2024-06-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Vad har han gått till idag då?
Tycker att han beter sig väldigt omoget i jämförelse med andra stora influenser som tex Therese Lindgren.

Jag tycker inte han gått långt alls. Vad är skillnaden på han och en McDonalds arbetare? En McDonalds arbetare måste passa tider, jobba varje dag, lyssna på direktiv, vara mentalt stabil för att behålla jobbet.
Jockiboi har gjort till en början videos där han kopierar amerikanska Youtubers där de fejkar pranks.

Visst det är lite smart att kopiera koncept som ännu inte finns i Sverige.
Men skulle inte säga att det är svårare än att jobba på McDonalds

Du tycker det och jag har en annan åsikt punkt slut.
Citera
2024-06-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Varför postar dom 3 ggr per vecka nu?
Jocke skulle väl satsa på filmkarriären i Hollywood?
Hur går det?

Pengarna måste ju in så då pumpas det ut videos kring barnen och barnaktiviteter ist.

Jocke va ju så orolig för dotterns kändisskap (jag har bara hört honom prata om dottern) och att det skulle ställa till det i skolan för henne.
Så han löser det genom att publicera 3 videos kring barnen i veckan.

Så mycket va barnens liv värt.
Citera
2024-06-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Alltså du är så dum, folk kan förändras och utvecklas det är fullt möjligt.
Vissa kan det, men definitivt inte alla.

Jocke har inte förändrats, han har bara finslipat sina dåliga sidor.
Citera
2024-06-21, 12:23
Medlem
Citat:
Vad har han gått till idag då?
Tycker att han beter sig väldigt omoget i jämförelse med andra stora influenser som tex Therese Lindgren.

Jag tycker inte han gått långt alls. Vad är skillnaden på han och en McDonalds arbetare? En McDonalds arbetare måste passa tider, jobba varje dag, lyssna på direktiv, vara mentalt stabil för att behålla jobbet.
Jockiboi har gjort till en början videos där han kopierar amerikanska Youtubers där de fejkar pranks.

Visst det är lite smart att kopiera koncept som ännu inte finns i Sverige.
Men skulle inte säga att det är svårare än att jobba på McDonalds
Exakt så!
Citera
2024-06-21, 12:57
Medlem
Citat:
Du tycker det och jag har en annan åsikt punkt slut.
Men har jockiboi svårare yrke än McDonalds eller vad tycker du där?
Vad är du så imponerad över? Vad är det som är så svårt av det han gör?
Citera
2024-06-21, 15:20
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Alltså du är så dum, folk kan förändras och utvecklas det är fullt möjligt.

Ok, jag antar att det är länkarna du menar är dåliga men han har förändrats?

https://ibb.co/NYGvTyD (på plats 3)
https://jockiboi.wordpress.com/

Ok, vilket år och går han fortfarande till psykolog för att inte falla tillbaka till pedofili(Jockiboi egna ord på sina fantasier)? Varför skriver han fortfarande till ungar på tiktok likt Pontus Rasmusson, har han fallit tillbaka mån tro? Har tv4 pratat med barnen som har blivit drabbade av Jockboi?
Citera
2024-06-21, 15:23
Medlem
Citat:
Men har jockiboi svårare yrke än McDonalds eller vad tycker du där?
Vad är du så imponerad över? Vad är det som är så svårt av det han gör?

Har inget behov av jämföra olika yrken, tycker alla som arbetar gör ett bra jobb och betalar skatt är bra. Jag har inte jämfört Jocke med någon som jobbar på mc Donalds det är de du som gör.
Citera
2024-06-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vissa kan det, men definitivt inte alla.

Jocke har inte förändrats, han har bara finslipat sina dåliga sidor.

Din åsikt jag har en annan, det har jag väl rätt till?
Citera
2024-06-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jocke skulle väl satsa på filmkarriären i Hollywood?
Hur går det?

Pengarna måste ju in så då pumpas det ut videos kring barnen och barnaktiviteter ist.

Jocke va ju så orolig för dotterns kändisskap (jag har bara hört honom prata om dottern) och att det skulle ställa till det i skolan för henne.
Så han löser det genom att publicera 3 videos kring barnen i veckan.

Så mycket va barnens liv värt.

I senaste podden pratade han & Jonna om skolan och dom var ganska lugna med det, barnen kände igen Lunabell i skolan men som dom sa det kommer lägga sig blir ju mest i början när man känner igen någon.
Citera
2024-06-21, 15:54
Medlem
Citat:
Har inget behov av jämföra olika yrken, tycker alla som arbetar gör ett bra jobb och betalar skatt är bra. Jag har inte jämfört Jocke med någon som jobbar på mc Donalds det är de du som gör.
Vad är du imponerad över då?
Citera
2024-06-21, 16:50
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Din åsikt jag har en annan, det har jag väl rätt till?
På vilket sätt menar du att han har förändrats menar du?

I kretsen vet vi att han inte tar något ansvar hemma, han hjälper inte till på förskolan, han klär aldrig på barnen, han hämtar och lämnar inte, lagar mat en gång per vecka som mest, städar aldrig och umgås helst inte med barnen. Jocke lägger nästan hela sina dagar på att kolla statistik, räknar klick och lägger tid på att lusläsa olika forumtrådar och kommentarsfält om drevet och hos personer som han är avundsjuk eller svartsjuk på. Då som nu uppmärksammar han öppet att trafiken ökar när det pågår ett ”bloggdrama”. Jonna är för empatisk och tar på sig fullt ansvar för att hon tror att Jocke mår dåligt och att han har gjort det under hela deras tid ihop. Han jobbade faktiskt när Joz bodde där, men efter det så driver han bara runt hemma och låtsas vara upptagen eller må dåligt.

Han avskyr Therese Lindgren och Bianca Ingrosso men kommer inte åt dom. Han avskyr dom för att dom är bättre företagare, mer socialt accepterade, att dom erbjuds samarbeten med företag som inte vill jobba med honom, att folk tar dom på allvar, att dom har namn med gott anseende bland samarbetspartners, att dom tjänar tiodubbelt hans lön och alla tydliga tecken på deras framgång och popularitet. Han är helt enkelt inte glad över atr personer i hans bransch lyckas.

Chrippas, Linnea och Cluee som är hans nya besatthet och han slukar allt som finns ute om och med dom och han läser kommentarsfälten på allt.

Han är som då, men 2012 ville han göra sitt namn till ett varumärke, det pratade han mycket om och gör nu också. Han är en person privat och varumärket är det som syns utåt. Han gör sig osams med ”vänner” för att dom pratar med Chrippa, han behandlar Jonna som luft och företag får inte betalt av dom. Företagen berättar samma historia som Joz gjorde om att ett litet åtagande som växte, byggplaner som Jocke ändrat i princip dagligen och att Jocke inte betalat för material eller utförda arbeten. Företaget som vann striden är ett av många, men Jocke har hotat minst två lokala firmor med uthängning för summor nära en miljon.

Han föraktar starka och framgångsrika kvinnor. Therese kan han inte krossa för det finns inget att kritisera henne för och Bianca rycker på axlarna och skrattar åt eländet.

Han har en hemsk kvinnosyn, han har kvar sitt kokande förak mot människor som väljer bort honom efter åratal av gaslighting och sabotage. Han tar inget vuxenansvar.

Vad är förändringen? Förutom att han har slutat vatten ur vodkaflaska och låtsas bli plakat och spy?

Har jobbat med personlig utveckling på något plan? Han kan arbeta med sin fysik, kost, sömn, utbildningsnivå, mentalitet, mental och psykisk styrka.

Han pratar sig varm om psykologbesök för sin skull, men har han lagt några terapitimmar på att försöka bli en bättre anhörig eller pappa? Hans anhöriga mår dåligt på grund av honom, men hans universum kretsar runt honom.

Han är inte 40 än men han tar inte hand om kroppen och om han vill överleva sina föräldrar måste han ta tag i sömn, kost och träning. Inte sova mellan 5 och 14, äta macaroner och korv utan grönsaker, halsa aspartam, röka och aldrig träna eller ta en promenad.

Han har inte läst in grundskolan och gymnasiet och han har haft mer än 20 år på sig. Hans barn kommer att växa ifrån honom på ett intellektuellt plan när dom går i mellanstadiet.

Det är hans ansvar att bilda sig någorlunda, imdb kan han plugga in när barnen är vuxna.

Han har inte gått någon annan utbildning heller men han använder titlar han inte har gjort sig förtjänt av och vilseleder följare. Han att han är juridiskt kunnig och blivande jurist men alla lekmän kan mer om än han. Producerade han musik och film eller skrev en bok eller filmmanus? Sanningen är att han inte har gjort något. Bäcker, filmer och musik får bära hans varumärke.

Han vill sola sig i glansen av ett luftslott till varumärke och en expertis som bara är ett tomt skal. Börja ifrågasätt han.
Citera
2024-06-21, 17:04
Medlem
Är det någon här som sett en creepy 90-tals film som heter "Handen som gungar vaggan"? Jag fick lite vibbar av den när familjen skulle gå på cirkus, att deras väninna vill ta över Lionel? T.o.m. när han sade "Mamma?" så tyckte jag att hon svarade.... Men jag kan ha störd syn då jag såg filmen rätt nyligen 😱.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in