Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 22:17
  #13909
Avstängd
tramsebyxans avatar
Tyvärr så blir personer med missbruksproblem väldigt gränslösa. De kan i längden inte sköta sina åtaganden och de kan inte skilja på vad som är moraliskt rätt och fel. Det är högst sannolikt det som har inträffat i detta fall.
Citera
2018-04-26, 23:16
  #13910
Medlem
167-steg-kvars avatar
Som flera av oss här inne tidigare spekulerat om. Spricker nu sanningen fram i ljuset av verkligheten.

Jonas De Geer - Facebook
Alldeles nyss.


Dan Eriksson har tydligen sagt att jag inte skulle ha betalat hyran i Berlin. Bra att han fortsätter snärja in sig i sina lögner, eller det är oftast halvlögner i hans fall. Nej, efter att jag blivit blåst på två halva månadslöner av direktör Dan, blivit smutskastad, ställd på bar backe, fått låna för att bekosta en hastig flytt till Sverige lät jag meddela värden därnere att de månadshyrorna fick de ta från depositionen (två månadshyror, om jag inte minns fel), som Dan betalt med pengarna som kommit in från insamlingen till min min flytt.

Orimligt?

Intressant att den lille ohederlige giribuken upplevde det som sina pengar och att det sved att inte få tillbaka.

Det är helt hutlöst. Men så'n är han.

Det finns mycket mer att berätta om den där skojaren och hans sidekick, men det får vara nog för den här gången.

Tack allt stöd den här eftermiddagen/kvällen, när jag nu äntligen tvingas ta i den här skiten.

För er som investerat pengar och hopp i de här låga skojarna kan jag bara uppriktigt säga - hoppas ni inte blir alltför besvikna det kommande året. Jag är övertygad om att de flesta av er gjort det i god tro.
Citera
2018-04-26, 23:29
  #13911
Medlem
Thornhills avatar
Värst vad många som tar JDGs parti ändå. Han är minsann lite mer intelligent och påläst än oss andra, förstått "den stora frågan", lite pretentiös sådär, kan fraser på latin och så...

Han är ju inget annat än en svamlande suput. Dock intressant att lyssna på. Ibland. Om han kan hålla tråden...

Nej, jag tror jag tar Dans parti i denna soppa. Det hela är i vilket fall mycket sorgligt och skapar bara splittring i ledet.
Citera
2018-04-26, 23:34
  #13912
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Värst vad många som tar JDGs parti ändå. Han är minsann lite mer intelligent och påläst än oss andra, förstått "den stora frågan", lite pretentiös sådär, kan fraser på latin och så...

Han är ju inget annat än en svamlande suput. Dock intressant att lyssna på. Ibland. Om han kan hålla tråden...

Nej, jag tror jag tar Dans parti i denna soppa. Det hela är i vilket fall mycket sorgligt och skapar bara splittring i ledet.


Jag har inget förtroende för någon av de inblandade. De är en sorglig skara. Men Dan står i en klass för sig när det gäller att lura av folk stålar. "Svenskarnas hus" - jojo.

Men lägg gärna upp avsnittet med Dan den som kan!
Citera
2018-04-26, 23:35
  #13913
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Som flera av oss här inne tidigare spekulerat om. Spricker nu sanningen fram i ljuset av verkligheten.

Jonas De Geer - Facebook
Alldeles nyss.


Dan Eriksson har tydligen sagt att jag inte skulle ha betalat hyran i Berlin. Bra att han fortsätter snärja in sig i sina lögner, eller det är oftast halvlögner i hans fall. Nej, efter att jag blivit blåst på två halva månadslöner av direktör Dan, blivit smutskastad, ställd på bar backe, fått låna för att bekosta en hastig flytt till Sverige lät jag meddela värden därnere att de månadshyrorna fick de ta från depositionen (två månadshyror, om jag inte minns fel), som Dan betalt med pengarna som kommit in från insamlingen till min min flytt.

Orimligt?

Intressant att den lille ohederlige giribuken upplevde det som sina pengar och att det sved att inte få tillbaka.

Det är helt hutlöst. Men så'n är han.

Det finns mycket mer att berätta om den där skojaren och hans sidekick, men det får vara nog för den här gången.

Tack allt stöd den här eftermiddagen/kvällen, när jag nu äntligen tvingas ta i den här skiten.

För er som investerat pengar och hopp i de här låga skojarna kan jag bara uppriktigt säga - hoppas ni inte blir alltför besvikna det kommande året. Jag är övertygad om att de flesta av er gjort det i god tro.

Jag skulle vara väldigt försiktig med att använda ordet "sanningen" för att beskriva Jonas version med tanke på att han både bevisligen har ljugit om den här historian tidigare och är alkoholist. Dan och Magnus får däremot skylla sig själva som startade ett projekt med honom om hans alkoholproblem var kända. Man ska varken göra affärer med eller inleda samarbeten med alkoholister oavsett hur givande det kan vara för stunden, för det kommer alltid tillbaka och biter en i slutändan.
Citera
2018-04-26, 23:36
  #13914
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Som flera av oss här inne tidigare spekulerat om. Spricker nu sanningen fram i ljuset av verkligheten.

Jonas De Geer - Facebook
Alldeles nyss.


Dan Eriksson har tydligen sagt att jag inte skulle ha betalat hyran i Berlin. Bra att han fortsätter snärja in sig i sina lögner, eller det är oftast halvlögner i hans fall. Nej, efter att jag blivit blåst på två halva månadslöner av direktör Dan, blivit smutskastad, ställd på bar backe, fått låna för att bekosta en hastig flytt till Sverige lät jag meddela värden därnere att de månadshyrorna fick de ta från depositionen (två månadshyror, om jag inte minns fel), som Dan betalt med pengarna som kommit in från insamlingen till min min flytt.

Orimligt?

Intressant att den lille ohederlige giribuken upplevde det som sina pengar och att det sved att inte få tillbaka.

Det är helt hutlöst. Men så'n är han.

Det finns mycket mer att berätta om den där skojaren och hans sidekick, men det får vara nog för den här gången.

Tack allt stöd den här eftermiddagen/kvällen, när jag nu äntligen tvingas ta i den här skiten.

För er som investerat pengar och hopp i de här låga skojarna kan jag bara uppriktigt säga - hoppas ni inte blir alltför besvikna det kommande året. Jag är övertygad om att de flesta av er gjort det i god tro.

Intressant. Det är svårt att avgöra när en sak är så infekterad och båda sidor gärna skarvar till sin fördel. Men det kanske inte alls var så svekfullt som Dan försöker få det till. Om det redan är dålig stämning och dessutom löningen hanteras illa kan det bara sluta på ett sätt.
Citera
2018-04-26, 23:39
  #13915
Medlem
praeles avatar
Citat:
Det där snacket hör man ofta från Dan och andra.
Mycket snack och lite verkstad. Typ som den avdankade hockeyliraren som sitter vid baren och säger att han kunde "have made it to the pros and made millions, if only...."
Att jobba som säljare och dra in 40-50 k i månaden kan många göra, men man får jobba som en slav under kontrollerade förhållanden.
Dan var säljchef och hade 20 personer under sig. Och blev erbjuden mycket bättre lön om han skippade att vara offentlig med sina åsikter vilket han sa nej till.
Citat:
Att sitta och driva denna lekstuga lite som man vill är bra mycket mer bekvämt. Han bygger kapital i ett eget bolag samtidigt som han snillar ut lön, konsultarvoden och fakuterar för privata flyttar.
Han sysslar enligt JDG även med svarta pengar. Jag är inte alls övertygad om att Dan inte lyckats mygla åt sig rätt rejäla summor på alla sina projekt genom åren.
Medarbetarna i Motgift har tagit stora risker med att utveckla sitt projekt. Alla som har höga positioner inom nationella organisationer har gjort enorma uppoffringar för den organisation de är med i. Dan och Magnus hade kunnat spela safe och Motgift hade blivit ett halvbra projekt, nu valde de istället att satsa fullt ut och Motgift blev en succé. Detta gäller för alla organisationer och alla människor som gör uppoffringar inom rörelsen. Att han betalade Jonas svart beror på att Jonas inte skrev på de papper som behövdes för att han skulle kunna skicka fakturor. Att lura staten på skattepengar är dessutom bara bra.
Citat:
Jo visst, men som du nämnde var det ju en viktigt del. Han stämde inte bara in i kören utan kom med nya infallsvinklar, ofta på ett helt annat intellektuellt plan än de två klåparna.
Det håller jag med dig om. Inte nödvändigtvis att just Jonas gjorde det, men de tre tillsammans var jävligt bra. Att Jonas inte kunde vara kvar i Motgift med tanke på vad som hände med förhållandet med den där bruden är dock självklart.
Citat:
Lyssna på Me Ne Frego, i nästan varje avsnitt ryker Frodi och JDG ihop och har helt olika åsikter men för en hygglig och spännande diskution (där JDG ifs nästan alltid har fel hehe).
Ja, den podden är väldigt bra. Det är dock en podd som redan frälsta kan glädjas av. I&C har förmodligen väckt fler svenskar än vad Me ne frego gjort. Dock tycker jag personligen att Me ne frego är en bättre podd. I slutändan så handlar det inte om att jag personligen ska stimuleras av att lyssna på en viss podd, utan att väcka massorna till att först och främst börja tänka nationalistiskt.

Citat:
Det behöver inte vara fel med SveGot.
Det du missar är ju att SveGot kannibaliserar hela DFSs kapital, vars syfte var att skaffa dessa hus i köttrymden och inte bli ytterligare ett Fria Tider eller Samnytt.

Vill Dan starta en ny invandringskritisk sida, go ahead. Men kalla det då inte för ett projekt som skall köpa fysiska hus och bygga en fysisk plats för etniska svenskar.
Jag tror inte på något sätt att de lagt ner planerna för att köpa ett hus. Jag känner dock inte till exakt hur turerna fungerar kring pengarna mellan Svegot och DFS. Faktum är även att Magnus nallade pengar från sin sons sparkonto, för att kunna flytta ner till Tyskland och utveckla och jobba med Motgift på heltid, vilket lyckades och projektet blev en succé. Att utveckla ett projekt som Motgift, Svegot, Det fria Sverige, Nordfront, Granskning Sverige eller vad som helst krävs eltt jävla uppoffrande och risktagande. Det är inte så att det en dag bara ligger några hundratusen framför en som gör att man kan köpa alla utrustning som krävs och direkt sätta igång och starta ett succé-projekt. Om det i framtiden visar sig att Dan nallat av kassan från DFS för att finansiera sin egen flytt hem till Sverige men att projektet utvecklas till en dundersuccé så tog han för stunden rätt beslut.
Citera
2018-04-26, 23:40
  #13916
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag har inget förtroende för någon av de inblandade. De är en sorglig skara. Men Dan står i en klass för sig när det gäller att lura av folk stålar. "Svenskarnas hus" - jojo.

Men lägg gärna upp avsnittet med Dan den som kan!
Det är helt otänkbart att Dan haft goda intentioner från början? Och kanske har det fortfarande? Det är inte gratis att driva hemsidor och projekt som Motgift. Har Dan gjort det han har gjort enbart för egen vinnings skull? Jag betvivlar.
Citera
2018-04-26, 23:46
  #13917
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Det är helt otänkbart att Dan haft goda intentioner från början? Och kanske har det fortfarande? Det är inte gratis att driva hemsidor och projekt som Motgift. Har Dan gjort det han har gjort enbart för egen vinnings skull? Jag betvivlar.


Det påstår jag inte. Dan har alltid framstått som en entreprenör för mig som får saker att hända men också som en person med ganska lurig personlighet. Jag tror att han kan har haft bra avsikter från början med motgift men förändrats när han insett hur mycket stålar han kan tjäna.

"Svenskarnas hus" eller vad de kallar projektet är jag dock helt övertygad om är en moneygrab från början till slut. Det är inget seriöst projekt nånstans.
Citera
2018-04-26, 23:52
  #13918
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det påstår jag inte. Dan har alltid framstått som en entreprenör för mig som får saker att hända men också som en person med ganska lurig personlighet. Jag tror att han kan har haft bra avsikter från början med motgift men förändrats när han insett hur mycket stålar han kan tjäna.

"Svenskarnas hus" eller vad de kallar projektet är jag dock helt övertygad om är en moneygrab från början till slut. Det är inget seriöst projekt nånstans.
Vad är det som får dig att tro att det finns några pengar att tjäna i ett projekt som Motgift? Skrattretande jävla dumt. 1000 medlemmar som ska betala kameror, datorer, mikrofoner, en arbetslokal, ström, två "heltildslöner" + övriga mindre löner till andra medarbetare, ta bort skatt, moms plus övriga hundratals omkostnader...
Blir säkert jättemycket pengar över i den privata fickan
Citera
2018-04-26, 23:54
  #13919
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Det är helt otänkbart att Dan haft goda intentioner från början? Och kanske har det fortfarande? Det är inte gratis att driva hemsidor och projekt som Motgift. Har Dan gjort det han har gjort enbart för egen vinnings skull? Jag betvivlar.
Hade Dan velat tjäna pengar för egen vinning hade han gjort bäst i att hoppa av den nationella rörelsen, bli helt anonym, lagt det nationella bakom sig och gjort en vanlig karriär istället.
Citera
2018-04-27, 00:05
  #13920
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Vad är det som får dig att tro att det finns några pengar att tjäna i ett projekt som Motgift? Skrattretande jävla dumt. 1000 medlemmar som ska betala kameror, datorer, mikrofoner, en arbetslokal, ström, två "heltildslöner" + övriga mindre löner till andra medarbetare, ta bort skatt, moms plus övriga hundratals omkostnader...
Blir säkert jättemycket pengar över i den privata fickan

Det verkar ha kommit in en del pengar i projektet. Alltså det är inte förbjudet att Dan & Co tar betalt för den vara de säljer. Det är kraven på donationer för att "rädda Sverige" som däremot känns väldigt tveksamt. Hur räddas sverige genom att folk fyller Dans fickor?

Notera att jag absolut inte tar jonas sida. Jag tycker han är en på många sätt helt avskyvärd människa och hycklare. Jag är inte på någons sida.
__________________
Senast redigerad av Tercio 2018-04-27 kl. 00:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback