2012-08-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Frågan är varför många har en så harmlös syn på Hare Krishna som rörelse.

Jag hade också en ganska harmlös syn på dem innan jag läste boken "Sektbarn". Då insåg jag att de verkligen har betett sig som arslen. Frågan är hur mycket som finns kvar av deras beteenden nuförtiden. Familjen i Från Sverige till himlen verkade ju relativt vettiga. Döttrarna hade t.ex. normala frisyrer.

Läs boken. Står bl.a. om Knutby, vilka också visade sig vara fullblodsgalningar vilket jag inte visste.
Citera
2012-08-28, 08:13
Medlem
Kobolds avatar
Hare Krishna är inte ens någon riktig religion i den meningen att det skulle finnas en "tro" på något i grunden för rörelsen. Det handlar rätt och slätt om några perversa äckel som blev ertappade med att bedriva en barnsexkult som ljög ihop en "religion" (med lite hinduism och new age som inspiration) som ursäkt för att eventuellt slippa straff. För att ge sken av seriös religion rekryterade man en bunt nyttiga idioter som fick agera som mänsklig sköld mot omvärlden medan övergreppen fortsatte. Det är här Död o återfödd kommer in. Han är en förvirrad stackare som har blivit lurad att skydda perversa skurkar. Det är tragiskt.
Citera
2012-08-29, 15:33
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Hare Krishna är inte ens någon riktig religion i den meningen att det skulle finnas en "tro" på något i grunden för rörelsen. Det handlar rätt och slätt om några perversa äckel som blev ertappade med att bedriva en barnsexkult som ljög ihop en "religion" (med lite hinduism och new age som inspiration) som ursäkt för att eventuellt slippa straff. För att ge sken av seriös religion rekryterade man en bunt nyttiga idioter som fick agera som mänsklig sköld mot omvärlden medan övergreppen fortsatte. Det är här Död o återfödd kommer in. Han är en förvirrad stackare som har blivit lurad att skydda perversa skurkar. Det är tragiskt.
Gaudiya Vaisnavaism som ISKCON baseras är äldre än New Age dessutom baseras New age delvis på vetenskap vilket verkar vara någonting som Hare krishna - rörelsen uppenbarligen inte tror särskilt mycket på. Dessutom skedde inga övergrepp under 60 talet utan först under 70 talet så då borde de ha skapat rörelsen under 70 talet om det stämde att det var för att täcka upp för barnvåldtäkter något som förövrigt inte vad vi vet skett sen 80 talet.
Senast redigerad av The Beach boy 2012-08-29 kl. 15:59.
Citera
2012-08-31, 13:26
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Testar forumets astronomikunniga med ett litet smakprov (ur det som komma skall) här:

https://www.flashback.org/t1951859
en fråga DoÖ; anser du även att alla andra stjärnor och planeter i universum kretsar runt jorden?
Citera
2012-08-31, 13:28
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
en fråga DoÖ; anser du även att alla andra stjärnor och planeter i universum kretsar runt jorden?

I vårt specifika himlavalv (Brahmas världsägg), ja!
Citera
2012-08-31, 13:30
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Så du förnekar gravitationen?
Citera
2012-08-31, 13:40
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Så du förnekar gravitationen?

Nej, jag förnekar bara tolkningen av gravitationen!
Citera
2012-08-31, 13:41
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Vad postulerar du istället då?
Citera
2012-08-31, 13:42
Medlem
Litenklens avatar
Citat:

Hur långt ut sträcker sig vårt specifika himlavalv??
Sen hur definierar du:vårt specifika himlavalv?
Senast redigerad av Litenklen 2012-08-31 kl. 13:44.
Citera
2012-08-31, 13:46
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:

Skulle du kunna visa en modell för hur gravitation fungerar enligt dig och hur solsystemet egentligen ser ut?
Citera
2012-08-31, 13:47
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Vad postulerar du istället då?

Allt kommer att förklaras i minsta detalj i den kommande tråden. Har inte tid att påbörja nya diskussioner just nu...
Citera
2012-08-31, 13:48
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Skulle du kunna visa en modell för hur gravitation fungerar enligt dig och hur solsystemet egentligen ser ut?

Allt detta kommer att avhandlas i den kommande tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in