2011-07-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
SD har aldrig nämnt något om kulturmarxismen. SD verkar endast tro att Islam är ondskan som ska bekämpas. Ungefär som jag trodde att Anders trodde tills jag fick veta lite mer om honom.

Det är samma retorik som används av människor i hela denna rörelse. Även sverigedemokrater.
Det är samma världsbild av att media och regeringen styrs av "pk kommunister" och liknande.

GM skriver och resonerar som majoriteten av SD/höger tokar här inne verkar göra. Samma världsbild, samma resonemang, samma fiender.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag har inte läst något på något facebook. (Jag har inte det själv och jag har för mig att man måste vara medlem där för att läsa vad andra har skrivit).

Okej. Sidan på facebook var öppen för alla men har varit borttagen. Det var här han skrivit om churchill m.m. men han kanske har skrivit på fler ställen. Antagligen hör det ju samman med hans förkärlek för israel då Churchill är en av de drivande bakom israels skapande.

Churchill själv var ju djupts rasistisk och såg araber som någon sorts undermänniskor som skulle ersättas av högre stående, judar, i landet.

Det stämmer helt enkelt väl överens med en högerextrem islamofobisk sionistisk inställning.
Citera
2011-07-24, 18:13
Medlem
Crossmacks avatar
Slog ihop tråden om bilder på ABB med den här //mod
Citera
2011-07-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdrottsGurun
Med tanke på att hans verk är över 1500 sidor långt så måste Jag få ställa ett par frågor som jag inte hoppas är off-topic. (sorry mod isåfall)

1)Vad har hans sysselsättning på dagarna varit de senaste åren?? Planera vansinnesdåd eller har han haft något jobb som täckmantel?

2)317 000 Euro beräknas vansinnesdådet ha kostat? Hur är detta möjligt??? Det låter enormt mycket.
Har han blivit förhörd idag?

3)Hur kommer det sej att han köpte en lada så tätt inpå innan han utförde vansinnes-dådet? Med tanke på att han planerat detta i många år borde han väl köpt ladan för länge sedan? Var det för att få laborera ifred?

Tack

1) skriva sin "bok", spela dataspel, planera sitt terrordåd, träna
2) Han tjänade ihop 4 000 000 på sitt företag inom datasupport med 7 anställda. Han var miljonär vid 24. Ungefär 1 000 000 av hans sparde pengar gick till boken/terror enligt honom själv.
3) Han hyrde gården för att få tillstånd till att köpa in det material som behövdes till bomben samt kunna bygga den ostört med täckmantel att han skulle odla sockerbetor.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2011-07-24 kl. 18:23.
Citera
2011-07-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JörgHeinrich
I manifestet delger han att han nyttjar nikotin. Rökare eller snusare? Det vill jag väldigt gärna veta.

Han tar sig själv på ganska stort allvar.

Jag tror han är rökare. I "dagboken" skriver han om ett tillfälle där han bilburen börjar närma sig gården och ser en okänd bil på gården. Han blir nervös, parkerar lite längre bort och tar en "smoke". Innebär väl att han röker. Har tyvärr ingen sidhänvisning.

Edit: Såg att frågan redan hade besvarats.
Citera
2011-07-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Hörde nyss på NRK att ledaren för FrP beklagar sig över att GM kopplats samman med FrP.

Men vi vet nu att GM planerat detta dåd i nästan 10 år nu. Men också att han varit medlem i partiet i 7 av dessa? Hur får hon detta at gå ihop?

Att han varit medlem i partiet den största delen av den tid då han planerat dådet. Men att man inte får nämna att det finns en koppling mellan GM och partiet?

Högerextrem verklighetscensur när den är som bäst (värst?).

Det där är så djävla sant och MYCKET bra att du påpekar. Jag är högersnubbe (EJ SD) själv MEN hatar när idioterna på högerkanten försvarar eller försöker krypa undan ansvar. Detta dåd är ett höger dåd och mycket nära kopplat till Frp eftersom snubben varit ordförande där i en avdelning i 7 år!!!

Sorgligt att se att Frp folk inte fattar att de som bör städa i de egna leden är just de själva .... nu får det ta på sig del-ansvar och hela partiet gå i graven
Citera
2011-07-24, 18:40
Medlem
SD folk fattar ni att hela grejen med att varna för de "farliga" muslimerna som kommer in är just de farligaste för samhället faller som ett korthus?

@SD-folk: JAG VILL INTE HÖRA ETT ORD TILL OM ATT UTLÄNNINGARNA STÅR FÖR DEN MESTA OCH FARLIGASTE KRIMINALITETEN I VÅRT LAND. Anders Behring Breivik har med all tydlighet bevisat motsatsen

.... och detta KOMMER att synas djälvligt tydligt i nästa val!!!
Citera
2011-07-24, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Det lyckades han inge vidare bra med, då oppinionen nu förmodligen kommer svänga endel i motsatt riktning.

Jag återkommer till John Ausonius hela tiden av någon anledning. Där beskrivs även han av tidigare grundskolekamrater som en bra kompis. källa: boken Lasermannen
Tar och slänger in en länk till dokumentären om Lasermannen här. Kan vara ganska intressant att höra hur människor som dessa resonerar:
http://www.youtube.com/watch?v=xlNolX907Ls

Jag tror fö. att många av de här mass/seriemördarna har en ganska hög IQ.
Citera
2011-07-24, 18:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Målet kan ju inte vara att sprida manifestet, det är ju bara ett delmål ,hans galna mål borde varit att skapa en millitant rörelse som leder till revolution.

Han försöker vara en slags kristen Bin laden.

Han kommer aldrig lyckas med det. Det finns ingen totalitär grogrund för hans vision.

Han är en sjuk jävel som tror han är nånting stort.

Låt oss en kort stund bortse ifrån det sjuka i både ABB:s tänkesätt och handlingar utan bara diskutera taktik och strategi:

Det är sant att hans slutmål inte bara är att sprida maifesten utan att förverkliga det.

Att hans fruktansvärda dåd har lett till att manifestet uppmärksamats råder det inga tvivel om, så där har han "lyckats".

Det kommer säkert att komma ännu mer retorik när han häktas, (om norrmännen väljer att hålla öppna häktningsförhandlingar).

Vi vet inte heller säkert om det finns medhjälpare, redo att utföra flera "marketing dåd".

Av vad jag fattar av manifestet så ser ABB saker och ting på väldigt lång sikt, kanske bortom sin egen död. Det hela är alltså uppdelat i långsiktliga faser.

Jo, han vill ha en kulturell reaktionär tillbakagång i Europa. Med tanke på vad han varit bredd att göra bara i marknadsföringsyfte så är det ingen som helst tvekan om att han, (och ev. medhjälpare), är beredda att göra vad som helst för att förverkliga visionen. Våld är här tydligen inget självändamål: Om den politiska eliten är beredd att överlämna makten till de sk "Tempelriddarna" så kan man säkert klara sig utan våld. Men ABB, och för all del, alla andra, räknar inte med det. Och då kommer, enligt manifestet "andra världskriget att likna en söndaskolelektion jämfört med det som skall komma", (eller hur det nu den exakta formuleringen var, jag orkar inte leta i manifestet).

ABB verkar se sig själv som en av sina figurer i World of Warcraft, en tempelriddare som gör uppoffringar för "ett högre ideal". Hans hjältar är också riddare och krigare som kämpar "mot islam".

Det finns inte många, ens i högerextrema kretsar, som delar hans åsikter i stort. Men tyvärr, kärnkomponenten, hans islamofobi, delas av såväl SD:are, andra högerextremister och extremsionister, kanske uppåt 10 procent av den röstberättigade befolkningen i Sverige.

Vad ABB inte fattar är att den totalt hänsynslösa våldsanvändningen hindrar allt stöd för hans sak. Han är visserligen högst medveten om att detta är fallet på kort sikt. Men minnet av massakern på ungdomarna kommer även att leva vidare på långsikt, och detta förstår inte ABB. Liksom, förstås, alla andra ev. framtida terrordåd som hans ev. anhängare kan ta sig för i framtiden.

Det mest skrämmande är nog att det redan börjat dyka upp hyllningstrådar på flashback. Iof så kan mycket vara resultatet av troll, men tyvärr så finns det nog svaga själar här som blir imponerande över ABB:s sk "framgång". För, tyvärr, så verkar en ensam ideologiskt förblindad människa, som har tillräckligt lång tid på sig och tillräckliga resurser, kunna åstakomma mycket skada på det öppna samhället.
Citera
2011-07-24, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
1) skriva sin "bok", spela dataspel, planera sitt terrordåd, träna
2) Han tjänade ihop 4 000 000 på sitt företag inom datasupport med 7 anställda. Han var miljonär vid 24. Ungefär 1 000 000 av hans sparde pengar gick till boken/terror enligt honom själv.
3) Han köpte gårde för att få tillstånd till att köpa in det material som behövdes till bomben samt kunna bygga den ostört.

Miljonär också, det var värst! Då måste han ju onekligen ha varit en ganska driftig person. Ändå undrar jag varför han besvärade sig med att starta ett helt odlingsföretag bara för att få tillgång till gödselmedel – det borde han väl ha kunnat köpa ändå, precis som McVeigh i Oklahoma? Eller har Norge så knäppa lagar att man tillåter privatpersoner att inneha automatvapen men förbjuder inköp av konstgödsel?

Det verkar som att denne Anders Behring Breivik hade ett uppdämt behov att bli sedd av sin omvärld. Hans idévärld verkar minst sagt rörig och han har uppenbarligen umgåtts med ett digert tankegods som han i avsaknad av adekvata akademiska verktyg inte behärskar. Han ska dessutom tydligen till stora delar ha plagierat Theodore "The Unabomber" Kaczynskis manifest.

Är det bara jag som tycker att den YouTube-video som tillskrivs honom sänder ut starka New Age-vibbar? Ett ganska taffligt ihopklippt sammelsurium av till stor del förvrängt och delvis påhittat material...

Givetvis bör man även i fallet Breivik skilja mellan politiska sakövertygelser och person, men han måste ändå ha varit – om klyschan ursäktas – en väldigt ensam människa utan kärlek i sitt liv. Han hade förmodligen ingen medfödd empati- eller personlighetsstörning men min teori (ta den för vad den är) är att han, på grund av det schizoida alieneringssyndrom som mångkulturen säkerligen utvecklar hos sårbara individer, med tiden förlorade sin empati med vad han uppfattade som landsförrädare och sedermera utvecklade ett samhällshat som till slut alltså fick detta våldsamma och tragiska utlopp.

Tråkigt hur som helst och ingen lär vinna något på det inträffade, allra minst norrmännen själva.
Citera
2011-07-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
SD folk fattar ni att hela grejen med att varna för de "farliga" muslimerna som kommer in är just de farligaste för samhället faller som ett korthus?

@SD-folk: JAG VILL INTE HÖRA ETT ORD TILL OM ATT UTLÄNNINGARNA STÅR FÖR DEN MESTA OCH FARLIGASTE KRIMINALITETEN I VÅRT LAND. Anders Behring Breivik har med all tydlighet bevisat motsatsen

.... och detta KOMMER att synas djälvligt tydligt i nästa val!!!

Du vill inte att vi replikerar med fakta, och så skall icke ske.

Skillnaden är att "islamistisk" terrorism är att den är importerad och kan förhindras genom att inte importera den. Inhemsk terrorism är svår att förhindra, nästintill omöjlig.

Att SD blir indragna i denna diskussion är absurt enligt min åsikt, då SD andra nordiska högerpartier befinner sig i en politisk diskussion inom ett politiskt område, n'mligen integration.
Rätt att uttrycka sin åsikt har man genom yttrandefriheten oavsett hur ens åsikter ser ut.
Citera
2011-07-24, 19:03
Medlem
OfrivilligNasists avatar
http://publicintelligence.net/wp-content/uploads/2011/07/FireShot-capture-021-Anders-Behring-Breivik-nb-no_facebook_com_people_Anders-Behring-Breivik_1000026 51290254_skwall.png

Som sagt, bra låtar han lagt upp iallafall enligt mig
Citera
2011-07-24, 19:16
Medlem
anton mordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Målet kan ju inte vara att sprida manifestet, det är ju bara ett delmål ,hans galna mål borde varit att skapa en millitant rörelse som leder till revolution.

Han försöker vara en slags kristen Bin laden.

Han kommer aldrig lyckas med det. Det finns ingen totalitär grogrund för hans vision.

Han är en sjuk jävel som tror han är nånting stort.

Exakt, och denna rörelsen har han för avsikt att skapa genom spridning av sitt manifest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in