2012-08-01, 10:29
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Ingen som har ett svar på min fråga ovan? Måste man redigera i datorn eller går det att fixa i telefon?
Det är bäst att göra det i datorn. Du får du skapa två lager - ett på dig och ett på bakgrunden.

Citat:
Ursprungligen postat av infashion
Jag har visserligen inte instagram, men har ändå sett några bilder. Är de inte i förhållande 1:1 och det är därför du måste beskära då din kamera tar 2:3 eller liknande? Alltså att instagram-bilderna är kvadratiska och de du fotar rektangulära?
612x612 - Ja, de är kvadratiska. Du kan ställa in i kameran att ta 1:1 bilder, jag gör oftast det med min Nikon D5100; när jag tar en bild så tar den automatiskt två med olika upplösningar, en för Instagram och en för portfolion.

Citat:
Ursprungligen postat av mma
En fråga, är inte helt hundra att jag kan tyda instagrams text, men måste det vara bilder man själv tagit, eller får man lägga upp vems bilder som helst?
Man behöver inte ha tagit bilderna själv, är de publika och inte skyddade så får du manipulera och använda dem hur du vill utan konstnärens tycke.

Citat:
Ursprungligen postat av mma
En ny fråga som slog mig, när jag tagit en bild i appen instagram och väljer olika effekter, kan jag välja olika ramar på olika effekter? Jag hittar bara att när man valt en effekt kan man slå av och på ramen, så det blir liksom en förvald? Eller kan jag bläddra bland olika ramar på nått vis?
Nej, det går inte. Men det finns appar som har hundratals ramar som du kan använda.
Pixlr-o-matic är en sådan app.
Citera
2012-08-01, 22:08
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Är det någon som följer hiphop-artisten Evidence på Instagram? Tycker personligen att han allt som oftast knäpper skitfeta bilder. Hur fan får han till sina bilder på det sätt han gör?

Hur får jag, om jag knäpper på mig själv till exempel, så att jag är i färg men bakgrunden svartvit?

mrevidence heter han på Instagram för er som inte följer honom men vill kika på hans foton.

Jag kollade upp den här mrevidence och det är ju skitläckra bilder. Ja har precis laddat ner gratisversionen och knappt kommit igång. Men min fråga är om man verkligen kan ta så läckra bilder som han gör med enbart instagram eller krävs det att man håller på med något annat program i datorn för att lyckas få fram dessa färger i bilderna?
Citera
2012-08-04, 18:48
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Det är bäst att göra det i datorn. Du får du skapa två lager

Antar att det är i Photoshop då alltså?
Citera
2012-08-05, 01:42
Medlem
Kan man se nån annans profilbild i en större storlek?
Citera
2012-08-05, 13:31
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Antar att det är i Photoshop då alltså?
Ja, eller i Paint.NET som även kan hantera lager.

Citat:
Ursprungligen postat av eb95
Kan man se nån annans profilbild i en större storlek?
Ja, det kan man. Börja med att logga in på www.Instagram.com på en dator. Sedan går du till: http://instagram.com/api/v1/news/inbox/ och sedan högerklickar du på sidan för att få fram källkoden(eller i chrome: view-source:http://instagram.com/api/v1/news/inbox/) och sedan ska du leta fram en länk som ser ungefär ut så här: "http://images.instagram.com/profiles/profile_191835519_75sq_1344116258.jpg".

Tada!
Citera
2012-08-07, 22:37
Medlem
sigurts avatar
Går det att ändra en bild i instagram och sen spara den till sin "cameraroll" istället för att dela den på instagram?

Ibland vill man bara ändra lite bilder och spara och testa hur det ser ut osv utan att dela den bilden till alla som följer en...
Citera
2012-08-08, 09:24
Medlem
Adobes avatar
Hur fan kan jag ta en bra kvalle bild på instagram?
Gjorde någon shout out account (för jag inte hade annat att göra), kör nu med instabot på datorn för att få ett drös med followers på den osv.

Dock har jag problem med att göra shout outs till folk, bild kvallen blir skit.
Använder Android, någon som har bra app?
Även provat routat telefonen, men verkar ha problem med det skitet, verkar inte fungera riktigt :S
Citera
2012-08-08, 17:05
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Går det att ändra en bild i instagram och sen spara den till sin "cameraroll" istället för att dela den på instagram?

Ibland vill man bara ändra lite bilder och spara och testa hur det ser ut osv utan att dela den bilden till alla som följer en...

Ja, två sätt kan du göra detta på. Det första är att stänga av din data-anslutning och starta upp Instagram. Du väljer sedan ett foto och när du är nöjd så klicka vidare till "Dela/Upload"-sidan. Väl där så stänger du av Instagram och bilden kommer sparas i en mapp med namn "Instagram".(Jag utvecklar bara under Android så på iOS vet jag inte).

Ett annat alternativ är att använda Lightroom som numera har alla Instagram-effekter i ett paket. Då kan du ändra stora bilder, vilket är en fördel.

Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Hur fan kan jag ta en bra kvalle bild på instagram?
Gjorde någon shout out account (för jag inte hade annat att göra), kör nu med instabot på datorn för att få ett drös med followers på den osv.

Dock har jag problem med att göra shout outs till folk, bild kvallen blir skit.
Använder Android, någon som har bra app?
Även provat routat telefonen, men verkar ha problem med det skitet, verkar inte fungera riktigt :S

Ja, effekterna gör oftast bilden mörkare och då blir skärpan svårare att upptäcka(för den blir ofc sämre).

Nu antar jag att du vill ha en print-screen av din telefon. Jag rekommenderar starkt appen: aScreenshot som stödjer full upplösning samt kvalitet.
Citera
2012-08-08, 19:19
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ja, effekterna gör oftast bilden mörkare och då blir skärpan svårare att upptäcka(för den blir ofc sämre).

Nu antar jag att du vill ha en print-screen av din telefon. Jag rekommenderar starkt appen: aScreenshot som stödjer full upplösning samt kvalitet.

Aha okej
Testade installera appen, men verkar behöva ha mobilen rootad. Osäker om min telefon (HTC wildfire s) kan köra root. Läst på ett forum om att det inte riktigt går.
Samt läste om någon som fått den "bricked". Och vill inte lyckas pajja min telefon.

Så verkar fan inte finnas något bra alternativ än
Citera
2012-08-08, 19:43
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Aha okej
Testade installera appen, men verkar behöva ha mobilen rootad. Osäker om min telefon (HTC wildfire s) kan köra root. Läst på ett forum om att det inte riktigt går.
Samt läste om någon som fått den "bricked". Och vill inte lyckas pajja min telefon.

Så verkar fan inte finnas något bra alternativ än
Hmm, ska visst gå att få fram screenshot även om det inte är rootad.

1. Ladda ner Android SDK
2. Installera
3. gå till C:\Program\Android\android-sdk\tools och starta upp ddms.bat.
4. se denna bild: http://imgdrop.se/UPL/1344447705hce.png

Varsågod! (skicka PM vid problem)
Citera
2012-08-08, 23:00
Medlem
Lundinzs avatar
Här har ni en "bot" som ger dig likes,followers, auto-follow auto-like

http://www.youtube.com/watch?v=S6oyz9EjWb4
Citera
2012-08-09, 11:04
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundinz
Här har ni en "bot" som ger dig likes,followers, auto-follow auto-like

http://www.youtube.com/watch?v=S6oyz9EjWb4

Ok, har tittat lite på boten, reversat den och kan konstatera att den är ren. När man skulle logga in så kom en ruta fram och frågade efter användare och lösenord, rekommenderar att stänga den och skriva in i Instagrams ordinarie inloggning. Just den processen är säker, eftersom allt ligger krypterat och kan inte sparas av tredjepart(eller användas).

Instagram använder ett publikt API som tillåter kommentarer, likes, follows, relationships, delete comment och get info. Läs mer här: http://instagram.com/developer/

Vad man behöver är att registrera sin app för att få sitt ID som används som en del av auth, detta ID hjälper även mot spam. Instagrams API tillåter bara 5000 requests per timme, annars gers ett 503-error ut. Om ni använder boten för mycket kommer ni till sist se att det inte går att gilla bilder, just pga av gränsen är nåd. Personligen har jag ett eget ID, och jag har ett skript som körs på min server och gillar alla foto på min feed 5 gånger per dag automatiskt.

Har ni några frågor angående utvecklingen kring Instagram, eller vilka framtida planer som är planerade kan ni fråga mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in