2012-12-31, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Jo men höjer det lyckonivån så mycket när flera anonyma "gillar" en bild? Några man aldrig träffat eller sett. Att få gilla av sina vänner och bekanta ger ju mer på något sätt.
Författare ger inte bara ut sin bok till sina vänner, musiker ger inte bara skivor till sina vänner, artister har inte bara privata gallerier... Folk som delar med sig av sina skapelser har ett inneboende behov av bekräftelse av sin omvärld.
Citera
2013-01-02, 00:59
Medlem
Är det någon som vet hur man plockar bort sitt Instagram konto, är så otroligt trött på skräpet
Citera
2013-01-02, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna...
Är det någon som vet hur man plockar bort sitt Instagram konto, är så otroligt trött på skräpet
Det är bara att ta bort det via deras hemsida.
Citera
2013-01-02, 22:34
Medlem
Ronilles avatar
Någon som vet hur man blockar någon man redan lagt till? Alltså, jag har ett konto som är privat. La till en person jag trodde visste vem det var, men det visade sig vara en liten kåtbock.

Hur tar man bort?
Citera
2013-01-02, 23:07
Medlem
Kenzas avatar
Har ett väldigt konstigt problem med instagram.
Måste nämna att Facebook och Twitter fungerar felfritt.

Varje gång jag försöker ladda upp en bild på Instagram så stängs appen av direkt och jag hamnar bland alla mina appar igen. Detta sker när jag tar en bild med Instagrams kamera eller om jag försöker ta en bild direkt via mitt galleri. Kan alltså inte ladda upp en bild på något sätt.

Någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2013-01-03, 02:33
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenza
Har ett väldigt konstigt problem med instagram.
Måste nämna att Facebook och Twitter fungerar felfritt.

Varje gång jag försöker ladda upp en bild på Instagram så stängs appen av direkt och jag hamnar bland alla mina appar igen. Detta sker när jag tar en bild med Instagrams kamera eller om jag försöker ta en bild direkt via mitt galleri. Kan alltså inte ladda upp en bild på något sätt.

Någon som vet vad felet kan vara?

Har samma problem och jag använder Samsung S3.. sjukt jobbigt
Citera
2013-01-03, 14:08
Medlem
Kenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo

Riktigt konstigt... Jag skulle tro att det är någon inställning på telefonen. Men hittar verkligen inte vad det kan vara för någon...

Mycket tacksam för hjälp!
Citera
2013-01-04, 10:51
Medlem
flashbackstalkers avatar
Försöker hitta mina facebook-vänner men får felmeddelande:

Citat:
Facebook-inloggningen misslyckades. Se till att du har gett Instagram tillåtelse att använda facebook i iOs-inställningarna > Facebook

Jag har iPhone 5. Godkänt instagram inne på "integritetsskydd"-"Facebook" också inne på "inställningar"-"Facebook". Även avinstallerat både facebook- och instagram-appen, men det funkar fan fortfarande inte..

Snälla, hjälp mig!!
Citera
2013-01-04, 19:37
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo

Citat:
Ursprungligen postat av Kenza
Riktigt konstigt... Jag skulle tro att det är någon inställning på telefonen. Men hittar verkligen inte vad det kan vara för någon...

Mycket tacksam för hjälp!

Hej!

Det vanligaste problemet är att mobilen har tagit åt sig för mycket minne. Detta vet jag eftersom Android hanterar sådana situationer; stänger av appen. Vad ni ska göra är att starta om er mobil och testa direkt efter uppstart. Detta kommer fungera till 90%.

Jag rekommenderar appen "advanced task killer", den frigör minne så ni slipper starta om er mobil.

När ni ändå ska fixa detta problem så avinstallera Instagram och ladda ner den igen genom er app store.
Citera
2013-01-04, 19:43
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Alltså jag måste fråga. Vadfan är grejen med instagram om man har facebook? Är det de där jävla filterna eller?! Är det inte smidigare att samla allt på ett enda ställe? Är ju helt jävla efterblivet användargränssnitt på datorn också.
Nej, man behöver inte dela på facebook. Jag brukar dela på Tumblr också. Kom ihåg att jag sa "dela". Alternativet är frivilligt. Du behöver inte ens ha Facebook för att ha Instagram.

Citat:
Ursprungligen postat av nazdarovja
Hej!

Jag undrar lite grann över hur väl offentligt man framstår i appen.

Som jag har förstått det så kan du inte se vilka bilder en person gillat såvida du inte följer denne. Eller att personen har kopplat kontot till till exempel facebook och du ser deras "likes" där. Right?

Men att om man följer någon så får du, i appen, se vilka foton denne gillat.
Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av nazdarovja
Men jag vill inte att vem som helst ska se vad för hemska bilder jag gillat så då undrar jag om det finns en funktion som gör att man måste acceptera en "follower" innan denne kan följa en.

Enda jag har kommit på är att sätta sin profil som privat så att inte vem som helst kan se mina "likes" men jag vill ju ändå ha en offentlig profil. Bara att bilder JAG gillar INTE ska synas för allmänheten.

Insyn någon? Tack på förhand
Aj, nej det finns inget sådant. Följer din följare mer än 1000 konto så kan man inte se vad andra gillat eftersom det blir för mycket data. Tänk dig över 1000 personer som gillar bilder hela tiden. Kanske inte så rolig stream. På facebook är det möjligt, stäng av att facebook inte får tillgång till instagram så är iaf problemet löst på facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Försöker att koppla mitt Insta-konto med mitt FB-konto men det går inte..

När jag försöker aktivera FB sharing inne i Instagram så står det att jag måste gå in i Inställningar och tillåta att Insta får tillgång till FB. Något som jag redan har gjort alltså..

Twitter och alla andra funkar ju att länka till (såklart..). Har även testat att installera om båda apparna, men icke..

Någon som vet vad som kan vara fel?

iPhone 4 - iOS 6.0.1 (NON-jailbreak)
Kolla PM.
Citera
2013-01-04, 23:58
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Fy helvete vad alla spammar med hashtags nuförtiden och alla är mer eller mindre missvisande, vilket jag finner något störande.
Citera
2013-01-05, 00:48
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Nej, man behöver inte dela på facebook. Jag brukar dela på Tumblr också. Kom ihåg att jag sa "dela". Alternativet är frivilligt. Du behöver inte ens ha Facebook för att ha Instagram.

Men vad är då grejen med att ha Instagram om man har Facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in