2012-07-11, 12:40
Medlem
mmas avatar
En ny fråga som slog mig, när jag tagit en bild i appen instagram och väljer olika effekter, kan jag välja olika ramar på olika effekter? Jag hittar bara att när man valt en effekt kan man slå av och på ramen, så det blir liksom en förvald? Eller kan jag bläddra bland olika ramar på nått vis?
Citera
2012-07-12, 20:55
Medlem
Fhoobs avatar
Är det någon som följer hiphop-artisten Evidence på Instagram? Tycker personligen att han allt som oftast knäpper skitfeta bilder. Hur fan får han till sina bilder på det sätt han gör?

Hur får jag, om jag knäpper på mig själv till exempel, så att jag är i färg men bakgrunden svartvit?

mrevidence heter han på Instagram för er som inte följer honom men vill kika på hans foton.
Citera
2012-07-13, 21:20
Medlem
Tjena, jag vill länka en facebooksida på min instagramprofil till en länk man kan trycka på, hur gör jag?
Citera
2012-07-14, 13:49
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidbasjakob
Tjena, jag vill länka en facebook
sida på min instagramprofil till en länk man kan trycka på, hur gör jag?

Går in på Edit Profile I menyn uppe till höger och sen har du website där.
Citera
2012-07-17, 02:54
Medlem
mmas avatar
En fråga, är inte helt hundra att jag kan tyda instagrams text, men måste det vara bilder man själv tagit, eller får man lägga upp vems bilder som helst?
Citera
2012-07-17, 13:05
Medlem
xstatics avatar
Finns Instragram bara på Iphone? Vill ge upp iOS och skaffa en Windows telefon istället.
Citera
2012-07-17, 13:10
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Finns Instragram bara på Iphone? Vill ge upp iOS och skaffa en Windows telefon istället.

Finns väl på android också? Men än så länge verkar det inte finnas någon version ute på Windows Phone
Citera
2012-07-20, 11:16
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
En fråga, är inte helt hundra att jag kan tyda instagrams text, men måste det vara bilder man själv tagit, eller får man lägga upp vems bilder som helst?

Nån som har koll på detta? Hur säger reglerna om vad jag får ladda upp?
Citera
2012-07-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av craschpangboom
Någon som har tips på hur man får fler följare?

Du kan börja med att kolla mest populära och skriva "följ mig så följer jag er" eller be någon vän posta ett foto där det står "följ min vän **** plzzz"!

Det verkar vara populärt i de yngre generationerna

Citat:
Ursprungligen postat av mma
Jag kör via min nexus, hur lägger man till taggar egentligen? Gör man det som en vanlig kommentar under bilden eller?

Om jag fattat rätt är det inte lika som på Facebook utan man skriver @(namnet på den du vill tagga)
Citera
2012-07-20, 15:20
Medlem
någon som vet om man kan få större bilder? mina blir så himla små :S
Har en arc om de spelar någon roll
Citera
2012-07-23, 20:42
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Hur får jag, om jag knäpper på mig själv till exempel, så att jag är i färg men bakgrunden svartvit?

Ingen som har ett svar på min fråga ovan? Måste man redigera i datorn eller går det att fixa i telefon?
Citera
2012-07-28, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramerkramer
En fråga ang när man laddar upp bilder, man ska ju göra om bilden och beskära den osv. Men jag får aldrig med hela bilden Måste alltid beskära den så den blir mindre än orginalet. Ska det vara så att man inte kan lägga upp en stor bild? Vill inte beskära vissa bilder utan ja vill att allt ska med ju!

Jag har visserligen inte instagram, men har ändå sett några bilder. Är de inte i förhållande 1:1 och det är därför du måste beskära då din kamera tar 2:3 eller liknande? Alltså att instagram-bilderna är kvadratiska och de du fotar rektangulära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in