Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Sluta nu, jag har inte lagt skuld på Kräftan för att låten har lagts upp.
Helt befängt att du ens skrev det.
Jag har skrivit att om vårdnadshavarna vill att låten tas ner, så är det det deras ansvar att driva den frågan eftersom det ingår i ansvaret som vårdnadshavare. Det har absolut inget med att skuldbelägga någon att göra.
Det måste du ju ändå veta vad det juridiska ansvaret för ett barn innebär.
Jag vet inte vilka befogenheter Jocke har gällande låten. Så där kan jag inte ta ställning. Jag vet bara att är du inte upphovsman så har du inte mycket att säga till om.
Jag förstår vad du menar med att du tycker att han har ett medmänskligt ansvar.
Men Kräftan vill ju inte ha något att göra med varken sin bror eller hans familj så varför ens lägga energi på en person man inte bryr sig om eller vill ha att göra med?
Det är som att en obetydlig snubbe i Pajala skulle publicera en låt. Ryck på axlarna och ignorera.
Samtliga parter har publicerat något som de inte bör vara stolta över, det finns kvar på internet som samtliga barn kommer se.
Jag anser fortfarande att vårdnadshavarna bör kontakta upphovsmannen om de vill att låten ska tas ner. Det kan inte vara så svårt för varken Kräftan eller Jullan att lyfta luren/öppna mailen och vara tydlig och saklig i den här frågan.
Om hurvida Jonna är stolt över sin man är en helt annan sak och den undran går även att applicera på andra parter.
Fokusera istället på sakfrågan att se till att låten tas ner.
Du har och lägger igen lagt skuld på kräftan för det. Du anser att det är vårdnadshavarens, som inte kan stoppa låten, som ska stoppa låten.
Jocke kan be Anjo ta bort den när som helst, men Joakim forsätter med positiv förstärkning i *gruppen*.
Du menar alltså att eftersom Joakim inte kan *få tillbaka* något av Lillen så ska han låta förnedringslåten om henne ligga uppe.
Jocke är den enda person som kan få upphovsmannen till låten Dotter med dj snöstorm att kunna stoppa låten.
Jonna är viktig här. Hon är den som kan säga åt Jocke vad han ska göra. Kan det vara så att hon också vill att låten förnedrar lilla Lillen, eller Joakim över henne som den kvinnohatare han är.
Gillar Jonna Anjo? Hon verkar inte vilja synas med Anjo längre. Vilken fin make Joakim är som fortsätter att stötta Anjo, nu när det skadar Jonna och Lillen.
Anjo vill desperat ha ett mejl från Chrippa, vi fattar.
Den enda lösningen som finns för att låten ska tas ned är att Joakim Lundell sätter ned foten. Dotter med Dj snöstorm kommer i evigheternas evighet vara väldigt starkt förknippad med Joakim Lundells *varumärke*.
När kommer släppet Dj snöstorm x Joakim Lundell Guddotter remix?
Joakim Lundell stöttar släppet.