2024-06-22, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Varför ska man mata just dig med upprepningar? Du ältar på med din agenda, ignorerar frågor och folk måste upprepa för att du ska tro ngt? Gick Jockboi en pedofilterapi eller inte? Alla på skolan måste få reda på om han gjorde det.

EDIT: du verkar väldigt Jockiboi-kunnig, du hör varje podd osv. men det uppenbara vill du att folk ska gräva fram till dig på silverfat. Sån info som alla känner till redan

Vad vill du har svar på exakt? Så ska jag svara dig.
Jag har då aldrig hört talas om någon pedofilterapi..? Det var nått nytt, visste inte ens att det finns något som heter pedofilterapi.? Berätta gärna mer om när var han gjorde de?
Citera
2024-06-22, 01:26
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Vad vill du har svar på exakt? Så ska jag svara dig.
Jag har då aldrig hört talas om någon pedofilterapi..? Det var nått nytt, visste inte ens att det finns något som heter pedofilterapi.? Berätta gärna mer om när var han gjorde de?

Han har själv sagt att han har den sexuella läggningen "pedofili". Kan man bara bota den sexuella läggningen? Han måste ju gå terapi för att dämpa lusten. OK, då tror jag att skolan samt alla föräldrar måste veta om vilken psyko som kan gå runt på skolan, eller?
Citera
2024-06-22, 07:50
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
På vilket sätt menar du att han har förändrats menar du?

I kretsen vet vi att han inte tar något ansvar hemma, han hjälper inte till på förskolan, han klär aldrig på barnen, han hämtar och lämnar inte, lagar mat en gång per vecka som mest, städar aldrig och umgås helst inte med barnen. Jocke lägger nästan hela sina dagar på att kolla statistik, räknar klick och lägger tid på att lusläsa olika forumtrådar och kommentarsfält om drevet och hos personer som han är avundsjuk eller svartsjuk på. Då som nu uppmärksammar han öppet att trafiken ökar när det pågår ett ”bloggdrama”. Jonna är för empatisk och tar på sig fullt ansvar för att hon tror att Jocke mår dåligt och att han har gjort det under hela deras tid ihop. Han jobbade faktiskt när Joz bodde där, men efter det så driver han bara runt hemma och låtsas vara upptagen eller må dåligt.

Han avskyr Therese Lindgren och Bianca Ingrosso men kommer inte åt dom. Han avskyr dom för att dom är bättre företagare, mer socialt accepterade, att dom erbjuds samarbeten med företag som inte vill jobba med honom, att folk tar dom på allvar, att dom har namn med gott anseende bland samarbetspartners, att dom tjänar tiodubbelt hans lön och alla tydliga tecken på deras framgång och popularitet. Han är helt enkelt inte glad över atr personer i hans bransch lyckas.

Chrippas, Linnea och Cluee som är hans nya besatthet och han slukar allt som finns ute om och med dom och han läser kommentarsfälten på allt.

Han är som då, men 2012 ville han göra sitt namn till ett varumärke, det pratade han mycket om och gör nu också. Han är en person privat och varumärket är det som syns utåt. Han gör sig osams med ”vänner” för att dom pratar med Chrippa, han behandlar Jonna som luft och företag får inte betalt av dom. Företagen berättar samma historia som Joz gjorde om att ett litet åtagande som växte, byggplaner som Jocke ändrat i princip dagligen och att Jocke inte betalat för material eller utförda arbeten. Företaget som vann striden är ett av många, men Jocke har hotat minst två lokala firmor med uthängning för summor nära en miljon.

Han föraktar starka och framgångsrika kvinnor. Therese kan han inte krossa för det finns inget att kritisera henne för och Bianca rycker på axlarna och skrattar åt eländet.

Han har en hemsk kvinnosyn, han har kvar sitt kokande förak mot människor som väljer bort honom efter åratal av gaslighting och sabotage. Han tar inget vuxenansvar.

Vad är förändringen? Förutom att han har slutat vatten ur vodkaflaska och låtsas bli plakat och spy?

Har jobbat med personlig utveckling på något plan? Han kan arbeta med sin fysik, kost, sömn, utbildningsnivå, mentalitet, mental och psykisk styrka.

Han pratar sig varm om psykologbesök för sin skull, men har han lagt några terapitimmar på att försöka bli en bättre anhörig eller pappa? Hans anhöriga mår dåligt på grund av honom, men hans universum kretsar runt honom.

Han är inte 40 än men han tar inte hand om kroppen och om han vill överleva sina föräldrar måste han ta tag i sömn, kost och träning. Inte sova mellan 5 och 14, äta macaroner och korv utan grönsaker, halsa aspartam, röka och aldrig träna eller ta en promenad.

Han har inte läst in grundskolan och gymnasiet och han har haft mer än 20 år på sig. Hans barn kommer att växa ifrån honom på ett intellektuellt plan när dom går i mellanstadiet.

Det är hans ansvar att bilda sig någorlunda, imdb kan han plugga in när barnen är vuxna.

Han har inte gått någon annan utbildning heller men han använder titlar han inte har gjort sig förtjänt av och vilseleder följare. Han att han är juridiskt kunnig och blivande jurist men alla lekmän kan mer om än han. Producerade han musik och film eller skrev en bok eller filmmanus? Sanningen är att han inte har gjort något. Bäcker, filmer och musik får bära hans varumärke.

Han vill sola sig i glansen av ett luftslott till varumärke och en expertis som bara är ett tomt skal. Börja ifrågasätt han.

Riktigt bra skrivet, men du glömde en detalj
Jocke svarar frekvent på allt negativt som skrivs om honom i tråden. Han är sjukt aktiv 24/7
Citera
2024-06-22, 09:00
Medlem
Citat:
Gör vad du vill jag bryr mig faktiskt inte, om du mår så dåligt av de Jocke gör så anmäl honom skicka allt du har vad ska jag säga.?

Håller med. Alla som avskyr allt som har med Jocke att göra borde antingen anmäla honom eller lägga in sig på rehab för avgiftning.
Citera
2024-06-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Håller med. Alla som avskyr allt som har med Jocke att göra borde antingen anmäla honom eller lägga in sig på rehab för avgiftning.
Samma med de som älskar han såpass mycket att man går in i flashback för att försvara samtidigt som man inte vill ha en diskussion.

Det behövs nog även rehab på det skulle jag säga
Citera
2024-06-22, 12:11
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:

Ni Pontus Rasmusson- och Jockiboiförsvarare är sig lika. Det går inte att diskutera med er. Om man som 28åring hångla med barn så finns inget att försvara. Och om Jockiboi INTE går till regelbuden psykolog för sin läggning skulle jag som förälder vara orolig och förbannad om skolan skulle underhåller sånna uppgifter.

Ni "Famous 3" som försvarar Jockiboi i vått o torrt. Frågan har redan ställts men ni undviker den. Vilken ålder ska Jockiboi bli av med sin dagcenter-status och ta ansvar för sina handlingar? Han fyller 40 snart... passande då?

PS Vill påminna att övriga människor blir myndiga när de fyller 18 år DS
Citera
2024-06-22, 13:22
Medlem
Citat:
Eller så Hör man det man vill höra.
Lyssnar du på podden fast du ogillar honom så mkt? Konstigt i så fall!
Glad midsommar 😍
Jag tittar på honom ur ett annat perspektiv sedan Chrippakaoset startade.
Det jag tidigare mest reflekterade över kring Jocke blev ännu tydligare det här halvåret.
Jag lyssnar på vissa delar av vad han lägger upp, och det är ju bra med tanke på att han ofta bekräftar vad jag redan misstänker.
Det är så mycket som är konstigt med honom så det har blivit riktigt intressant att följa.
Det är inget konstigt alls.

Fler borde följa sina ’idoler’ med mer kritiska ögon. Det är skralt med det, märker jag.
Citera
2024-06-22, 13:26
Medlem
Citat:
Det är bara sunt att det finns folk som inte låter sig duperas och kan se var det skaver.
Jag tycker att det är värre att blunda för saker som är skevt och försvara det med näbbar och klor.
Citera
2024-06-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är bara sunt att det finns folk som inte låter sig duperas och kan se var det skaver.
Jag tycker att det är värre att blunda för saker som är skevt och försvara det med näbbar och klor.

Jag håller med men vi ser på det annorlunda. Jag anser att du duperas och du anser att jag duperas.

Skillnaden är också att jag inte klappar händerna av förtjusning om Chrippa kommer åka dit vilket jag sett dig och andra göra när ni tror att Jocke ska åka dit för något.
Citera
2024-06-22, 14:06
Medlem
Citat:
Jag håller med men vi ser på det annorlunda. Jag anser att du duperas och du anser att jag duperas.

Skillnaden är också att jag inte klappar händerna av förtjusning om Chrippa kommer åka dit vilket jag sett dig och andra göra när ni tror att Jocke ska åka dit för något.
Det skulle glädja mig om Jocke en gång för alla blir synad och får betala för vad han har utsatt andra för genom åren.
Drev/trakasserier/uthängningar är något jag ALDRIG någonsin kommer att ställa mig bakom.
Jag skulle önska att tex Verz ska få en offentlig ursäkt, liksom flera med honom.
Det är åtminstone det minsta som kan hända.

Man försöker göra parodi på att Jocke skulle ha någon form av makt och förlöjliga det stenhårt.
Givetvis har Jocke makt att starta drev, rykten, och att karaktärsmörda sina meningsmotståndare.
Det är bara så sjukt naivt att förneka det, dessutom när det har varit så tydligt genom hela jockes karriär.

Plattformarna borde rensas upp och de som är värst är Jocke och Anjo.
Man kan börja med dem.
Jag skulle med glädje klappa händerna när de försvinner, mest för att de förpestar stämningen och miljön.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-06-22 kl. 14:13.
Citera
2024-06-22, 14:35
Medlem
Citat:
Det skulle glädja mig om Jocke en gång för alla blir synad och får betala för vad han har utsatt andra för genom åren.
Drev/trakasserier/uthängningar är något jag ALDRIG någonsin kommer att ställa mig bakom.
Jag skulle önska att tex Verz ska få en offentlig ursäkt, liksom flera med honom.

Man försöker göra parodi på att Jocke skulle ha någon form av makt och förlöjliga det stenhårt.
Givetvis har Jocke makt att starta drev, rykten, och att karaktärsmörda sina meningsmotståndare.
Det är bara så sjukt naivt att förneka det, dessutom när det har varit så tydligt genom hela jockes karriär.

Man kan börja med dem.
Jag skulle med glädje klappa händerna när de försvinner, mest för att de förpestar stämningen och miljön.

Det är ju jobbigt att drivas av känslor. Jag gör ju inte det.
Att dom driver med att han skulle vara allsmäktig är ju för att det finns de som tillskriver honom den makten. Jag gör inte det i varje fall. Han har inte den makten men ni tror det.
Den dagen internet såg dagens ljus har det skett liknande drev. Innan dess var det typ Hänt Extra och liknande.

Men helt ärligt. Om du blir riktigt förd bakom ljuset skulle inte du också bli besviken och arg?
Skulle sen den eller de personerna gå ut på nätet om det. Ja då är det väl rimligt att man bemöter det.

Det startas drev från andra plattformer än Youtube. Här till exempel.

Glöm inte heller att vare sig du eller jag vet allt.
Citera
2024-06-22, 14:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Man kan börja med dem.
Det är ju bevisat att Jocke gav informationen om att Chrippa skulle häktas för misshandel till cluee, och att Jocke upprepade gånger sa att cluee måste gå ut med det, annars kommer folk inte tro att cluee är opartisk.
Och det är också bevisar att Jocke läckte meddelande, inspelade samtal och annat till Anjo så Anjo kunde göra sina videos.
Hur man kan vara så blind att man inte ser Jockes delaktighet i drevet är för mig en gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in