2012-08-16, 20:42
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Allt detta och mycket därtill kommer du få svar på i min artikel/skrift som jag kommer publicera på Konspirations-forumet. Har upptäckt att under dessa 4 månader som gått sedan jag startade med projektet, så har en del länkar blivit inaktiva, videor och annat, så jag är just nu mitt uppe i och går igenom de 100-200 länkar som kommer medfölja mitt monumentala inlägg som referens, för att försäkra mig om att de fortfarande är aktiva. Tidskrävande...

Men lilla du, är du bara lat eller?
Hur svårt är det att svara på några frågor??
Citera
2012-08-16, 20:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Allt detta och mycket därtill kommer du få svar på i min artikel/skrift som jag kommer publicera på Konspirations-forumet. Har upptäckt att under dessa 4 månader som gått sedan jag startade med projektet, så har en del länkar blivit inaktiva, videor och annat, så jag är just nu mitt uppe i och går igenom de 100-200 länkar som kommer medfölja mitt monumentala inlägg som referens, för att försäkra mig om att de fortfarande är aktiva. Tidskrävande...

Tankar:

1. Är du kapabel att argumentera själv, utan att länka till crackpots? Kommer det vara nån idé att ens lägga ner tid på att skriva i tråden eller kommer alla dina svar bestå av länkar till 60 minuter långa videor som ingen orkar titta på?

2. Lustigt att länkar med så solida fakta som dem du använder dig av [ironi] blir inaktiva med kort varsel.

3. Dessa frågor kan du gott svara på nu, det är för att få lite grunduppgifter om hur du kommer se på saken senare.

4. När kommer Saturnus kittla din prostata tillräckligt för att du ska lägga upp det?
Citera
2012-08-16, 21:17
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Tankar:

1. Är du kapabel att argumentera själv, utan att länka till crackpots? Kommer det vara nån idé att ens lägga ner tid på att skriva i tråden eller kommer alla dina svar bestå av länkar till 60 minuter långa videor som ingen orkar titta på?

2. Lustigt att länkar med så solida fakta som dem du använder dig av [ironi] blir inaktiva med kort varsel.

3. Dessa frågor kan du gott svara på nu, det är för att få lite grunduppgifter om hur du kommer se på saken senare.

4. När kommer Saturnus kittla din prostata tillräckligt för att du ska lägga upp det?

1. Du behöver inte oroa dig, jag kommer ge mig in i alla argumentationer, utan att referera till några crackpots. Dessutom är länkarna bara en liten, liten del av all text...

2. Mest videor...upphovsrätt kanske?

3. Som sagt, har inte tid att gå in i diskussioner nu, annars kommer jag aldrig att få tid att publicera mitt inlägg. Spara på frågorna.

4. Saturnus ska bara in en liten bit till i Vågen...

P.S. Jag kommer att hålla mig helt och hållet borta från alla forum, inklusive mitt Twitter-konto, ända tills jag är klar och har publicerat inlägget. Det enda som återstår är att välja modell vad gäller världsäggets storlek (så att det passar in med alla faktorer), det finns nämligen två skolor inom den vediska kosmologin (och Krishnarörelsen), en som är ortodox och går efter det lilla ägget och en som går efter att det är tusentals ljusår stort...
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-08-16 kl. 21:54.
Citera
2012-08-16, 21:20
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
1. Du behöver inte oroa dig, jag kommer ge mig in i alla argumentationer, utan att referera till några crackpots. Dessutom är länkarna bara en liten, liten del av all text...

3. Som sagt, har inte tid att gå in i diskussioner nu, annars kommer jag aldrig att få tid att publicera mitt inlägg. Spara på frågorna.

Så du har tid att skriva ovanstående men inte svara ja eller nej på:

Accepterar du newtons gravitationslag?
Accepterar du Einsteins relativitetsteori?
Gäller de fysikaliska lagarna överallt i universum?
Kan du ange massa och avstånd från jorden för samtliga solsystemets synliga objekt som kretsar kring solen?
Kan du ange deras banor?
(Lite OT Eftersom du inte tror på månlandningen, tror du mars-landningarna av de obemannade fordonen?

Edit:
Drivs solen av fusion?
Vad drivs övriga stjärnor av?
Vad är det för skillnad på solen och övriga stjärnor?
Citera
2012-08-16, 21:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

P.S. Jag kommer att hålla mig helt och hållet borta från alla forum, inklusive mitt Twitter-konto, ända tills jag är klar och har publicerat inlägget. Det enda som återstår är att välja modell vad gäller universums storlek (så att det passar in med alla faktorer), det finns nämligen två skolor inom den vediska kosmologin (och Krishnarörelsen), en som är ortodox och går efter det lilla universum och en som går efter att universum är tusentals ljusår stort...

1. Jag har en kittlande känsla som säger att du inte har förmåga att känna igen en crackpot när du ser den...vi får väl se...

2. Haha, upphovsrätt på en video om geocentrismen? Njaaaaa....

3. Det är ju nästan bara ja/nej frågor...så lång tid tar det inte...

P.S. Skojar du med mig? Har du fortfarande inte valt modell över universum? Så i dagsläget så vet du inte om universum ska vara stort som ut till uranus eller om det ska vara en ansenlig del av vintergatan? Det här verkar inte lovande...
Citera
2012-08-16, 21:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
P.S. Skojar du med mig? Har du fortfarande inte valt modell över universum? Så i dagsläget så vet du inte om universum ska vara stort som ut till uranus eller om det ska vara en ansenlig del av vintergatan? Det här verkar inte lovande...

Han kanske har problemer med att hitta ett ställe för Neptun och Pluto, om universum inte är större än till Uranus. Stjärnorna är ju inte så svåra, det är bara hål i taket som 'guds' ljus skinar igenom.
Citera
2012-08-16, 23:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Han kanske har problemer med att hitta ett ställe för Neptun och Pluto, om universum inte är större än till Uranus. Stjärnorna är ju inte så svåra, det är bara hål i taket som 'guds' ljus skinar igenom.

Då måste en supernova vara goda nyheter antar jag

Är ju faktiskt rent ut sagt komiskt att man kan fila på ett inlägg (som sannolikt är en mindre bok) i flera månader, köpt böcker och arbetat i timme efter timme....och inte bestämt sig för om universum sträcker sig till uranus eller är en tiondel av vintergatan
Citera
2012-08-16, 23:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Då måste en supernova vara goda nyheter antar jag

Det är MYCKET stora hål i taket.

Citat:
Är ju faktiskt rent ut sagt komiskt att man kan fila på ett inlägg (som sannolikt är en mindre bok) i flera månader, köpt böcker och arbetat i timme efter timme....och inte bestämt sig för om universum sträcker sig till uranus eller är en tiondel av vintergatan

Å andra sidan är det väl inte så enkelt att vända upp och ner på århundradens vetenskap och årtusendens filosofi och lägga alla detaljerna på plats så dom passar in i ett förutbestämd 'svar'.

Men inget förvånar mig längre efter att i några år ha läst kreationistisk-'vetenskap' från och till.

"People are funnier than anybody" (Spike Jones).
Citera
2012-08-17, 09:42
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Det enda som återstår är att välja modell vad gäller världsäggets storlek (så att det passar in med alla faktorer), det finns nämligen två skolor inom den vediska kosmologin (och Krishnarörelsen), en som är ortodox och går efter det lilla ägget och en som går efter att det är tusentals ljusår stort...

Tänk då igenom att för att stjärnorna ska hinna färdas ett varv runt jorden måste de färdas allt snabbare ju större universum är.
Uppe i relativistiska hastigheter (ljushastighet) skulle de då se ut som ljusstreck, inte punkter.

Universum kan inte vara speciellt stort om din geocentriska modell ska fungera, vet du. Speciellt inte om Einstein har rätt... Vilket du verkar tycka att han har med tanke på hur ofta du citerar honom.
Citera
2012-08-22, 23:52
Medlem
Hej jag har fått höra mycket om Hare Krishna tron, framför allt från min far som är en som jag ser det väldigt övertygad troende, och jag några frågor till dig Död o återfödd.

Varför lämnade vi (själarna) den andliga världen, där, om jag har förstått det hela rätt, allting är i harmoni, helt perfekt, evig lycka och så vidare, överhuvudtaget? Det verkar egentligen ganska motsägelsefullt? Jag menar, varför skulle man vilja sticka från något sånt?? Man vill väl inte lämna den man verkligen älskar?

Har det något att göra med att vi har en fullständigt fri vilja? (Vi ville själva vara gud, fast det egentligen bara finns en gud (den högste guden)?)

Varför kan jag (själen) inte bara återvända till den andliga världen när jag så behagar, på ett ögonblick ungefär som när man tänder och släcker en lampa? Jag hoppas du förstår hur jag tänker...
Citera
2012-08-23, 09:48
Medlem
Kobolds avatar
När tänker du, Död o återfödd, bemöta det faktum att Hare Krishna utsätter sina medlemmar, både vuxna och barn, för systematiska övergrepp?
Citera
2012-08-23, 15:08
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
När tänker du, Död o återfödd, bemöta det faktum att Hare Krishna utsätter sina medlemmar, både vuxna och barn, för systematiska övergrepp?

Svenska HK bemöter den frågan med "Även månen har sina fläckar..." från officiellt håll.
Fick det som svar efter en liknande fråga i mail till dem.
Men vid en snabb sökning ser det ut att vara ett inlärt svar. Exakt samma uttryck används tex här.
http://metrobloggen.se/harekrishna/page/7/
Senast redigerad av Puffarn 2012-08-23 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in