2012-04-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompatomp
Anders Behring är ju inte så värst mycket smartare än en jihad som självmordsbombar.
Han har ju gjort sina offer till martyrer. Och han har gjort sig själv och liktänkare till extremister och potentiella terrorister.
Alla ni som tycker det Anders gjort är bra verkar inte heller förstått resultatet av hans handling.

Hans offer var bara anonyma statister. Hade de varit kändisar som höga politiker och journalister hade det varit lite annorlunda.
Citera
2012-04-18, 10:56
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Fel tråd för att ta upp detta. Jag säger inte att han är helt sjukt i huvudet för det är han uppenbarligen inte men någon sorts störning måste han ha för annars klarar man inte av det han gjorde.

Räcker väl med empatistörning.
Kan tänkas då han var iskall medan offren lästes upp.

Fö. så hatar jag i att spekulera i hur folk mår.
Citera
2012-04-18, 10:57
Medlem
Det är verkligen brilliant med frågerutan till vänster om rättegångsprotokollet på NRK:s livesändning. Otroligt bra sätt att använda den nya tekniken istället för att som DN gömma alla kommentarer längst ner i nån egen länk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Nja, drogad vet jag inte men han hade väl tagit effedrin bland annat...

Det är en drog i min värld.

Saken är den att han är normalare än många vill tro. Samhället fixar inte att han är normal för då har samhället problem. Det är bättre att förklara att han är störd på något sätt och därför ingen som man behöver ta hänsyn till.

ABB skulle ha mycket stöd av att ha läst Foucaults Vansinnets historia men det är väl för kulturmarxistiskt för honom.
Citera
Medlem
ettstycklitenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Han kanske syftar på att han använt doping?

använt när? under tiden han var på utöya eller lite now and then?
Citera
2012-04-18, 10:58
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det var en ny definition för mig. Indianerna i Amerika och aboriginerna i Australien var alltså inte urfolk innan de vita kom dit och gjorde dem icke-dominanta? Enligt samma kosmopolitiska och anti-vita definition så borde ju norrmän och svenskar åtminston bli urfolk i sina hemländer inom några decennier när de blir en minoritet? Fast med samma sinnessjuka och förmodat judiska definition så är ju araber, negrer, zigenare och somalier urfolk i Sverige och alla andra oberoende vita nationer de befinner sig i som parasiter, eller?

Citat:
Enligt Sveriges regerings definition ska "ett ursprungsfolk ha en lång sammanhängande historisk anknytning till de områden där de bedrivit sin näring och utvecklat sin kultur som går tillbaka till tiden före nationalstatens bildande".

Enligt en vetenskaplig, arkeologisk definition är en urbefolkning en folkgrupp som är ättlingar till de första mänskliga invånarna i ett visst geografiskt område.

FN-organet ILO, Internationella arbetsorganisationen defininierade begreppet i Konventionen om ursprungsfolk och stamfolk 1969 till att gälla folkgrupper som var bosatta inom ett område, när andra folkgrupper grundade en stat inom samma område.

Säga vad man vill men jag måste nog påstå att jag förstår vad ABB menade när han sa:

– När jag pratar så pratar jag å många norrmäns, skandinavers och européers vägnar, som inte vill att våra etniska urfolksrättigheter, våra kulturella och territoriella rättigheter ska tas ifrån oss

Eller är jag ensam om det?
Citera
2012-04-18, 10:58
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Fel tråd för att ta upp detta. Jag säger inte att han är helt sjukt i huvudet för det är han uppenbarligen inte men någon sorts störning måste han ha för annars klarar man inte av det han gjorde.

Fel tråd ja, men det var du som gick OT från början. Bara för att du inte klarar det så behöver det inte betyda att någon annan inte klarar det. Vissa personer klarar absolut inte av att prata med det andra könet, andra klarar det hur lätt som helst. Vissa svimmar utav av att stå på en stol, andra klarar av att hoppa från flygplan/berg med bara glidesuit. Försök att se det ur fler perspektiv än ditt eget.
Senast redigerad av skogspromenad 2012-04-18 kl. 11:00.
Citera
2012-04-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
En mindre detalj som är intressant är hans uniform med olika ordensmärken som han inte ens är medlem i. Även om man håller med honom i hans åsikter borde man ju bli lite skeptisk just för Breivik i samma sekund som man inser att han försökt att ge sken av någonting som han uppenbarligen bara har hittat på. Han verkar ju åtminstone ha rätt hög intelligens så det känns märkligt att han gör en sådan sak som den där uniformen utan att inse att det bara kommer te sig löjeväckande.. Med andra ord borde det ju öka sannolikheten för att han faktiskt på riktigt är lite snurrig i bollen, typ grov psykos. Och en sådan vill man väl inte riktigt ta på allvar även om man i grunden är lagd åt att ha liknande åsikter?

Han är medveten om detta och har tagit avstånd från denna pompösa och lite löjliga framtoning.
Citera
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettstycklitenkatt

Han har ju tidigare erkänt att han brukat dopingklassade preparat i samband med sin styrketräning. Han var tydligen väldigt mån om sitt utseende och ville väl ha feta muskler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Polisen har inte fått uppgifter från Serbien än! Alltså om Milorad Ulemek.
Ulemek nekar till att ha träffat Breivik.
Citera
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettstycklitenkatt

Doping under hela planerings/tillverkningsfasen av bomben.
För att bli aggresiv/modigare har han nämnt i manifestet.
Citera
2012-04-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han gick på droger. Han kände säkert också ett stort hat.

I Rwanda var det "normala" människor som hackade ihjäl varandra med machete, så känslor kan nog styra människan till att göra de mest grymmaste sakerna.

Edit: Självklart kan han också vara sjuk. Men de kom fram till att han var frisk. Och en annan bedömning att han var sjuk..

Källa på det tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in