Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 20:20
  #13897
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Något ytterligare eftermäle eller svaromål angående Dan Erikssons nesliga påhopp är nog inte att vänta - i alla fall inte från kanalen Me ne frego.

Jonas De Geer - Facebook
Alldeles nyss

"Det har kommit till min kännedom att Dan Eriksson sitter och förtalar och direkt ljuger om mig och våra mellananhavanden i sin marginaliserade kanal (som ska konkurrera ut Bonniers). Jag har hittills inte svarat den där komplexfyllda skojarens påhopp, eller gjort det ytterst återhållsamt.

Det första man måste fråga sig är varför han ser sig föranledd att angripa mig nu?

Anyone?

Why not Live and let live?

Jo, det går uppenbarligen inget bra för vad-det-nu heter som ersatt motgift och därför måste Jonas-spöket tydligen dras fram igen för att desperat försöka inhösta sympati-poäng (och pengar) hos potentiella prenumeranter/donatorer. Förra vändan var jag en usel omoralisk horkarl som var haram. Nu tydligen en ömklig alkoholist de behövde förbarma sig över.

Det går liksom inte ihop. Hjälper man en kamrat med problem genom att försöka ta heder och ära av vederbörande, som den där lille skojaren och hans sidekick försökte göra mot mig förra året? Ska min yngsta dotter behöva se att jag träffat en ny kvinna i en förtalsblaffa på nätet från Dan Eriksson?

Det är verkligen kamratlig omtanke.

Jag ville inte jobba med dem heller vid det laget, men det kunde ha skötts på ett helt annat sätt. Denna smutskastning var från Dans giriga synvinkel det mest kostnadseffektiva och - tänkte han i sitt fula, medelmåttiga lilla sinne - det mest strategiska; undergräva en potentiell konkurrent.

Och nu försöker de retroaktivt framställa sig som barmhärtiga samariter.

Vilket bottenlöst jävla hyckleri. Hur har ni kunnat sjunka så lågt, gubbar?

Nåväl…

Jag förstod från det jag uteslöts ur projektet att skojarna med storhetsvansinne kommer att jobba febrilt på att tvinna repet de hänger sig i.

De har lyckats göra det snabbare än t.o.m jag trott.

Får se om det blir en Friggebod till sist av ”Svenskarnas hus”, med sitt gym, konferensläggning, kafé, osv.

Det var skrattretande från början och nu är det bara tragiskt.

Jag har hursomhelst inte velat att de ska kunna skylla sitt ofrånkomliga debacle på något krypskytte från mig, så jag har låtit det vara, med undantag från en första kommentar när de lanserade bondfångeriet.

Lite om annat då.

Insamlingen till flytten för mig till Berlin var jag emot. Att min flytt/anställning skulle behöva finansieras utöver den ordinarie budgeten, som vore jag en extraordinär "nysatsning" kändes fel. Även om jag givetvis var tacksam och t.o.m rörd för de pengar som drogs in. De kom emellertid inte mig till del, direkt. Jag hade med facit i hand gärna varit utan Berlin-vistelsen och stannat i Skottland.

Hursomhelst - min lön skulle tas från de insamlade pengarna, som om jag var någon jävla PRAO. Det var inte så vi hade kommit överens när de först föreslog att jag skulle flytta till Berlin. Den betalades ut svart av transparente Direktör Eriksson med guldkorten och husen. Den skulle räcka tre månader. De två sista, april och maj, på grund av byråkratiska teknikaliteter så erbjöd jag mig att ligga ute med hälften från resten av min skrala reskassa. Även det blev jag blåst på.

När de insamlade pengarna var slut - maj- blev jag utesluten under höga tjut från pastorn om att man borde stena horor och horkarlar.

Jävla fars.

En mun mindre om motgift-kakan att mätta och Humle och Dumle fick ha sin donations-bekostade lekstuga med de senaste videokamerorna och hemliga klubben-projekt i fred. Ingen som hade synpunkter på det vulgära och direkt galna i det ständiga tjatet om pengar, pengar, pengar, donera, rädda Sverige, swisha, donera, doneramera…folk skulle betala tionde för att hjälpa dem "som var kreativa människor" att bara vara skapande osv, ad nauseam.

Ja, jag var oengegerad i Berlin. Ja, jag drack för mycket. Det har jag alltid gjort och aldrig hymlat med, för den delen. Jag kom efter en smärtsam separation efter ett tjugoårigt äktenskap som varit på upphällningen under hela tiden jag jobbade med Radio Framåt/Motgift. Nej, jag mådde inte bra. Men stämningen när jag kom ner var ändå märkligt dålig, de hade vuxit ihop för länge sedan och tagit fram och bekräftat det sämsta det sämsta hos varandra. Det narcissistiska hos bägge var äckligt: Den här Dan, Godmorgon med Magnus, ny videokamera så ni får se när vi går och handlar och åker bil ur en vinkel ni aldrig sett förut, otåligheten: saker måste alltid hända - nu har vi inte hittat på något på tre veckor, så vi lägger ner det sista vi tiggde pengar för, lägger dem i fickan och startar något nytt.

Jag stod inte ut och hade lämnat förr eller senare, precis som jag varit inne på vintern '16. När det begav sig hörde jag förresten av mig till en del medarbetare, så det kan lätt bekräftas.

Jag kan inte annat än undra om jag lockades ner till Berlin för att få sparken under en eller annan förevändning när de insamlade pengarna väl var slut.

Tror inte jag är för förmäten när jag skriver att det i hög grad var min medverkan (i stort sett gratis) under många år som gjorde motgift till det det var och gjorde att de där tjommarna under flera år kunde uppbära heltidslön. Hur mycket vet jag inte, eftersom bara Dan hade insyn i det. Det är en underlåtenhetssynd från min sida, som jag ångrar. Jag lät honom ta hand om det. Jag är dålig på sådant och dum som jag var så litade jag på honom.

Jag var på väg att lämna för drygt två år sedan eftersom jag inte stod ut med med flera saker. Framgången med Motgift hade stigit dem åt huvudet och de behandlade oavlönade medarbetare som skit och fokus blev mer och mer på att hetsigt dra in pengar, som en rutten säljsekt. Jag kände allt mindre igen mig i projektet jag varit med om att starta.

Jag sa slarvigt i en intervju med Radio Nordfront förra sommaren att jag ”inte fått en spänn”, vilket Dan gjorde en grej av och påstod att jag ljög. Så här var det : först efter att jag var inne på att hoppa av '16 fick jag en tusenlapp i veckan för min medverkan. Jag hade fått någon tusenlapp någon gång tidigare genom åren om jag var i trångmål, Men faktum är att de levde gott, medan jag år ut och år in medverkade i princip gratis. Visst, de jobbade ojämförligt mycket mer än jag, men min insats var ändå avgörande för att motgift blev det det blev. Bodde direkt flådigt gjorde/gör de bägge två.

Jag ville inte jobba med dem heller, när jag ”fick sparken”, det var på vissa sätt en befrielse, men det kunde ha skötts på ett helt annat sätt. Denna smutskastning var från den girige lille mannens synvinkel det mest kostnadseffektiva och - tänkte han i sitt fula sinne: sänk Jonas så kan han inte konkurrera. Så simpel är han.

Jag stod inte ut och hade lämnat förr eller senare, precis som jag varit inne på vintern '16. När det begav sig hörde jag förresten av mig till en del medarbetare för att meddela mitt beslut, så det kan lätt bekräftas.

Jag kan nu inte annat än undra om jag lockades ner till Berlin för att få sparken under en eller annan förevändning när de insamlade pengarna väl var slut.

Tror inte jag är förmäten när jag skriver att min medverkan (i stort sett gratis) under många år bidrog mycket till att göra motgift till det det var och gjorde att de där skojarna under flera år kunde uppbära lön. Hur mycket vet jag inte, eftersom bara Dan hade insyn i det. Det är en underlåtenhetssynd från min sida. Jag lät honom ta hand om det. Jag är dålig på sådant och dum som jag var så litade jag på den där knodden. Och de levde gott, medan jag år ut och år in medverkade i princip gratis. Visst, de jobbade ojämförligt mycket mer än jag, men jag gjorde under många år heller aldrig anspråk på något för min medverkan.

Jag var som sagt på väg att lämna för drygt två år sedan eftersom jag inte stod ut med den arroganta attityd de lagt sig till med, hur de behandlade medarbetare som arbetade gratis. Först efter att jag var inne på att hoppa av '16 fick jag en tusenlapp i veckan för min medverkan. Jag hade fått någon tusenlapp någon gång tidigare genom åren om jag var i trångmål, men då levde de andra två, som sagt, gott på motgift sedan flera år. Bodde direkt flådigt gjorde/gör de bägge två.

En redogörelse från mitt perspektiv hade jag ändå tänkt komma med så småningom, men jag hade, faktiskt, trots hur de betett sig, hoppats undvika att det skulle bli onödigt fult. Så det här skrivs motvilligt. Man bör höja sig över förtal från fifflare och kretiner, men det finns gränser.

Får se hur det går för deras krympande pseudo-nationella säljsekt. Längtar du till Svenskarnas hus, är salig i anden och blir upprörd för den här uppstudsigheten mot dina idoler? Du vet vad du ska göra - donera!

Jag skriver den här repliken på Facebook i förvissning om att det får spridning. Jag vill inte använda Me ne frego till sådan här skit."

Bra att få Jonas syn på saken också! Nej! Man hjälper sannerligen inte en kompis med problem genom att hänga ut och svartmåla denne. Att Dan och Magnus har fått hybris, lever i sin bubbla samt uppvisar narcissistiska kännetecken är uppenbart. Känner mig nästan lite ledsen att jag bidrog till insamlingen för Jonas flytt till Berlin. Blev ju ett allvarligt försök till karaktärsmord i stället som enda resultat. Har Dan och Magnus tröttnat på hela cirkusen kring DFS och Svegot? De måste ju ha räknat med att Jonas hade en hel del inside information att avslöja i sin tur också. Vilket nu skett och resultatet ställer definitivt inte Herr Eriksson och Söderman i bättre dager än tidigare. Go Jonas!
__________________
Senast redigerad av Devons 2018-04-26 kl. 20:23.
Citera
2018-04-26, 20:27
  #13898
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Läste fel.

20:30 ska det tydligen gå att höra avsnittet här: https://www.svegot.se/radio/
__________________
Senast redigerad av JuliusSpengler 2018-04-26 kl. 20:29.
Citera
2018-04-26, 21:00
  #13899
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Bra att få Jonas syn på saken också! Nej! Man hjälper sannerligen inte en kompis med problem genom att hänga ut och svartmåla denne. Att Dan och Magnus har fått hybris, lever i sin bubbla samt uppvisar narcissistiska kännetecken är uppenbart. Känner mig nästan lite ledsen att jag bidrog till insamlingen för Jonas flytt till Berlin. Blev ju ett allvarligt försök till karaktärsmord i stället som enda resultat. Har Dan och Magnus tröttnat på hela cirkusen kring DFS och Svegot? De måste ju ha räknat med att Jonas hade en hel del inside information att avslöja i sin tur också. Vilket nu skett och resultatet ställer definitivt inte Herr Eriksson och Söderman i bättre dager än tidigare. Go Jonas!

De är inte kompisar. De blev ovänner efter Jonas betéende efter att ha flyttat ner till Berlin, med 130k i insamlade pengar från lyssnare för ändamålet, var att knappt jobba, supa och istället börja ragga på deras medarbetares flickvän bakom ryggen på allihopa. Förstår att de blir besvikna när de själva jobbat röven av sig för projektet. Att tro att Dan och Magnus ber om donationer och insamlingar för att själva leva i lyx och sno pengarna är så jävla dumt när det är uppenbart att de båda och framförallt Dan sett över en hel karriär förmodligen hade kunnat tjäna 10 ggr månadslönen på en civil karriär framför Motgift/Svegot.

Synd att det gick som det gick. Jag störde mig ibland på Jonas i Motgift med hans ständiga avbrytanden och hummanden. När han försvunnit är det dock uppenbart att en ytterligare dimension i debatterna dem emmellan har försvunnit. De gamla Motgift-kvällarna är inte vad de brukade vara längre, tyvärr. Jag tycker dock att Svegot fyller en god funktion i att vara en bred sida som folk i framtiden kommer komma läsa alla slags nyheter ifrån, dock med en nationalistisk vinkel istället för kulturmarxistiskt som i gammelmedierna
Citera
2018-04-26, 21:22
  #13900
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Bra att få Jonas syn på saken också! Nej! Man hjälper sannerligen inte en kompis med problem genom att hänga ut och svartmåla denne. Att Dan och Magnus har fått hybris, lever i sin bubbla samt uppvisar narcissistiska kännetecken är uppenbart. Känner mig nästan lite ledsen att jag bidrog till insamlingen för Jonas flytt till Berlin. Blev ju ett allvarligt försök till karaktärsmord i stället som enda resultat. Har Dan och Magnus tröttnat på hela cirkusen kring DFS och Svegot? De måste ju ha räknat med att Jonas hade en hel del inside information att avslöja i sin tur också. Vilket nu skett och resultatet ställer definitivt inte Herr Eriksson och Söderman i bättre dager än tidigare. Go Jonas!

Efter att ha lyssnat på radio svegot där Dan redovisar sin syn på det hela och att man läser JDG svar på FB så kan jag tycka följande:

1) Redan när jag fick mail från motgiftarna om att JDG hade uteslutits blev jag förvånad. Sånt här kanske man ska sköta internt och inte gå ut med till allmänheten? Sådant skapar bara glädje hos rödingar och folkförrädare.

2) I podden Me ne frego har JDG varit relativt lågmäld vad gäller projektet DFS och dess styrelseledarmöter. Detta till skillnad mot angriparna.

3) Dan går nu ut och kör livesänding med repriser om JDG förehavanden. Dock kan man konstatera att flera personer uttryckligen säger och skriver att Motgift/Svegot blivit sämre efter att JDG fick lämna det sjunkande skeppet som sedan blev svegot.

4) Denna sändning som Dan gjorde kommer knappast gagna fler till att donera pengar till nationella projekt - snarare tvärtom. Det är lite som att skjuta sig själv i foten.
Citera
2018-04-26, 21:37
  #13901
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
De är inte kompisar. De blev ovänner efter Jonas betéende efter att ha flyttat ner till Berlin, med 130k i insamlade pengar från lyssnare för ändamålet, var att knappt jobba, supa och istället börja ragga på deras medarbetares flickvän bakom ryggen på allihopa. Förstår att de blir besvikna när de själva jobbat röven av sig för projektet. Att tro att Dan och Magnus ber om donationer och insamlingar för att själva leva i lyx och sno pengarna är så jävla dumt när det är uppenbart att de båda och framförallt Dan sett över en hel karriär förmodligen hade kunnat tjäna 10 ggr månadslönen på en civil karriär framför Motgift/Svegot.

Synd att det gick som det gick. Jag störde mig ibland på Jonas i Motgift med hans ständiga avbrytanden och hummanden. När han försvunnit är det dock uppenbart att en ytterligare dimension i debatterna dem emmellan har försvunnit. De gamla Motgift-kvällarna är inte vad de brukade vara längre, tyvärr. Jag tycker dock att Svegot fyller en god funktion i att vara en bred sida som folk i framtiden kommer komma läsa alla slags nyheter ifrån, dock med en nationalistisk vinkel istället för kulturmarxistiskt som i gammelmedierna

Att försöka hjälpa en människa i kris kan vara enormt påfrestande. Det fick de ju uppleva i Berlin. Det går inte att ställa krav på en människa som är i uppenbart dåligt skick tydligen både fysiskt och mentalt. Insåg de inte det förr så fick de lära sig det den hårda vägen. Men att lämna ut detaljerna som de gjorde tidigare vid splittringen samt framförallt nu är illa. Vad kan de rimligtvis vinna på att göra det? Två friska starka män som ger sig på en kille som försöker komma tillbaka efter en tuff period. Det är klart att de inte är kompisar nu men de var ju det under tiden fram till splittringen. Sånt här kunde de tagit internt.
Citera
2018-04-26, 21:37
  #13902
Medlem
Underbart att Jonas äntligen tog bladet från munnen.
Detta skitsnackade från Dan fick väl honom att vara så illa tvungen, då hans sida måste ut.

Han bekräftade slutgiltigt alla mina (och många andras) misstankar och farhågor gällande Dan Eriksson och var hans prioriteringar ligger. Pengar, pengar, pengar och personlig vinning.

Alla såg hur Motgift förvandlades till Tiggarcentralen när JDG försvann.
Som betalande medlem fick man höra gnäll om donationer, donationer...tionende, rekrytera nya medlemmar mot provision, ta extra pass på jobbet för att skänka rakt av till Dan.
Uppgradera till guldmedlemskap för att kunna se video etc.

Någonting i denna stilen misstänkte jag låg bakom brytningen efter flytten, och skrev i både DFS och gamla Motgifttråden. Trodde inte en sekund på kärleksgnabbet.

Jag trodde dock inte att de skulle vara så här grovt.

Fan vad de pissade på honom, blåste honom på lönen och sedan fick han kicken när han ej var med på det stundande donationsmyglet via DFS SveGot.

Så fort pengarna som donerats för flytten var slut var det bye-bye.

JDG verkar dela åsikter med många av oss gamla Motgiftare som gång på gång pekat ut myglet med DFS och SveGot.

Han säger ju rakt ut att Dan startar nya projekt gång på gång och stoppar pengarna i egen ficka när de kraschar.

Han är inte lite fräck, Domän-Dan.
Inte bara kicka ut Jonas, utan fullständigt försöka bränna honom inom "rörelsen" för all framtid.

JDG kan knappast anklagas för bitterhet och för att vilja sabotera DFS avsiktiligt.
Han har varit tyst i över ett halvår efter smutskastningen och t.o.m önskat DFS lycka till i Me Ne Frego, trots att han behandlats avskyvärt.

Det tragiska är att alla DFS "mouth breathers" kommer att fortsätta donera och försörja sin idol Domän-Dan.
Det kommer attackera JDG och vägra se att det faktiskt ligger fakta bakom alla misstankar och anklagelser.

Eller är JDG också en Expo-medarbetare eller vänsterrtroll?

Jonas De Geer sa det bäst:
"Jag förstod från det jag uteslöts ur projektet att skojarna med storhetsvansinne kommer att jobba febrilt på att tvinna repet de hänger sig i."
Citera
2018-04-26, 21:48
  #13903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Dan sett över en hel karriär förmodligen hade kunnat tjäna 10 ggr månadslönen på en civil karriär framför Motgift/Svegot.

Det där snacket hör man ofta från Dan och andra.
Mycket snack och lite verkstad. Typ som den avdankade hockeyliraren som sitter vid baren och säger att han kunde "have made it to the pros and made millions, if only...."
Att jobba som säljare och dra in 40-50 k i månaden kan många göra, men man får jobba som en slav under kontrollerade förhållanden.

Att sitta och driva denna lekstuga lite som man vill är bra mycket mer bekvämt. Han bygger kapital i ett eget bolag samtidigt som han snillar ut lön, konsultarvoden och fakuterar för privata flyttar.

Han sysslar enligt JDG även med svarta pengar. Jag är inte alls övertygad om att Dan inte lyckats mygla åt sig rätt rejäla summor på alla sina projekt genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av praele

Jag störde mig ibland på Jonas i Motgift med hans ständiga avbrytanden och hummanden.

Jo visst, men som du nämnde var det ju en viktigt del. Han stämde inte bara in i kören utan kom med nya infallsvinklar, ofta på ett helt annat intellektuellt plan än de två klåparna.

Lyssna på Me Ne Frego, i nästan varje avsnitt ryker Frodi och JDG ihop och har helt olika åsikter men för en hygglig och spännande diskution (där JDG ifs nästan alltid har fel hehe).

Citat:
Ursprungligen postat av praele

Jag tycker dock att Svegot fyller en god funktion i att vara en bred sida som folk i framtiden kommer komma läsa alla slags nyheter ifrån, dock med en nationalistisk vinkel

Det behöver inte vara fel med SveGot.
Det du missar är ju att SveGot kannibaliserar hela DFSs kapital, vars syfte var att skaffa dessa hus i köttrymden och inte bli ytterligare ett Fria Tider eller Samnytt.

Vill Dan starta en ny invandringskritisk sida, go ahead. Men kalla det då inte för ett projekt som skall köpa fysiska hus och bygga en fysisk plats för etniska svenskar.
Citera
2018-04-26, 21:50
  #13904
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Efter att ha lyssnat på radio svegot där Dan redovisar sin syn på det hela och att man läser JDG svar på FB så kan jag tycka följande:

1) Redan när jag fick mail från motgiftarna om att JDG hade uteslutits blev jag förvånad. Sånt här kanske man ska sköta internt och inte gå ut med till allmänheten? Sådant skapar bara glädje hos rödingar och folkförrädare.

2) I podden Me ne frego har JDG varit relativt lågmäld vad gäller projektet DFS och dess styrelseledarmöter. Detta till skillnad mot angriparna.

3) Dan går nu ut och kör livesänding med repriser om JDG förehavanden. Dock kan man konstatera att flera personer uttryckligen säger och skriver att Motgift/Svegot blivit sämre efter att JDG fick lämna det sjunkande skeppet som sedan blev svegot.

4) Denna sändning som Dan gjorde kommer knappast gagna fler till att donera pengar till nationella projekt - snarare tvärtom. Det är lite som att skjuta sig själv i foten.

1) Håller med!
2) Ja, Jonas har varit försiktig med att kommentera i Me ne frego. Enligt vad jag minns av det avsnitt där han kommenterade DFS projektet ville han väl inte bli anklagad för att försöka sabotera projektet genom att kritisera det. Det var väl i alla fall en av anledningarna. Sedan var allt inte utrett heller tror jag mig minnas att han sa.
3) Det är klart att det var en stor förlust för Motgift att förlora Jonas. De visste hans värde.
4) Håller med! De får ju räkna med att Jonas drar upp deras eget byk till allmän beskådan som svar på deras ensidiga svartmålande av honom.
Citera
2018-04-26, 21:56
  #13905
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Det låter som att Jonas har en del att svara för. Om det inte är lögner det med obetalda hyror mm. så kan han ju helt klart klandras för sitt beteende. De skulle ha gått skilda vägar långt tidigare, Jonas borde ha försökt komma i balans istället för att hoppa vidare från sin skilsmässa till Berlin.
Citera
2018-04-26, 22:10
  #13906
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
4) Denna sändning som Dan gjorde kommer knappast gagna fler till att donera pengar till nationella projekt - snarare tvärtom. Det är lite som att skjuta sig själv i foten.
Håller med. Jag har fått rejält med avsmak för hela nationalismrörelsen. I slutändan bottnar det i pengar, fejder och personliga intriger. Känns riktigt sunkigt och jag har personligen börjat distansiera mig allt mer från detta träsket. Har börjat lyssna och läsa allt mer kristet material, som jag på flera plan finner mycket mer stimulerande, utvecklande och motiverande, jämfört med att lyssna på dessa fåntrattar kasta bajs på varandra. Kan t.ex. rekommendera Paul Washer och Todd Friel.

Jag lyssnade på reprisen av Dans program som gick nyss. Det hela var upplagt som en lång snyfthistoria om hur kämpigt och riskabelt Radio Framåt/Motgift/DFS/SVEGOT har varit från början och fortfarande är. Det är uppenbart att Dans självbiografi-serie är menad till att återigen framhäva vilken uppoffring de har gjort och motivera folk till att öppna sina plånböcker ytterligare. Fruktansvärt tröttsamt hur det alltid ska handla om dem själva.
Citera
2018-04-26, 22:12
  #13907
Medlem
167-steg-kvars avatar
Reagerade starkt på Dans illa åtsittande offerkorta han så omständligt försökte drapera sig i. Hur han än försökte passade den inte riktigt. Den skavde både här och där och luktade dessutom väldigt unket och stank av gamla malkulor. Blir för mig obegripligt hur Dan kan kalkylera så här väldigt fel, ur detta kan det inte komma något gott alls av - åtminstone inte från Dans eget perspektiv. Han borde ha förstått och verkligen insett detta.

Enda rimliga som förklaringsmodell blir att blicka åt det mer sekteristiska hållet med de få ja-sägare och ryggdunkare som finns kvar runt gamla motgift-gänget. Det är samma filterbubbla som begränsar ens vy och insikter att greppa verkligheten och där göra en mer korrekt analys och slutledning av saker och ting. Tyckte mig tydligt höra en Dan i viss obalans, i alla fall oerhört märkligt höra Dan Erikssons infantila kverulerande ikväll.

Summa summarum och sanning är ju den att så vitt jag förstår Dan och vad han säger så har ju allt detta gått plus, på kontot....150 000 + nya prenumerationsintäkter minus JDG omkostnader och bör således avsevärt landa på plussidan. Pengarna är trots allt öronmärkta och donerade enkom åt JDG och inget alls som Dan eller Pastor Söderman behövt betala för, inte en krona faktiskt.
__________________
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-04-26 kl. 22:24.
Citera
2018-04-26, 22:13
  #13908
Medlem
Alt-Kikes avatar
Ja tror på allt va Dan säger om Jonas. En tom systemkasse kan inte stå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback