Citat:
Jag betalar så lite skatt som möjligt eftersom jag menar att att staten missbrukar i stort sett allt dom håvar in. Sverige blir inte bättre för att Dan med familj kommer och lägger sig i nationens sociala skyddsnät och skriker som en barnunge efter mer hjälp, stöd och bidrag. Du grät väl när han berättade att han i yngre dagar köpt sig en bostadsrätt som han inte kunde betala och tvingades gå till sociala för att få hjälp med hyran? Tack och lov slängde dom ut honom. Jag är gammal nog att minnas när det var skamligt att inte kunna klara sig själv och behöva krypa till socialkassan för sin överlevnad. Dan, och säkert du med, är i den generationen som kräver att staten har en oändlig kassa att ösa bidrag ur. Det enda han inte gillar är när främlingar ställer sig i kön både framför och bakom honom. Men i kön vill han väldigt gärna stå. Men kön skall var kort och röra sig fort och när han nått fram till kassakistan och rafsa åt sig allt han kan ställer han sig genast i kön igen precis som vilken bidragsparasit som helst. Dan är en klassisk EU-emigrant som söker sig dit det luktar allmosor och andras surt förvärvade pengar.
Reagerar du inte ens på då han hånfullt och elakt kallar dig lurad? Det är som om den störste storskojaren på Kiviks marknad skulle stå och kalla den lite mindre skojaren bredvid för skojare. Dan är arg på staten därför att dom tar pengar från folk som han själv vill lura pengarna av.
Ja, man behöver dra några strån till stacken innan man börjar gnälla om att man vill ha samhällets hjälp. Ännu fler strån om man drar hit fler som skall försörjas.