2018-01-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nu svamlar ir5 igen.
...
Hur ska Iran ”spåra” en cgs i indiska oceanen? Med småbåtar som knappt klarar två meter vågor??? Eller från passagerarplan? Man har ju hört massa skumma ideer från ir!! Eller från era osynliga drönare som igen ser enligt ir?

Piloter och sjömän från skumma flygplan och handelsskepp springer till närmsta betaltelefon när de anländer hamn och flygplats och ringer till Teheran om att de sett ett amerikanskt fartyg.

Sedan att den informationen kommer att vara inaktuell och total ointressant då den inte kommer att innehålla nog exakt information gällande koordinatorer och info om kurs och fart är inget han kommenterar.

Vad gäller flygplan så även om de inte flyger i de normala luftkorridorerna så flyger de för högt för att se nåt.

Vad gäller lastfartyg så även om de inte seglar efter de normala rutterna så kommer USA att veta om fartyget långt i förväg och vill de inte ses av det kan de utan problem undvika det alternativt så låter de sig upptäckas för att direkt efter det ändra kurs så att fel information går vidare.

Men att flygplanen och fartygen skulle följa alternativa rutter är inte troligt då de kostar mer i tid och bränsle vilket båda kostar pengar. Vidare att de skulle ha ett nära samarbete med Teheran är inte heller troligt då det skulle riskera att kosta dem kunder om det blir ett skarpt läge och kontakten kommer ut.
Citera
2018-01-17, 10:10
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Iran har många alternativ.. väldigt många och hitills har Iran bevisat sin förmåga mer än vad USA gjort. Ballistiska missiler med precision.. kryssningsmissiler med precision.. UAV med precision..
förmåga att nå Europa..
https://m.youtube.com/watch?v=LnOBdFqY5pk
jag tror inte någon skojar om sånt.. ska John rädda ?

Ska du rädda dina västerländska flotta med en sån mentalitet———> https://m.youtube.com/watch?v=MwNUMM4iRb0
Lyssna på ”männen”
Oooh GOD ... oooh GOD vad jag behöver dig nu medan jag våldtagit människor.. ser du hur svaret kommer?? Tänk dig nu ballistiska ”robotar” mot sjömål och hur galna människorna blir där inne.. tänk lite..
Fortfarande bara snömos. Kan du inte ens anstränga dig lite istället för att bara svamla?
Citera
2018-01-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Piloter och sjömän från skumma flygplan och handelsskepp springer till närmsta betaltelefon när de anländer hamn och flygplats och ringer till Teheran om att de sett ett amerikanskt fartyg.

Sedan att den informationen kommer att vara inaktuell och total ointressant då den inte kommer att innehålla nog exakt information gällande koordinatorer och info om kurs och fart är inget han kommenterar.

Vad gäller flygplan så även om de inte flyger i de normala luftkorridorerna så flyger de för högt för att se nåt.

Vad gäller lastfartyg så även om de inte seglar efter de normala rutterna så kommer USA att veta om fartyget långt i förväg och vill de inte ses av det kan de utan problem undvika det alternativt så låter de sig upptäckas för att direkt efter det ändra kurs så att fel information går vidare.

Men att flygplanen och fartygen skulle följa alternativa rutter är inte troligt då de kostar mer i tid och bränsle vilket båda kostar pengar. Vidare att de skulle ha ett nära samarbete med Teheran är inte heller troligt då det skulle riskera att kosta dem kunder om det blir ett skarpt läge och kontakten kommer ut.

Kan du försöka få IR5 att förstå detta är du kung!
Citera
2018-01-17, 17:33
Medlem
Citat:
Nu svamlar ir5 igen.
Återigen är dom inte i eller utanför viken. Dom är 2000 km bort. Dit Iran ej når. O sen lär dom ha nån cgs i medelhavet.

Svamla gör du och ni som flyttar in och ut på flytande skräpet. Jag har redan sagt att USA bör befinna sig på 2000 km+!

Medelhavet??
Spelar ingen roll vad det gäller buildupen,, vare sig du är i Japan eller Grönland med ditt flytande hangarfartyg så behöver du genomföra en buildup i viken.

Iran kan spåra.. ja
Du måste vara på allvar dum person om du tror att Iran inte har sådan kompetens. Titta lite på NASA och deras anställda, eller egna KTH,CHALMERS eller MIT. Där hittar du många med kompetens från Iran och tänk då att dessa som tog sig dit inte kommer från deras militära högskolor, där eliten studerar.
Att ifrågasätta sånt här tycker jag är motsägelsefullt. Eftersom attacker från hangarfartyget ska ske av just denna anledning nämligen att stoppa utvecklingen. En annan fråga är varför öht USA ska anfalla Iran?? Som strider mot alla överenskommelser och avtal?!!

Men 2000km+
Kommer kan Iran tex använda varianter av Qadr

Qadr 1F. 1950 km testats mot sjömål!!
Qadr 1H 1650 km
Qade 1S. 1350 km
https://m.youtube.com/watch?v=aIH1mHXM_Pw

Och jag tror inte Iran visar upp allt, utan man testar sina motorer när man främst skickar upp satelliter. Det är då du kan se förmågan och räckvidden.
Citera
2018-01-17, 18:28
Medlem
Citat:
Svamla gör du och ni som flyttar in och ut på flytande skräpet. Jag har redan sagt att USA bör befinna sig på 2000 km+!

Medelhavet??
Spelar ingen roll vad det gäller buildupen,, vare sig du är i Japan eller Grönland med ditt flytande hangarfartyg så behöver du genomföra en buildup i viken.

Iran kan spåra.. ja
Du måste vara på allvar dum person om du tror att Iran inte har sådan kompetens. Titta lite på NASA och deras anställda, eller egna KTH,CHALMERS eller MIT. Där hittar du många med kompetens från Iran och tänk då att dessa som tog sig dit inte kommer från deras militära högskolor, där eliten studerar.
Att ifrågasätta sånt här tycker jag är motsägelsefullt. Eftersom attacker från hangarfartyget ska ske av just denna anledning nämligen att stoppa utvecklingen. En annan fråga är varför öht USA ska anfalla Iran?? Som strider mot alla överenskommelser och avtal?!!

Men 2000km+

Qadr 1H 1650 km
Qade 1S. 1350 km

Och jag tror inte Iran visar upp allt, utan man testar sina motorer när man främst skickar upp satelliter. Det är då du kan se förmågan och räckvidden.
Då ställer vi bara CSG 1951km från Iran. eller så använder man bara ubåtar. Dom behöver ingen build up.

Förklara istället hur Iran utan förvarning ska undgå bekämpning, med tanke på att markförband/flyg/kust förband inte är spridda.
Citera
2018-01-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Då ställer vi bara CSG 1951km från Iran. eller så använder man bara ubåtar. Dom behöver ingen build up.

Förklara istället hur Iran utan förvarning ska undgå bekämpning, med tanke på att markförband/flyg/kust förband inte är spridda.

Looool
Ställ den där på 1951km.. Glöm inte att Iran endast testat dessa på avstånden som jag skrev.. med hög träffsäkerhet..

Om de har fått satelliter i rymden med frog7 derivat, så når Iran vart som helst.. Men precision och räckvidd är två helt olika saker.

Iran är redan i ”amadebash”, detta innebär att Iran har allt redo eftersom USA hotar Iran med jämna mellanrum.. även så Sepah e Quds.. Irans högsta ledare har gett tillstånd till IRGC-befäl att påbörja när man känner för det..
Det här är ett krig USA inte vill vara med i.. utan det är Israel som insisterar..

Assymetrisk förhållningssätt innebär också att vara alert.
Citera
2018-01-17, 18:49
Medlem
Citat:
Looool
Ställ den där på 1951km.. Glöm inte att Iran endast testat dessa på avstånden som jag skrev.. med hög träffsäkerhet..

Om de har fått satelliter i rymden med frog7 derivat, så når Iran vart som helst.. Men precision och räckvidd är två helt olika saker.

Iran är redan i ”amadebash”, detta innebär att Iran har allt redo eftersom USA hotar Iran med jämna mellanrum.. även så Sepah e Quds.. Irans högsta ledare har gett tillstånd till IRGC-befäl att påbörja när man känner för det..
Det här är ett krig USA inte vill vara med i.. utan det är Israel som insisterar..

Assymetrisk förhållningssätt innebär också att vara alert.
Och den lokala hemvärnsgruppen i Blekinge säger att dom kan stoppa en landstigning minst upp till armégrupp 365 dagar om året. Det blir inte sant för att Iran hävdar att dom kan. USA har gång på gång visat att dom spöar skiten ur MENA länder på några dagar som Iran krigade med i flera år.
Citera
2018-01-17, 19:10
Medlem
Citat:

Medelhavet??

Iran kan spåra.. ja

Men 2000km+

Qadr 1H 1650 km
Qade 1S. 1350 km

Är du korkad på riktigt?

Om du kallar ett hangarfartyg för skräp så är du ungefär i en nivå som en två åring!
Ja ett hangarfartyg är flytndeom du missat det. Det är du o åter du som flyttar in det i viken. Vi andra har ju sagt att det kommer sökert ligga 2000 km om inte längre bort. Nämen har ni testat en robot som kommer ca 2000km? Hur många har ni? Om ni har en 5-600 så är det bra men ni kommer inte förbi försvaret ett hangarfartyg har. Kan ni få iväg alla samtidigt? Nej.

Jasså är det många iranier i nasa? Ja du ser dom skiter i sitt hemland med andra ord o drar till usa!

Kan ni spåra? Med?

Ja medelhavet ja. För man lär garanterat ha en csg där oxå.
Så det är återigen du som svamlar.
Nej usa lär inte anfalla iran. Finns ingen anledning. Men o andra sidan varför skulle iran anfalls ett hangarfartyg?
Citera
2018-01-17, 19:13
Medlem
Sen så behövs ingen vidare buildup som du jämt kacklar om. En csg är redo direkt. Sen om man har två tre cgs i området ja det är ingen varnigssignal precis
Citera
2018-01-17, 19:27
Medlem
Citat:
Sen så behövs ingen vidare buildup som du jämt kacklar om. En csg är redo direkt. Sen om man har två tre cgs i området ja det är ingen varnigssignal precis

CSG är inte ansvarig för hela buildupen..
Dina baser och central command .. hur gör du med dessa.. De är inte flytande.

Br, gör det i smyg ..
Citera
2020-02-09, 18:10
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Zelzal varianten jag nämnde är inte en raket utan missil. Zelzal du tänker på är Raad-varianten. Vad som menas med reentry gäller "terminala fasen", SR och även MRBMs håller vanligen "endo-atmospheric" i Midcourse.. men det är lite olika..

Fel!
Zelzal (variant), det var vad jag skrev och inget annat. Zelzal finns i flera "varianter" och missilen finns också! Zelzal finns även med MRV medan även X och Y såsom Qadr F/H är väldigt väldigt farliga och provats även i dess varianter mot sjömål.

Raad 500 med TVC nozzle. https://www.youtube.com/watch?v=dlXRsy1xSyo
Nån har inside info här om Raad.
Seriöst, den här diskussionen har vi haft för längesen. Den lämnar atmosfären.
Citera
2020-05-14, 19:05
Medlem
Är det inte ganska intressant att den roboten som ska döda ett hangarfartyg knappt når någon verkan på små roddbåtar när de skjuter sina egna små båtar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in