Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-16, 21:33
  #1381
Medlem
Drdeoos avatar
Var tårarna i rättegången kanske bara ett bevis, han gjorde, för att visa att han inte är psykisk sjuk?
Citera
2012-04-16, 21:33
  #1382
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrox
Finns det något ställe där man kan kolla/lyssna på rättegången i efterhand? Missade den idag
Inte hela vad jag vet men det finns diverse klipp på SVT play.

Länk
Citera
2012-04-16, 21:36
  #1383
Medlem
aragonhunds avatar
En mycket vacker film för övrigt och hade jag själv lyckats sätta ihop något liknande och sedan fullfölja mina förpliktelser så hade troligtvis jag också gråtit i rättssalen.
Allt snack om att Breivk är känslokall psykopat stämmer ju tydligen inte, ingen människa utan empati skulle kunmna göra en lika stor tjänst som den Anders gjorde oss den dagen då han infiltrerade och sköt såssar och vänsterslödder på den där ön.

En stor man och förmodligen den enda som kan hjälpa oss att bli kvitt det multikulturella samhället.
Ps ingen som vet var man kan se de delar av rättegången som är offentliga? ds
Citera
2012-04-16, 21:37
  #1384
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Var tårarna i rättegången kanske bara ett bevis, han gjorde, för att visa att han inte är psykisk sjuk?

Säkerligen inte. Han är psykiskt frisk. Det är inget som behöver ytterligare bevis.
Citera
2012-04-16, 21:41
  #1385
Medlem
RoyalSalutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Var tårarna i rättegången kanske bara ett bevis, han gjorde, för att visa att han inte är psykisk sjuk?

Är det nån som tvivlar på att han är mycket psykisk sjuk? Han har hur som helst förbrukat sin chans att vara ute i samhället och skall aldrig släppas ut av fängelse. Eller så får de frige honom nästa vecka med information om när han skall släppas och vart. Är säker på att några tusen norrmän dyker upp för att hedra honom på det sätt han förtjänar.
Citera
2012-04-16, 21:46
  #1386
Medlem
snorass avatar
Kan man se filmen någonstans som dom visade under rättegången?
Citera
2012-04-16, 21:47
  #1387
Medlem
croxzs avatar
Hans "tecken" han gör när poliserna tar av han handbojorna, media beskriver det som en nazistisk hälsning men det är väll snarare en "kämpapå" hälsning? Bröstet och sen knuten näve upp i luften? Har sett den i filmer som inte har något med nazism att göra alls.

Vill även påpeka, så att det inte blir något missförstånd i det jag skriver härnäst, att jag inte alls delar åsikter med Breivik men jag skulle inte bli förvånad om det om 30 år blir så att folk säger "Anders Breivik was right." när Europa står på avgrunden till krig. Bara en tanke.
Citera
2012-04-16, 21:48
  #1388
Medlem
aragonhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoras
Kan man se filmen någonstans som dom visade under rättegången?

japp.
Sök bara på Breivik på TPB.
Citera
2012-04-16, 21:48
  #1389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
"Bland de som ska höras i rättegången finns Breiviks mor."

Breivik har sagt att den enda som kan få honom emotionellt instabil är hans mamma. Nu vet vi att det inte riktigt stämmer eftersom han grät idag men det bådar inte gott att hon ska vittna...

Är det sagt att hon ska vittna då? Jag vet att hon fått frågan, men ställer hon upp? (hon får tacka nej p.g.a omständigheterna, mor & son)
Citera
2012-04-16, 21:48
  #1390
Medlem
Donny_Braskos avatar
Jag vill så gärna höra vad han hade att säga.
Citera
2012-04-16, 21:49
  #1391
Medlem
Morden som Breivik gjorde är som Obamas och USAs terroristiska militär.
Citera
2012-04-16, 21:52
  #1392
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mord-Sith
Hans telefonsamtal till polisen under attacken: http://www.youtube.com/watch?v=fsGAdLvu3-I

Borde man inte höra skrik i bakgrunden från Breiviks sida som i fallet Zimmerman som dödade Trayvon? Hans skrik hördes under en grannes nödsamtal. Låter lite för bra mottagning med tanke på vad han höll på med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback