Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-09-04, 15:45
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seykalajast
Fast in all fairness... när hon sörjde honom var det fel och folk påpekade att dom faktiskt inte var tillsammans när han gick bort och att hon bara använde hans namn. Hon gick vidare.. träffade en ny... och nu tycker folk att hon borde sörja honom längre eftersom hon älskade honom och de var ett par.

Ändå har hon aldrig påstått att de var tillsammans på slutet, hon har bara uttryckt sin sorg, uttryckt sitt sätt att gå vidare, och nu uttrycker ny kärlek. Precis så som livet fungerar för alla.

Hur hon än gör får hon ju skit. Vem som helst hade till slut lackat och vässat klorna i det läget.

Tycker hon verkar konstig.. I brevet skrev hon som om dom fortfarande va tillsammans när han dog. Och varför skriva privata saker i ett brev till honom på instagram? Kanske för att få uppmärksamhet men i brist på respekt för Tim då han ville att förhållandet skulle vara hemligt. Men nu kunde ju inte Tim säga emot längre så hon avslöjade allt, vidrigt. Och kommentaren är också riktigt vidrig, som om det inte spelar nån roll längre att han är död. Frågan är om hon verkligen älskade honom (hon ville ju ha ett öppet förhållande) eller om hon var en av alla som utnyttjade honom
Citera
2019-09-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Tycker hon verkar konstig.. I brevet skrev hon som om dom fortfarande va tillsammans när han dog. Och varför skriva privata saker i ett brev till honom på instagram? Kanske för att få uppmärksamhet men i brist på respekt för Tim då han ville att förhållandet skulle vara hemligt. Men nu kunde ju inte Tim säga emot längre så hon avslöjade allt, vidrigt. Och kommentaren är också riktigt vidrig, som om det inte spelar nån roll längre att han är död. Frågan är om hon verkligen älskade honom (hon ville ju ha ett öppet förhållande) eller om hon var en av alla som utnyttjade honom

Huruvida hon är konstig ger ingen anledning till att ge sig på henne, eller någon annan.

Jag tolkade inte alls hennes brev som att de var tillsammans. Tvärtom läste jag ord från en tjej som var fullkomligt förstörd över att någon hon älskat tagit sitt liv. Jag har själv känt den sorgen, och själv vänt mig till sociala medier för att på något konstigt sätt göra minnen verkliga igen, för det är så det känns när andra kan läsa om dem och dela dem med en.

Du väljer att tolka hennes reaktioner från DIN synvinkel.. och den synvinkeln har faktiskt noll koll på något alls. När man har noll koll låter man bli att kasta skit. Det är inte svårare än så.
Kan man inte vara schysst är det bättre att vara tyst.

De som faktiskt vet kan däremot reagera, men det är få av oss som vet något alls.
Citera
2019-09-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narakaa
Tommy K är väl känd för att vara impulsiv och handla i stridens hetta?
Han var naturligtvis upprörd och ledsen. Gissar att han dessutom sett True Stories och blivit påverkad som alla andra.

TK satte inne på behandling just då.
Citera
2019-09-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalva
Jag har inte sett det här. Det är dock gamla nyheter. Det är konstigt om ingen publicerade det. Om någon har lagt ut den här tar jag bort länken senare

https://imgur.com/a/g1JhZ95

Så tillbaka till Tereza käbblet 🙄..
Tjejen som mobbade och då just ticksen vilket han troligtvis inte uppskattade som också tog andra drogen än alkohol, som ville ha ett öppet förhållande när han ville satsa och som berättar intima detaljer för hela världen han garanterat inte velat dela om han levt, men nu gör han ju inte det som hon mycket riktigt påpekar. Respekt.. ?
Citera
2019-09-04, 18:22
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Huruvida hon är konstig ger ingen anledning till att ge sig på henne, eller någon annan.

Jag tolkade inte alls hennes brev som att de var tillsammans. Tvärtom läste jag ord från en tjej som var fullkomligt förstörd över att någon hon älskat tagit sitt liv. Jag har själv känt den sorgen, och själv vänt mig till sociala medier för att på något konstigt sätt göra minnen verkliga igen, för det är så det känns när andra kan läsa om dem och dela dem med en.

Du väljer att tolka hennes reaktioner från DIN synvinkel.. och den synvinkeln har faktiskt noll koll på något alls. När man har noll koll låter man bli att kasta skit. Det är inte svårare än så.

De som faktiskt vet kan däremot reagera, men det är få av oss som vet något alls.

Och du vet sanningen? Lol. Jag skriver inte det för att jag inte gillar henne utan för vad som kommit fram här och på andra ställen. Just det, det är min åsikt så du behöver ens inte bry dig.
Dessutom har nu hennes nya kille Morten (som kände Tim) gjort en remix av Tims låt... osmakligt.
Citera
2019-09-04, 18:33
Medlem
Citat:
Och du vet sanningen? Lol. Jag skriver inte det för att jag inte gillar henne utan för vad som kommit fram här och på andra ställen. Just det, det är min åsikt så du behöver ens inte bry dig.
Dessutom har nu hennes nya kille Morten (som kände Tim) gjort en remix av Tims låt... osmakligt.

Lolla på du.. hade du läst ordentligt hade du sett att jag inte påstår mig veta någon sanning. Men läsförståelse verkar inte vara din starka sida.
Citera
2019-09-04, 18:45
Medlem
Jag är ledsen om jag saknade dina meddelanden @goaldigger, om du redan har svarat, berätta för mig och jag kommer att söka efter dina meddelanden. Du sa att inlägget om ayahuaska togs bort efter Tims död för att undkomma alla länkar till droger. Betyder det att hans död faktiskt är relaterat till droger? Och i så fall varför beslutade Klas att nämna droger i intervjun? Jag tror att vissa detaljer kan förbli gömda fram till denna dag, såvida han inte berättade för det.
Citera
2019-09-04, 19:21
Medlem
-os avatar
Citat:

Snarare du som projicerar din egna fjortis-världsbild och känner igen dig i Tereza.

Tereza har garanterat någon personlighetsstörning och min gissning är fortsatt att hon var en del i att Tim valde att avsluta just där och då.

Informationen vi har:

- Enligt goaldigger så insåg Tim i Oman att hans nära vänner bara utnyttjar honom.

- Sean la upp 2 olika poster via Mode som involverar Tereza. Den sista just den 20/4.

- Tereza la upp bilder i samband med det på sig själv, sin son och sitt ex (pappan).

- Tim tar sitt liv.

- Tereza lägger upp osmakliga poster med intima detaljer som Tim uppenbarligen inte ville att världen skulle få ta del av.

- Tereza fortsätter posta intima detaljer och bilder in i absurdum.

- Tereza väljer att bli tillsammans med en bekant till Tim och även en DJ som är från norden.

Ändå sitter du här och försvarar henne bara för att i förlängningen försvara ditt egna tankesätt och beteende. Hoppas du förstår att du skämmer ut dig själv.
Senast redigerad av -o 2019-09-04 kl. 19:24.
Citera
2019-09-04, 19:31
Medlem
Citat:
Orkade inte läsa igenom din skit ordentligt

Människan har ett enormt behov av att ständigt försvara Tereza i den här tråden - inte för att den känner Tereza övh men för att den helt enkelt känner igen sig själv i Tereza. Slår vad om att Terezas brist på anständighet, empati och respekt när hon öppet skriver på sina nya pojkväns Instagram att hennes döda pojkvän minsann var en "stor pojke" och "fattade sitt eget beslut" när han tog livet av sig själv också bara handlar om "sorg"...
Senast redigerad av ambitchous 2019-09-04 kl. 19:36.
Citera
2019-09-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Snarare du som projicerar din egna fjortis-världsbild och känner igen dig i Tereza.

Tereza har garanterat någon personlighetsstörning och min gissning är fortsatt att hon var en del i att Tim valde att avsluta just där och då.

Informationen vi har:

- Enligt goaldigger så insåg Tim i Oman att hans nära vänner bara utnyttjar honom.

- Sean la upp 2 olika poster via Mode som involverar Tereza. Den sista just den 20/4.

- Tereza la upp bilder i samband med det på sig själv, sin son och sitt ex (pappan).

- Tim tar sitt liv.

- Tereza lägger upp osmakliga poster med intima detaljer som Tim uppenbarligen inte ville att världen skulle få ta del av.

- Tereza fortsätter posta intima detaljer och bilder in i absurdum.

- Tereza väljer att bli tillsammans med en bekant till Tim och även en DJ som är från norden.

Ändå sitter du här och försvarar henne bara för att i förlängningen försvara ditt egna tankesätt och beteende. Hoppas du förstår att du skämmer ut dig själv.

Låt oss bara konstatera att psykologi, logik eller tolkning av text inte är dina starka sidor.
Citera
2019-09-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambitchous
Människan har ett enormt behov av att ständigt försvara Tereza i den här tråden - inte för att den känner Tereza övh men för att den helt enkelt känner igen sig själv i Tereza. Slår vad om att Terezas brist på anständighet, empati och respekt när hon öppet skriver på sina nya pojkväns Instagram att hennes döda pojkvän minsann var en "stor pojke" och "fattade sitt eget beslut" när han tog livet av sig själv också bara handlar om "sorg"...

Låt oss bara konstatera att psykologi, logik eller tolkning av text inte är dina starka sidor.
Citera
2019-09-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambitchous
+1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in