2018-01-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Huuuuur??? Att säga att någon gör det??!!!
..
tror du Iran sitter där hjälplös och gör inget??

Du nämner saker men du berättar inte HUR??????????! Förstår du vad jag menar?????
Hur tänker du göra det?

Hur tänker du besegra Irans LV innan du förvandlas till grus..
Man använder Humint/Signint och skjuter därefter sina kryssningsrobotar mot valda mål. Flygplatser, hamnar, militära förläggningar fabriker och allt du kan tänka dig. Den förmågan har USA som bekant och har visat gång på gång.
Citera
2018-01-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Man använder Humint/Signint och skjuter därefter sina kryssningsrobotar mot valda mål. Flygplatser, hamnar, militära förläggningar fabriker och allt du kan tänka dig. Den förmågan har USA som bekant och har visat gång på gång.

Spelar ingen roll hur många gånger du förklarar för Ir5:an. Spelar ingen roll vad vilka fakta o bevis du kommer med. Han kommer inte tro på dig. Spelar ingen roll om iran asvalteras han kommer inte tro på det. Så det är ingen ide att fortsätta . Vi alla normala vet att iran inte kan sänka ett hangarfartyg i denna stund.
Citera
2018-01-15, 18:13
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Jag har ju redan presenterat ett anta sätt som IRAN skulle kunna sänka amerikanska fartyg samt hangarfartyget.

Innanföe viken kan Iran med hjälp av sina missiler göra saken väldigt enkelt.. massiv attack med Fateh derivat, khalije fars..hormuz..

Strax innan sundet kan man ju använda FACs , man kan använda sig av olika kryssningsmissiler beroende på läget.

Nu nämner du en massa materiel och inte HUR man skulle kunna genomföra det. En viss skillnad, vilket du som självpåstått strategiskt och taktiskt geni säkert förstår.
Dvs, du har fortfarande bara presenterat snömos. Försök igen
Citera
2018-01-16, 18:58
Medlem
Citat:
Om USA anfaller Iran så kommer USA att inledningsvis förbekämpa samtliga miltära mål med robot från 2000km+ därefter ta totalt luftherravälde med CSGs och markoperativa flygplan för att slutligen anfalla med Marinkåren och 101 luftburna. Det är på sin höjd operativnivå.

Förbekämpa?
Du upprepar samma sak igen..
Du är utanför viken och Iran förbekämpar dina markoperativa förmågor med hjälp av sina ballistiska robotar, efter att sett tecken på en buildup.

Vad ska du nå när du inte har några plan uppe? Medan Iran spårar hangarfartyget i förväg, strax under en buildup.
Du är begränsad någonstans mitt i ingenstans!! Tänker du avfyra robotar? Det låter som Las Vegas mitt i öknen.
Citera
2018-01-16, 19:14
Medlem
Citat:
Förbekämpa?
Du upprepar samma sak igen..
Du är utanför viken och Iran förbekämpar dina markoperativa förmågor med hjälp av sina ballistiska robotar, efter att sett tecken på en buildup.

Vad ska du nå när du inte har några plan uppe? Medan Iran spårar hangarfartyget i förväg, strax under en buildup.
Du är begränsad någonstans mitt i ingenstans!! Tänker du avfyra robotar? Det låter som Las Vegas mitt i öknen.
Det behövs inget build up för att nedkämpa alla högvärdiga mål. Du hävdar gång på gång att Iran kan se en "build up" Hur då? en hemlig skriftlig order att göra LV eldbered kl K och att samtliga Marina enheter klockan K ska avlossa sina markmålsvapen mot mål X. Det behövs ingen Build up för det.
Citera
2018-01-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Nu nämner du en massa materiel och inte HUR man skulle kunna genomföra det. En viss skillnad, vilket du som självpåstått strategiskt och taktiskt geni säkert förstår.
Dvs, du har fortfarande bara presenterat snömos. Försök igen

Genomföra?? Tror du att USA ens hinner tänka? Du vill att folk ska tro att moderna ballistiska missiler är något att skoja med??
De kan använda MaRV/MRV över ett område.. Tror du fartygens elektronik tål sånt?
Jag tror inte och ingen vettig människa tror det heller..

Och sätter inte ribban här på vad som relevant fakta.. folk har hjärnor och kan tänka..
Citera
2018-01-16, 19:46
Medlem
Citat:
Det behövs inget build up för att nedkämpa alla högvärdiga mål. Du hävdar gång på gång att Iran kan se en "build up" Hur då? en hemlig skriftlig order att göra LV eldbered kl K och att samtliga Marina enheter klockan K ska avlossa sina markmålsvapen mot mål X. Det behövs ingen Build up för det.

Hur då??
Hur tror du?

De tar hand om all kommunikation i området. De kan se saker.. de kan se om konstiga förflyttningar sker.. De har strateger, planerare.. de har sensorer och spioner. Hur då? På många sätt men frågan är hur USA kan göra sina hostoriska drag??? För vi övriga har inte sett en sådan utmaning i modern tid..

Hur då?

https://m.youtube.com/watch?t=19s&v=TIOzRlSTHaE

Hur??
Där har du USAs bästa kvalité av spionage..
om Iran uppräcker och får det att landa.. är det synd om dina F-18 och stora bombplan och awacs .. jag tror du hade sett en liknande sak hända med amerikanska F-16 och F-18 om cirkusen hade fortsatt den där dagen med båtarna..
Citera
2018-01-16, 19:53
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Genomföra?? Tror du att USA ens hinner tänka? Du vill att folk ska tro att moderna ballistiska missiler är något att skoja med??
De kan använda MaRV/MRV över ett område.. Tror du fartygens elektronik tål sånt?
Jag tror inte och ingen vettig människa tror det heller..

Och sätter inte ribban här på vad som relevant fakta.. folk har hjärnor och kan tänka..
Och fortfarande inte ett smack om HUR IRI ska sänka eller allvarligt skada ett hangarfartyg. Bara svammel
Citera
2018-01-16, 20:33
Medlem
Citat:
Och fortfarande inte ett smack om HUR IRI ska sänka eller allvarligt skada ett hangarfartyg. Bara svammel

Iran har många alternativ.. väldigt många och hitills har Iran bevisat sin förmåga mer än vad USA gjort. Ballistiska missiler med precision.. kryssningsmissiler med precision.. UAV med precision..
förmåga att nå Europa..
https://m.youtube.com/watch?v=LnOBdFqY5pk
jag tror inte någon skojar om sånt.. ska John rädda ?

Ska du rädda dina västerländska flotta med en sån mentalitet———> https://m.youtube.com/watch?v=MwNUMM4iRb0
Lyssna på ”männen”
Oooh GOD ... oooh GOD vad jag behöver dig nu medan jag våldtagit människor.. ser du hur svaret kommer?? Tänk dig nu ballistiska ”robotar” mot sjömål och hur galna människorna blir där inne.. tänk lite..
Senast redigerad av IR5 2018-01-16 kl. 20:47.
Citera
2018-01-16, 22:18
Medlem
Nu svamlar ir5 igen.
Återigen är dom inte i eller utanför viken. Dom är 2000 km bort. Dit Iran ej når. O sen lär dom ha nån cgs i medelhavet.
Ja med all säkerhet så skickar dom iväg ett par hundra kryssmissiler. Man slår ut viktiga mål. Vad är viktigt? Det vet usa om. Med all säkerhet LV, kommunikation , flygfält osv. Efter det kan man ha totsl kontroll över luften. Detta hsr vi pratat pm flera ggr. Så har Usa gjort fler ggr.
Hur ska Iran ”spåra” en cgs i indiska oceanen? Med småbåtar som knappt klarar två meter vågor??? Eller från passagerarplan? Man har ju hört massa skumma ideer från ir!! Eller från era osynliga drönare som igen ser enligt ir?

Befinner sig en cgs så pass långt bort kan ni inte skada den. Man kommer inte förbi försvaret. Inne i viken? Visst finns chans.
Citera
2018-01-16, 22:20
Medlem
Citat:

Han kommer alltid med svammel. Så är det. Låt han skriva av sig så tröttnar han
Citera
2018-01-16, 22:36
Medlem
Citat:
Hur då??
Hur tror du?

De tar hand om all kommunikation i området. De kan se saker.. de kan se om konstiga förflyttningar sker.. De har strateger, planerare.. de har sensorer och spioner. Hur då? På många sätt men frågan är hur USA kan göra sina hostoriska drag??? För vi övriga har inte sett en sådan utmaning i modern tid..

Hur då?

https://m.youtube.com/watch?t=19s&v=TIOzRlSTHaE

Hur??
Där har du USAs bästa kvalité av spionage..
om Iran uppräcker och får det att landa.. är det synd om dina F-18 och stora bombplan och awacs .. jag tror du hade sett en liknande sak hända med amerikanska F-16 och F-18 om cirkusen hade fortsatt den där dagen med båtarna..
Nej man kan ge WO när robotarna skjuts från ubåtarna. Iran har inte 1:00 i stridsberedskap övertiden. Du förstår inte skillnaden på ett hangarfartyg och dennes tid till att gå till klart skepp och hur lång tid det tar att mobilisera markförband och sprida dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in