den totalitära stat han skulle vilja skapa i framtiden,
hade kunnat slakta en massa "tempelriddarungdomar" och sedan fått möjlighet till
rättegång och överlevnad överhuvudtaget...?
Nix, där hade man gjort processen kort med gärningsmannen. Skjutit sönder denne
på direkten om man inte först ägnade sig åt lite hämndlysten, avancerad tortyr för att
sedan antagligen direktsända en halshuggning av densamme i TV...det är ju något Breivik
tycks ha fått smak för att döma av uttalanden gjorda häromdagen under rättegången.
tack gode gud för att vi ha denne allvetare hos oss i mänskliheten,,han har nu löst alla problem,han vet hur ABB totalitära stat fungerar,,och han vet hur dom "straffa"olika gärningsmän,,tack igen,jag trodde livet var kört....
Citera
2012-04-21, 21:20
Medlem
Citat:
mitt utlägg om Breivik är bara teoretiskt, jag grundar inget i fakta, eftersom man omöjligt kan veta de exakta tankarna han hade bakom hela spektaklet. om du anser att jag har fel eller på något sätt tänker kommentera mitt uttalande så får du gärna göra det, för det var inga åsikter, jag utgick från logik, vad som antagligen var ett motiv.

jag tar mig friheten och ställer en fråga också: varför tror du han bjöd in de där muslimska ledarna(eller vilka det nu var som hade uttalat något lustigt) för att vittna mot honom?

Inte mot. Dom ska ju vittna till hans försvar. Syftet är väl att dom ska intyga att hans världsbild stämmer. Att muslimer verkligen vill ta över europa genom hög invandring samt barnafödande.
Citera
2012-04-21, 21:22
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Det märks att du inte har hängt med i annat än i vad pressen har skrivit,
du hittepåar ju hela tiden och försöker leka psykolog med det skrivandet,
men det är ju så mytomaner håller på.

Av mig får du inget medhåll i alla fall.

oj oj oj, nu tror jag att du missförstod mig. för det första så har jag faktiskt inte hängt med i fallet alls, mer än att ha läst några bitar ur hans tal, samt uppfattat några reaktioner från större blaskor. för det andra så var intresset inte att skaffa medhåll, utan för att få en inblick i varför, för det är ju något som alla intresserar sig av för tillfället, eller? jag postade inte min text i illusionen att det skulle vara 100% korrekt, utan det var en ren teori bakom hans motivation till dådet. har du någon egen teori får du väldigt gärna förklara den, så kan vi börja forma en helhetsbild som tillslut kanske kan leda till att bilden av hela händelsen blir klarare för oss båda.
Citera
2012-04-21, 21:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CindyLocalove
Vad är maxstraffet i Norge?

21år. Sen kan man dömas till förvar efter denna strafftiden. Sitter man i förvar omprövas ens fall var 5e år. Livstidsstraff har avskaffat i Norge men man kan i praktiken sitta livet ut om man döms till förvar om och om igen.
Citera
2012-04-21, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMjoelke
Nej, ABB är inte riddare av Malta och tillhör inte Tempelriddar-orden. Han är väl dock Frimmurare har jag för mig?
vet du att han inte är riddare ? eller tror du bara ? hur vet du ? något som vi andra inte vet? har du backup på dina påstående?? eller är du ytterligare en wannabe??
Citera
2012-04-21, 21:34
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Inte mot. Dom ska ju vittna till hans försvar. Syftet är väl att dom ska intyga att hans världsbild stämmer. Att muslimer verkligen vill ta över europa genom hög invandring samt barnafödande.

jasså jasså, såpass alltså, då hade jag fått det om bakfoten. det låter i och för sig mer logiskt än att dom ska vittna mot honom! men, svaret på frågan är fortfarande dit jag vill komma, att han med dådets uppmärksamhet från pressen vill förmedla sig, på ett globalt plan. för skulle han få dit dom, och dom skulle tala, då skulle det hamna i tidningen och han kan stå bredvid och säga "titta, det var ju det jag sa!", även om det är rabiata extremister som såklart kan skapa en något skev bild så får han ju sagt det han vill, att det finns i vissas intresse att ta över europa.
nu kan man ju såklart inte dra alla över en kam, alls, men om en högt uppsatt individ i en större organisation förmedlar detta som den allmänna åsikten(bland medlemmarna, för resterande muslimers tankar kan jag dock inte förutspå), då kommer det per automatik vara "gruppens" ord.

jag hoppas att det här klarade upp lite vad jag menade i alla fall!
Citera
2012-04-21, 21:39
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
Tror du har fel här. Vad jag förstår baserar sig siffran 10 år på inräknandet av tredje generations invandrare. Dessa invandrare räknas som etniska norskar annars i officiella beräkningar eftersom man inte bryr sig om etnicitet, endast invandrare och deras barn. Allt annat är etniskt norskt. Samma tillvägagångssätt används i Sverige så varefter tiden går växer felmarginalen och blir missvisande. Araber och afrikaner som ploppar ut här i Sverige räknas alltså som svenssons om deras föräldrar är barn till invandrare.

Summa summarum, Breivik trodde på denna siffra( 10 år)och skulle inte förvåna mig om den också stämmer.

hur det än stod till, så fick han en tidning som annars säger emot detta, att erkänna att inom tidsrymden 30år så kommer den etniska norsken vara den nya minoriteten. 10 år, 28 år, det är fortfarande inte lång tid. jag var dock medveten om att man inte hade räknat med alla generationer, för då hade ju (precis som du sa) siffran varit väldigt låg, så de gjorde det enda rätta(enligt dem), och sa inte hela sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in