Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-07, 09:29
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Två barn var är väl inte så pjåkigt. Eller hade de en dröm om att ha ännu fler barn? Annars förstår jag inte varför den plötsliga vändningen i deras retorik.

Men visst, känns väl lite hycklande att förespråka många barn, prata om att barnafödandet måste vara minst 2,1 per kvinna, och sen "bara" ha 2 barn. Så det kanske ändå är förklaringen till deras vändning.

Skulle kännas mer trovärdigt att förespråka många barn om man har minst 3. Men egentligen borde man ju kunna prata om frågan oavsett hur många barn man har, även 0. Men risken är väl att man uppfattas i ett sådant sammanhang som att man inte har tagit sitt samhälleliga ansvar ifall man har för få barn.

Att tala kvalitet före kvantitet känns ändå som DFS grej.
Viktigare att ha 100 engagerade medlemmar än 10.000 som inte bryr sig.

Viktigare att ha två barn och uppfostra dem väl en fem barn med tre fruar och socialbidrag.

"Kampen om mängden" är ändå förlorad, vilket jag tycker DFS varit ganska tydliga med.
Det handlar inte om att bli majoritet i Sverige utan majoritet där man bor.

Självklart idealiskt om man får 4-5 barn och inte 1-2 allt annat lika, men det är ganska få som mäktar med det.
Citera
2025-08-07, 11:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Att tala kvalitet före kvantitet känns ändå som DFS grej.
Viktigare att ha 100 engagerade medlemmar än 10.000 som inte bryr sig.

Viktigare att ha två barn och uppfostra dem väl en fem barn med tre fruar och socialbidrag.

"Kampen om mängden" är ändå förlorad, vilket jag tycker DFS varit ganska tydliga med.
Det handlar inte om att bli majoritet i Sverige utan majoritet där man bor.

Självklart idealiskt om man får 4-5 barn och inte 1-2 allt annat lika, men det är ganska få som mäktar med det.
Jo, men hur ska man förbli en majoritet ens där man bor ifall man inte föder tillräckligt många barn. Spelar ju ingen roll vilken skala på samhälle vi pratar om, om det så är Sverige, Töreboda kommun eller DFS-medlemslistan.

Om DFS-medlemmarna inte föder tillräckligt många barn, så efter några generationer kommer ju föreningen dö ut. Annars blir man beroende av "invandring" av nyfrälsta svenskar som fortsätter gå med i föreningen.

DFS pratar.om att svenskarna kommer i framtiden vara den största minoriteten i Sverige. Men den minoriteten kommer ju bara minska utan tillräckligt stort barnafödande.

Så jag vet inte om det handlar så mycket om "kampen om mängden". Tycker det mer handlar om att ens överleva.
Citera
2025-08-14, 18:40
Avstängd
Offerviljas avatar
Jag har tjatat och tjatat om att Mark Collett måste medverka i podden, så det var väldigt kul att han äntligen gjorde det. De pratade naturligtvis om att Mark Collett inte släpptes in i Sverige och att han dessutom blivit förbjuden att under 15 års tid resa in i Schengenområdet. Att fina människor behandlas på det här förskräckliga sättet gör mig så fruktansvärt arg.

Härligt att i avsnittet höra Mark Collett förlöjliga folkförrädarsvinet Tommy Robinson. Den där grisen är en person som är vidrigare än vad Ingrid Carlqvist, Lennart Matikainen och Henrik Jönsson är tillsammans. Tommy Robinson ägnar sitt liv åt att tjäna massvis av pengar på att vilseleda människor och hindra dem från att hitta till nationalismen. Mark Collett är Englands bästa människa, medan Tommy Robinson är Englands sämsta.

Det skulle vara trevligt om de i något framtida avsnitt kunde ha med Laura Towler som gäst också. En annan fin engelsk person som de borde bjuda in till programmet är The Woodlander.

https://www.youtube.com/watch?v=A6B2j_q6JdY
Citera
2025-08-16, 16:07
Avstängd
Offerviljas avatar
I måndagens avsnitt pratade Dan Eriksson och Magnus Söderman om hur djur på 4H-gårdar runt om i Sverige torteras och plågas av ockupanter från rasfrämmande länder. Som en jättestor djurvän var det här en av de viktigaste sakerna som fick mig att förstå att vita människor är mycket snällare och bättre än vad brunaktiga människor är. Det här har jag berättat om tidigare, men i Upplands Väsby där jag växte upp fanns det när jag var liten ett ställe där de bland annat hade kaniner. En natt hade några eldat upp kaninburarna och kaninerna. De vuxna svenskarna (må ni brinna i helvetet den dagen då ni äntligen dör) sade att det kunde vara vilka som helst som hade mördat kaninerna, det fick inte blir någon rasism av det här. Jag var typ 9 år och visste hela tiden att det var blattar som hade eldat upp kaninerna. Idag är Upplands Väsby så förstört att inte ens den mest PK-aktiga svennen skulle kunna komma på den galna idéen att ha livslevande djur utomhus i närheten av centrum. Världens vitaste miljö: Stall! I svenska stall är alla människor vita och djurälskare!

https://www.youtube.com/watch?v=ZZLcaFoo6FQ
Senast redigerad av Offervilja 2025-08-16 kl. 16:17.
Citera
2025-09-05, 22:14
Medlem
Run3s avatar
Kul att se att de fått 13k visningar på deras video där de diskuterar Jessica Stegrud: https://youtu.be/nnREkbZmKdA Känns viralt för deras mått! Grattis grabbar. Bra att de lyckas nå ut till fler svenskar. Hoppas de gör fler fokuserade videos om aktuella ämnen som kan locka folk.
Citera
2025-09-23, 00:27
Medlem
Crapmagics avatar
När kommer nästa avsnitt av på nya och gamla stigar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in