Citat:
Ursprungligen postat av Rudan33
Det är just därför han gjort det han gjort. Han anser att de demokratiska principerna är satta ur spel så till den grad att den längre inte räcker att bara argumentera och diskutera utan man måste handla!
kl. 14.58 Breivik: - På et tidspunkt var jeg opptatt av å prøve å avansere i partiet.
kl. 14.57Breivik: - Frem til 2001 var jeg opptatt av å tjene penger, og det var det eneste som interesserte meg. Men jeg var også veldig opptatt av innvandrings- og kulturpolitikk.
I hans världsbild så fylls Norge på varje år med ytterligare tiotusentals invällare och landet blir mer och mer sjukt. Politikerna & media förtalar, hånar och bortförklarar oliktänkande FRP och fortsätter ta in mer MENA-folk och sprida bidragspengar som gödsel till diverse 3:e världenländer. Pengar som kunnat gå till att förbättra Norge som land för att klara sig i den globala konkurransen.
ABB ser sig som en läkare som skär bort det onda istället för att vänta och se vad som kommer att ske. Dock med en klar Mengelevarning!
Nu var/är det upp till det norska samhället att bevisa att det inte sker någon islamisering av landet och att censur inte sker.
De börjar inte bra genom att censurera ABBs försvarstal!
Kommer inte det som sker i både Norge & Sverige upp till ytan för öppen diskussion omgående så kommer nästa "martyr" att dyka upp och sen nästa och nästa. När sen folket verkligen fått nog kommer saker att gå snabbt. Det är detta uppvaknande som Politiker och media nu frenetiskt försöker lugna ner genom än mer valiumpiller till folket genom än mer lögner och censur.
Allt för att skydda oss från oss själva!
Exakt samma argumentation motiverar allt "politiskt våld".
- "Vi/Jag gör det här eftersom mitt folk är invaderat/förtryckt och det enda språk politikerna/min stat/en annan stat förstår är våld. De har dödat mina/våra barn, nu ska deras dö." osv.
Sedan är ju sakfrågorna olika. Att få ut engelmännen ur Irland, Spanjorerna ur Baskien, USA ur Afghanistan/Irak, muslimerna ut ur Norge, skåningar ut ur Sverige.
Det är intressant att titta på mekanismerna som kan ha bidragit till att Breivik begick sitt terrorbrott, likaväl som att titta på mekanismerna som gjorde att några terrorister attackerade WTC.
Har ett övermått av negativa invandringsrelaterade faktorer bidragit till att skapa en slags utrymme för Breivik att utöva sin monstruositet på? Har Muhammedteckningar bidragit till att en irakisk ung man utövar sin blodtörst genom att bensinbomba danska ambassaden?
Igen.
Enligt domstolen bedömde man att Breiviks beteende under rättegången skulle kunna påverkas av att han höll direktsänt "tal till världen". Mycket riktigt fick de till slut avbryta honom för att kunna utföra sitt jobb. Det är en missuppfattning att en åtalad har rätten att hålla låda om det som de råkar tycka är relevant under en rättegång.
Den åtalade ska svara på de frågor som ställs honom och med hjälp av sitt juridiska biträde anföra sina argument i frågan skyldig/icke-skyldig.
Annars kunde ju jag slå ned en pensionär och sedan kräva att få läsa högt ur min diktsamling om det orättvisa samhället under rättegången och hävda "censur" och "PK-media" om man valde att fokusera på själva brottet istället.