Citat:
Det är bäst att göra det i datorn. Du får du skapa två lager - ett på dig och ett på bakgrunden.
Ursprungligen postat av Fhoob
Ingen som har ett svar på min fråga ovan? Måste man redigera i datorn eller går det att fixa i telefon?
Citat:
612x612 - Ja, de är kvadratiska. Du kan ställa in i kameran att ta 1:1 bilder, jag gör oftast det med min Nikon D5100; när jag tar en bild så tar den automatiskt två med olika upplösningar, en för Instagram och en för portfolion.
Ursprungligen postat av infashion
Jag har visserligen inte instagram, men har ändå sett några bilder. Är de inte i förhållande 1:1 och det är därför du måste beskära då din kamera tar 2:3 eller liknande? Alltså att instagram-bilderna är kvadratiska och de du fotar rektangulära?
Citat:
Man behöver inte ha tagit bilderna själv, är de publika och inte skyddade så får du manipulera och använda dem hur du vill utan konstnärens tycke.
Ursprungligen postat av mma
En fråga, är inte helt hundra att jag kan tyda instagrams text, men måste det vara bilder man själv tagit, eller får man lägga upp vems bilder som helst?
Citat:
Nej, det går inte. Men det finns appar som har hundratals ramar som du kan använda.
Ursprungligen postat av mma
En ny fråga som slog mig, när jag tagit en bild i appen instagram och väljer olika effekter, kan jag välja olika ramar på olika effekter? Jag hittar bara att när man valt en effekt kan man slå av och på ramen, så det blir liksom en förvald? Eller kan jag bläddra bland olika ramar på nått vis?
Pixlr-o-matic är en sådan app.