2011-07-25, 22:57
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealMadrid852
Vi vet att han spelat WoW

http://eu.battle.net/wow/en/forum/to...7077585?page=1

Otroligt att han både hade tid att skriva manifestet samt bygga en bomb, iförsig projektet tog honom nästan ett decennium.
Citera
2011-07-25, 22:57
Medlem
sasos avatar
varför så mycket uppmärksamhet om hans egenskaper?
hans "manifest" påminner mycket om nån sorts rollspel och hans mål var ju att
hamna i historieböcker.
Varför bry sig så mycket om olika folkgrupper, muslimer, judar osv? Varför blir folk rasister/nationalister i ett egoistsamhälle? Alla tänker på sig själva, varför slösa sin tid på att Sverige ska vara Svenskt? Vad får ni ut av det? många funderingar...
Citera
2011-07-25, 23:00
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmöbo
Polisen fruktar att han har fler kompanjoner. När han köpte konstgödningen så hade han en vän med sig. Han talade även om två andra celler under häktningsförhandlingarna. Denna killen har givetvis ett kort i ärmen. Allt annat är så genomtänkt. Jag befarar det värsta.

Politiet frygter flere bomber
http://www.bt.dk/udland/politiet-frygter-flere-bomber

Allt tyder på att Anders är en mycket sjuk galning, en galning som kanske eller kanske inte får rättspsykiatrisk vård som "straff" för vad han gjort. Men man kan naturligtvis inte utesluta att det rör sig om en större gruppering sammanslutna. I det fallet så kan man inte utesluta någonting.
Citera
2011-07-25, 23:02
Medlem
Deleteriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Otroligt att han både hade tid att skriva manifestet samt bygga en bomb, iförsig projektet tog honom nästan ett decennium.

Fast han har ju inte skrivit manifestet. Han har plagierat massor.

Inte ens skriva ihop ett värdelöst manifest, klarade han.
Citera
2011-07-25, 23:05
Medlem
Deleteriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Jag vill att jag och min familj ska ha pengar, dvs inte importera alla fattiga jävlar från alla världens skithål. Vi är för små för det.

Sen tycker jag att vissa folkgrupper har en jävla dålig attityd.

Jag förutsätter att du bor i Rinkeby eller liknande.

Hur var det med svenskan? Sedan vill jag ha källa på att vi importerar alla fattiga "jävlar".

Varför förutsätter du det?

Anders Breivik skrev inte sitt manifest, han plagierade massor, bara så att det är klart nu.
Citera
2011-07-25, 23:10
Medlem
eduaxels avatar
http://www.pccts.com/

"DISCLAIMER (25-7-2011): WE ARE IN NO WAY CONNECTED TO THE IDIOT IN NORWAY! THIS WEBSITE WAS BUILD IN 2010 TO SHOW THE WORLD HOW EASY IT IS TO START A CONSPIRACY! CARIPS.COM ALSO IS PART OF THE HOAX!! THIS PROJECT IS PART OF QFF - QUO FATA FERUNT - HTTP://WWW.QUOFATAFERUNT.COM - AND QFF IS A CONSPIRACY / ALTERNATIVE MEDIA WEBSITE /FORUM"
Citera
2011-07-25, 23:12
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
I en annan tråd har det skrivits att han är bög och att han deltagit på homofestivaler. Synd för honom att han kommer sitta isolerad i fängelset, annars hade han kunnat få den i tvåan varje dag!
Det är nog ungefär lika sant som att Hitler var bög. Trots att det finns ENORMT utrymme att kritisera detta avskum så väljer folk att hitta på. Tragiskt.
Citera
2011-07-25, 23:13
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deleterious
Hur var det med svenskan? Sedan vill jag ha källa på att vi importerar alla fattiga "jävlar".

Varför förutsätter du det?

Anders Breivik skrev inte sitt manifest, han plagierade massor, bara så att det är klart nu.
1) Bra
2) SCB
3) Du ser ingen fördel med integration utan sitter och duckar och blir rånad i Rinkeby eller bor i ett "svenskt" område.
Citera
2011-07-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deleterious
Fast han har ju inte skrivit manifestet. Han har plagierat massor.

Inte ens skriva ihop ett värdelöst manifest, klarade han.

Nej han måste vara iq befriad, han lyckades ju bara planera ett massmord i 10års tid utan att polisen ens sniffade åt hans håll.

Han var en riktigt sjuk jävel, men smartare än dom flesta.
Citera
2011-07-25, 23:14
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Jag vill att jag och min familj ska ha pengar, dvs inte importera alla fattiga jävlar från alla världens skithål. Vi är för små för det.

Sen tycker jag att vissa folkgrupper har en jävla dålig attityd.

Jag förutsätter att du bor i Rinkeby eller liknande.

Vad menar du med det? Vad tycker du om att vi Svenskar finns spritt överallt? Har rest runt ganska mycket och träffat Svenskar utomlands. Ser ingen skillnad mellan dessa och vanliga invandrare i Sverige.
Citera
2011-07-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Vad menar du med det? Vad tycker du om att vi Svenskar finns spritt överallt? Har rest runt ganska mycket och träffat Svenskar utomlands. Ser ingen skillnad mellan dessa och vanliga invandrare i Sverige.
Åh herregud...

Vad är en "vanlig invandrare" förresten?
Citera
2011-07-25, 23:17
Medlem
Skildringer fra folk som kjente ham:

NRK-journalist Petter Svaar: "Min venn Anders" http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726002

"Anders var gutten som havnet i trøbbel med politiet, og mistet kontakten med sin far, fordi han ble tatt for tagging i Oslo sentrum. Han var gutten som bestemte seg for å begynne å trene, og etter hvert trente hver morgen før skolen på Harald's Gym i Oslo sentrum. Jeg husket han fortalte meg at han gikk dit hver morgen klokken 6. Det gjorde inntrykk. Anders var en som kunne bestemme seg for et mål, og gjennomføre det – om det så tok uker, måneder, år. Muskuløs ble han. Han nådde sitt mål gjennom jevn og lang innsats. Han var seig.

Kanskje den type seighet som får en mann til å argumentere med begivenheter i 2083 for å drepe 100 uskyldige i dag. Den type seighet som får en mann til å starte et landbruksfirma to år i forveien, for å kunne kjøpe tonnevis med kunstgjødsel ubemerket. Men Norge fostret en slik mann. Han er en av oss."

Uidentifisert barndomsvenn: http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...ivik/17441807/

(Det var denne jeg refererte til i et tidligere innlegg, jeg fant den ikke på nett tidligere i dag).

Det er et komplekst bilde som åpenbarer seg. Naturlig nok, for det er ingen liten prosess han har gått gjennom for å bli den han har blitt. Det er vanskelig å se når det begynner å gå galt for ham. Jeg tipper gymnastiden. Men det er fortsatt mye vi ikke vet.

Noe av det som er så tragisk med dette er at han tvinger oss inn i sin verden. Det er ikke et sted jeg ønsker å være, det er et forvridd og skrekkelig sted. Men så er det dette behovet for å forstå. Hvorfor, Anders? Hva er det vi har gjort mot deg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in