Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Blev inget av We Burn nudå...rebby fox kallar jag bluff utan trovärdighet.

Det är väl egentligen ingen nyhet.
Citera
2019-09-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girl911
Detta minns jag. GD sa att du ”borde kommit fram och hälsat” visst?
Jag vet än mer om den helgen som GD isåfall skulle kunna berätta utan att avslöja sig. Typ redogöra för vad de gjorde fre, lör, sön den helgen.

Ja precis, så skrev GD. Med andra ord verkar det som att GD var med dem där. I det sällskapet. GD: Vilka var ni? Kanske blir det för avslöjande att berätta men nåt mer om den helgen får du gärna skriva.
Citera
2019-09-25, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navet
Jag tycker inte det är förtal. Det kan vara relevant och förklara lite om Tims uppväxt och hans egen syn på alkohol. Dricker föräldrarna är det lätt att barnen tar efter samma beteende.

Tim festade varje dag i flera år vilket han själv gått ut och sagt. Många runt honom gjorde det och han såg inte att de hade några problem, så han bara körde på. Hans eget drickande resulterade i att han hamnade på sjukhus och blev opererad.

Dricker föräldrar så blir barnen väldigt ofta anti mot alkohol och beteendet som finns med i bilden. Man tar inte bara efter drickande utan djupare orsaker hos den egna individen.
Drickandet kan möjligtvis inte ha med hans pancreatit att göra utan av en inflammerad gallblåsa där detta spridit sig till pancreas med inflammatoriskt tillstånd som följd. Finns massor med människor som får pancreatit utan att det beror på alkohol. Har jobbat med både intensivvård/akutasjukvård och missbruksvård och har sett en hel del.
Citera
2019-09-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timya
Dricker föräldrar så blir barnen väldigt ofta anti mot alkohol och beteendet som finns med i bilden. Man tar inte bara efter drickande utan djupare orsaker hos den egna individen.
Drickandet kan möjligtvis inte ha med hans pancreatit att göra utan av en inflammerad gallblåsa där detta spridit sig till pancreas med inflammatoriskt tillstånd som följd. Finns massor med människor som får pancreatit utan att det beror på alkohol. Har jobbat med både intensivvård/akutasjukvård och missbruksvård och har sett en hel del.

Du har rätt. Jag generaliserade men tråden handlar inte om hur barn påverkas av att föräldrarna dricker alkohol utan om Tim. Tror du det kan ha haft inverkan på honom under hans uppväxt och hans egen syn på alkohol? Det tror jag.

Finns många artiklar om Tim på nätet du kan läsa om du är intresserad. I dokumentären pratar han själv öppet om sitt alkohol- och läkemedelsintag och om sin sjukdomstid, har du sett den?
Citera
2019-09-25, 14:21
Medlem
Citat:

Åh, herregud! Måtte du aldrig arbeta inom sjukvården om jag blir sjuk och behöver hjälp. Så många fel I ditt inlägg att jag måste tro att du ljuger om ditt arbete, eller så är du otydlig och arbetade med att städa på dessa vårdinrättningar....
Citera
2019-09-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unnamax
Jag ser ingen anledning till att ifrågasätta GD trovärdighet. Svaren för precisa för att vara påhittade i min mening. Att sen dennas åsikter ändrats med tiden ser jag inte som konstigt. Med tiden när chocken och den första sorgen lagt sig lite så kommer detaljer och sanning fram, som man kanske inte såg/ville se/insåg först. I början kanske ingen vågade prata om tabubelagda saker men tillslut får folk behov att avslöja, prata och diskutera saker. Tufft att hålla det inom sig.

Men med de senaste inläggen så antar jag att det är slut med info från insidan

Vi får nog vänta på boken.

Det kommer aldrig en bok om Tim från entouraget. Klas är smart VD för Avicii. Alla dessa tomtar som fick betalt i lön från Avicii har skrivit på livslång tystnadsplikt om Tim. Där har ni inget och hämta om ni inte är intresserade om dom inte skriver en bok om t.ex ”Hur man blir en parasit och äter upp sin bärare” De får iaf inte göra några referenser till Tim och foton som är tagna av entouraget är också Avicii ABs egendom.
Citera
2019-09-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unnamax
Jag ser ingen anledning till att ifrågasätta GD trovärdighet. Svaren för precisa för att vara påhittade i min mening. Att sen dennas åsikter ändrats med tiden ser jag inte som konstigt. Med tiden när chocken och den första sorgen lagt sig lite så kommer detaljer och sanning fram, som man kanske inte såg/ville se/insåg först. I början kanske ingen vågade prata om tabubelagda saker men tillslut får folk behov att avslöja, prata och diskutera saker. Tufft att hålla det inom sig.

Men med de senaste inläggen så antar jag att det är slut med info från insidan

Vi får nog vänta på boken.

🤪 Dimridåer mannen, dimridåer
Citera
2019-09-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brightlies
Lurkat i den här tråden ett tag nu. Har lagt märke till att många tar goaldiggers inlägg för sanning och undrar varför? Vad har han gett för info som gör att ni tror att han varit nära Avicii?

Att han postat om att musik, böcker eller konserter ska släppas dagar innan tyder knappast på att han varit god vän med Avicii. Det kan varenda tjomme i musikindustrin ha vetat om.

Går man tillbaka till hans första inlägg i den här tråden är det skrivet på okej svenska. Efter ett par inlägg börjar hen skriva som om hen har begränsade kunskaper om språket eller lider av dyslexi. Jag tolkar det som att antingen två personer sköter kontot, eller att personen bakom insett att hen går att spåra om hen använder sig av sitt ”vanliga” skrivspråk och därför börjat skriva medvetet dåligt efter ett tag.

Att personen dessutom ändrar uppfattning om entouraget från positivt till negativt är märkligt. Jag tror att ett motiv till det är att det gav hen mer uppmärksamhet och fler följdfrågor från nyfikna fans i tråden.

Ärligt talat tror jag ni alla blivit ordentligt lurade av en person som går igång på att trolla er. Skulle så inte vara fallet ber jag såklart om ursäkt om jag trampat på några tår med detta inlägg, men med nuvarande ”fakta” i tråden kan man knappt verifiera ett endaste dugg som så kallade ”nära källor” skrivit på snart 1050 inlägg. Snälla tänk på källkritik och tro inte på rena påhitt som dyker upp på nätet.

Ps. En nära vän till Avicii skulle knappast sprida vidare uppgifter om eventuella alkoholmissbruk i hans närhet. Hur schysst är det? Gör en riktig vän så?

Nu slänger jag ut grejen om GD. Från ha skrivit vettigt med ett vanligt språk, till att falla ner till ett språk som inte ens en dyslektiker på fyllan skulle använda är bara så jävla genomskinligt. Kan också vara delat konto där 2 skriver som är jättenära brysh och med samma namn, men olika stavning. Den ena kan skriva bra, den andra har problem med att uttrycka sig i text.
Då kommer vi till motivet. Om man dissar ner delar av entouraget och även skriver skit om sig själv, då blir man trovärdig på det sättet man kan leda in intresset på all falsk skit som man vill sprida och lägga skuld på andra OXÅ. Dimridåer och vi ska förväntas bli manipulerade, vi oxå, precis som Tim.
Jag vet att SE och andra vill lägga skuld på Klas och Anki. Man kan kalla det självbevarelsedrift eftersom man inte vill erkänna sin omedelbara påverkan och styrning av Tim. Elakt, javisst! Så jävla lågt, javisst! Men, tyvärr så de funkar och de använder sitt hat mot sig själva varvat med att rikta uppmärksamheten mot Tims familj. Vi ska förväntas gå på det. Inte jag! Jag hade väntat mig ett mess i inkorgen av GD men det har inte kommit ännu. Han vet att jag vet en hel del, vilket bevisat för mig att han inte är som alla tror ett rent troll. Han/dom är parasiter och det är ett nöja och se hur de varvat med skitsnack om entouraget försöker sticka in kniven i Tims familj. De respekterade inte Tim och hans familj när Tim levde, utan snackade skit om Tims familj hela tiden och även om hans partners och Ash. Mest var de irriterade på att Klas inte gav dom limitless cashcards, därför sågs han som snål.
Citera
2019-09-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambitchous
Jag tar absolut inte allt som skrivs i denna tråd som sanning och är skeptisk till vissa saker. Och jag har även ifrågasatt goaldigger om vissa saker. Till exempel att han gick från att skriva att det är fel att skylla på vännerna till att mer eller mindre skylla Tims död på dom. Förändringen i skrivspråket är också en annan sak - han gick från att skriva normala/längre meningar till att vara så kort det bara går utan kommatecken, punkt, eller något annat. 2 personer? Goaldigger verkar ju ha insyn, men det behöver absolut vara någon från "entouraget" eller en "nära vän" Och förresten - goaldigger, det här snacket om "infekterat", "osams", "splittrat", och "ingen kontakt" verkar ju inte stämma?

Först skydda han entouraget och skrev normal svenska, sedan ändra han taktik och skrev som en bebis med krita på fyllan. Det var då han gjorde en u-turen och varvade med att skylla på entouraget och samtidigt lägga in knivstick med att dra in familjen och babbla om osläppt musik. Dimridåer, dimridåer 🤪
Citera
2019-09-25, 18:13
Medlem
Citat:
Hur vet ni att detta är en tillförlitlig källa och att snacka om alkoholism om människor man bara sett på bild? Hur kan man ens skriva nåt dylikt om männskor som mist sitt barn och som ständigt får bli påmind om att han inte finns med oss längre.

Håller med, så jävla lågt!
Det är en liberal syn på alkohol i vissa kretsar. En syn är väl här på Östermalm. Själv har jag vuxit upp med föräldrar som alltid tar en drink innan maten och ofta njuter en flaska vin till god mat nästan dagligen. Såklart, jag vet att per definition är de alkoholiserade. Men jag ser det inte så alls. De är högfungerande samhällstopparna båda två. De dricker nog nästan dagligen, särskilt när de representerar, men jag har faktiskt aldrig sett någon av dem typ fulla. Lite småberusade på semestern, midsommar, jul och nyår men thats it. Att gå runt att vräka ur sig ordet alkoholism hur som helst är under bältet. Jag dricker knappt alkohol själv. Några bärs på matcher och när jag hängde på kåren, räcker för mig. Aldrig klassat mina föräldrar som alkisar och skulle piska skiten ur den som påstår det.
Enligt min syn är inte Klas och Anki annorlunda än deras priviligierade omgivning. Lite fest, några glas och lite relax på Kanarieöarna. Låt dom va för fan!
Citera
2019-09-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Nu slänger jag ut grejen om GD. Från ha skrivit vettigt med ett vanligt språk, till att falla ner till ett språk som inte ens en dyslektiker på fyllan skulle använda är bara så jävla genomskinligt. Kan också vara delat konto där 2 skriver som är jättenära brysh och med samma namn, men olika stavning. Den ena kan skriva bra, den andra har problem med att uttrycka sig i text.
Då kommer vi till motivet. Om man dissar ner delar av entouraget och även skriver skit om sig själv, då blir man trovärdig på det sättet man kan leda in intresset på all falsk skit som man vill sprida och lägga skuld på andra OXÅ. Dimridåer och vi ska förväntas bli manipulerade, vi oxå, precis som Tim.
Jag vet att SE och andra vill lägga skuld på Klas och Anki. Man kan kalla det självbevarelsedrift eftersom man inte vill erkänna sin omedelbara påverkan och styrning av Tim. Elakt, javisst! Så jävla lågt, javisst! Men, tyvärr så de funkar och de använder sitt hat mot sig själva varvat med att rikta uppmärksamheten mot Tims familj. Vi ska förväntas gå på det. Inte jag! Jag hade väntat mig ett mess i inkorgen av GD men det har inte kommit ännu. Han vet att jag vet en hel del, vilket bevisat för mig att han inte är som alla tror ett rent troll. Han/dom är parasiter och det är ett nöja och se hur de varvat med skitsnack om entouraget försöker sticka in kniven i Tims familj. De respekterade inte Tim och hans familj när Tim levde, utan snackade skit om Tims familj hela tiden och även om hans partners och Ash. Mest var de irriterade på att Klas inte gav dom limitless cashcards, därför sågs han som snål.

Usch vad hemskt. Tragisk värld, ingen man kan lita på. Alla är stora egon. Har funderat på just hatet mot SE, han är säkert inte perfekt men just att det är så väldigt mkt riktat mot honom.. och så dyker det upp gamla bilder på sociala medier där han och Tim sussar sött med huvet lutandes mot varandra. Kanske var han ändå någon form av vän/ stöd..? Inte värre än de andra bryshen kanske ändå. Ingen aning.
Citera
2019-09-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Jag tycker ändå Anki borde ta ngt. Inte schyst att Klas ska behöva ta allt. Precis som om det skulle vara lättare för en part

Anki pallar inte. Klas är bättre på att gå in i en proffs position och hedra Tims minne. Båda lider troligen lika mkt. Båda har också starka känslor om Tims omgivning/vänner, ja jag vet fråga inte varför. Klas väljer att gå vidare och undvika skuldfrågor med respekt för Tims val och minne. Anki är mer känslomässig, säkert därför hon är en konstnär inom skådespeleri. Hon vill sörja och vara arg, uppgiven och ledsen i fred. Klas gör ett utmärkt jobb, varför tvinga in Anki i något som hon kanske inte mäktar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in