2024-06-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är ju bevisat att Jocke gav informationen om att Chrippa skulle häktas för misshandel till cluee, och att Jocke upprepade gånger sa att cluee måste gå ut med det, annars kommer folk inte tro att cluee är opartisk.
Och det är också bevisar att Jocke läckte meddelande, inspelade samtal och annat till Anjo så Anjo kunde göra sina videos.
Hur man kan vara så blind att man inte ser Jockes delaktighet i drevet är för mig en gåta.
Exakt!

Och har man följt Jocke länge så ser man ett tydligt mönster.

Alla som har med Jocke att göra hamnar förr eller senare i problem på sociala medier (och Jocke spelar oskyldig).

Ingen annan youtuber utanför hans krets är i närheten av sådana här konflikter.
De är inte i konflikter öht.
Citera
2024-06-22, 14:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är ju jobbigt att drivas av känslor. Jag gör ju inte det.
Att dom driver med att han skulle vara allsmäktig är ju för att det finns de som tillskriver honom den makten. Jag gör inte det i varje fall. Han har inte den makten men ni tror det.
Den dagen internet såg dagens ljus har det skett liknande drev. Innan dess var det typ Hänt Extra och liknande.

Men helt ärligt. Om du blir riktigt förd bakom ljuset skulle inte du också bli besviken och arg?
Skulle sen den eller de personerna gå ut på nätet om det. Ja då är det väl rimligt att man bemöter det.

Det startas drev från andra plattformer än Youtube. Här till exempel.

Glöm inte heller att vare sig du eller jag vet allt.
Om man blir förd bakom ljuset är det rimligt att bli besviken och arg.
Men det är inte rimligt att starta drev i syfte att förstöra någons liv, att försöka få soc att ta personens barn, att när soc utredningen inte gick som man ville uppmana alla sina följare att massanmäla, att kontakta polisen för att försöka få personen häktade igen, att kontakta Skatteverket i syfte att få personen i fängelse, mm, detta är INTE normalt att göra för att man är besviken och arg på någon.
Citera
2024-06-22, 14:57
Medlem
Citat:
Det är ju jobbigt att drivas av känslor. Jag gör ju inte det.
Att dom driver med att han skulle vara allsmäktig är ju för att det finns de som tillskriver honom den makten. Jag gör inte det i varje fall. Han har inte den makten men ni tror det.
Den dagen internet såg dagens ljus har det skett liknande drev. Innan dess var det typ Hänt Extra och liknande.

Men helt ärligt. Om du blir riktigt förd bakom ljuset skulle inte du också bli besviken och arg?
Skulle sen den eller de personerna gå ut på nätet om det. Ja då är det väl rimligt att man bemöter det.

Det startas drev från andra plattformer än Youtube. Här till exempel.

Glöm inte heller att vare sig du eller jag vet allt.
Vem drivs av känslor?

Jocke har givetvis den makten att förstöra för sina meningsmotståndare vilket han gång efter annan har visat.
Ingen annan youtuber beter sig på det här sättet.

Jocke försvarar sina handlingar med att han ’enbart bemöter’ andras uttalanden.
Det är givetvis en sanning med modifikation,
Det är övertydligt hur och vad han gör om man klarar av att se igenom honom och kan läsa av mönstret.

Flashback skapar inga drev.
Citera
2024-06-22, 15:56
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Pontus Rasmusson? Vad har han med denna tråden att göra? Men för att lugna dig lite så kan jag säga att jag aldrig någonsin har försvarat något som han gjort. Never ever.

18 år betyder lagligt myndig. Har inget med mognad att göra...

OK, nu delar jag samma länkar för tredje gången:

https://ibb.co/NYGvTyD (på plats 3)
https://jockiboi.wordpress.com/

Skulle du som förälder vara trygg med vetskapen att denna person vistades i samma lokaler som dina barn?
Skulle du känna dig tryggare om du visste att denna person INTE gått terapi för det för att dempa sin lust?
Du har likt alla Pontus Rasmusson och Jockiboifans förnekat "pedofilterapi" med ironi för att förlöjliga 99,9% av befolkningen men skulle du verkligen känna dig trygg?
Citera
2024-06-22, 16:08
Medlem
Jocke & Jonna är numera folkbokförda på Rorsmansvägen 2b i Norrköping. Tidigare fanns det en H*nrik *nd*rss*n skriven på adressen (tillsammans med J&J). Denne person är numera folkbordförd på en annan adress så det kan ju vara så att personen ifråga inte registrerades som utflyttad förrän senare.

Numera står det en *mm* C*w*rd J*nss*n skriven på adressen (enligt hitta.se).
Söker man på merinfo.se så bor Jocke & Jonna tillsammans med *mm* C*w*rd J*nss*n men också en Th*t* Nk*si.
När man söker på personerna så verkar de vara ett par, åtminstone 2021.
(Kompletta namn går att få om man söker på hitta.se och merinfo.se)

Har Jocke & Jonna flyttat igen eller är de bara folkbokförda på Rorsmansvägen 2b? Bor de verkligen bara i en 2-rummare som någon skrivit här tidigare?

Enligt nedan artikel så var "barnflickan" hemlös och skulle bo hos Jocke & Jonna under en tid hon letade lägenhet.
Var det inte Jocke som sa att hon skulle bo i Chrippas gamla lägenhet eller ljög han då?

https://www.hant.se/noje/olivia-heml...origt/10287450
Citera
2024-06-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Jocke & Jonna är numera folkbokförda på Rorsmansvägen 2b i Norrköping. Tidigare fanns det en H*nrik *nd*rss*n skriven på adressen (tillsammans med J&J). Denne person är numera folkbordförd på en annan adress så det kan ju vara så att personen ifråga inte registrerades som utflyttad förrän senare.

Numera står det en *mm* C*w*rd J*nss*n skriven på adressen (enligt hitta.se).
Söker man på merinfo.se så bor Jocke & Jonna tillsammans med *mm* C*w*rd J*nss*n men också en Th*t* Nk*si.
När man söker på personerna så verkar de vara ett par, åtminstone 2021.
(Kompletta namn går att få om man söker på hitta.se och merinfo.se)

Har Jocke & Jonna flyttat igen eller är de bara folkbokförda på Rorsmansvägen 2b? Bor de verkligen bara i en 2-rummare som någon skrivit här tidigare?

Enligt nedan artikel så var "barnflickan" hemlös och skulle bo hos Jocke & Jonna under en tid hon letade lägenhet.
Var det inte Jocke som sa att hon skulle bo i Chrippas gamla lägenhet eller ljög han då?

https://www.hant.se/noje/olivia-heml...origt/10287450

Jocke kanske skulle göra en (eller flera) video(s) om alla konstiga vändor i hans liv.
Han kanske skulle låta sin kanal börja handla om honom och alla hans tillkortakommanden istället för att rikta kameran mot barnen.

Jocke är grym på att lämna en massa frågetecken om sig och öppna upp för spekulationer.
Citera
2024-06-22, 16:38
Avstängd
knark-kungens avatar
När kommer dokumentären?
Citera
2024-06-22, 17:18
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
När kommer dokumentären?

Darknet dokumentären "Är barnen sugen på något?"?

Eller vilken dokumentär pratar du om?
Citera
2024-06-22, 18:50
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Denna gentleman ska tydligen ha knullat fel minderårig, då både polis & "tyngre" folk är efter honom, om man ska tro ryktena som går i min hemstad. Är väl bara en tidsfråga innan sanningen kommer fram.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Stämmer bra!

Kan du utveckla? Du verkar känna Jockiboi rätt bra så det skulle vara intressant om det är fler flickor han begått brott mot. Va det inte dig Jockiboi sökte idenditet på för att du sa att Jonna va "tjock och ful" men att han har pedofiliska drag va lugnt... det är nog inte hans första rodeo om man ska tro snacket. Tror folk(läs tiktok-barn) kommer få en annan bild av honom väldigt snart.

#inteentill #tv4 #metoo
Senast redigerad av kanblikul 2024-06-22 kl. 18:57.
Citera
2024-06-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
OK, nu delar jag samma länkar för tredje gången:

https://ibb.co/NYGvTyD (på plats 3)
https://jockiboi.wordpress.com/

Skulle du som förälder vara trygg med vetskapen att denna person vistades i samma lokaler som dina barn?
Skulle du känna dig tryggare om du visste att denna person INTE gått terapi för det för att dempa sin lust?
Du har likt alla Pontus Rasmusson och Jockiboifans förnekat "pedofilterapi" med ironi för att förlöjliga 99,9% av befolkningen men skulle du verkligen känna dig trygg?

Känns som att det är dig det blir jobbigt för inte någon annan. Jag tror skolan är fullt medvetna om vilken elev som kommer till klassen och vilken som är pappa och hittills så har väl alla föräldrar på förskolan inte haft några problem med vilken Jocke är. Du gör det till ett problem som många inte verkar ha eller bry sig om.
Citera
2024-06-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja du vet inte riktigt vad jag ska svara på detta, du känner så och jag känner helt annorlunda.
Det är iofs ingenting jag känner, utan jag baserar mina åsikter på vad jag ser.
Citera
2024-06-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Darknet dokumentären "Är barnen sugen på något?"?

Eller vilken dokumentär pratar du om?
Tv4 ska göra en gråtdokumentär om Jockes barndom.
Som om inte Jocke redan har tjatat sönder sin barndom innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in